[windows xp] Firefox icon op desktop

Pagina: 1
Acties:

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:59
Hallo,

Ik wil graag hier in mijn thuisnetwerk het icoon Internet Explorer vervangen, omdat ik met Mozilla Firefox wil gaan werken als standaardbrowser.

Wat ik nu dus wil is een icoon op alle bureaubladen net zoals Internet Explorer, maar dan één die naar Firefox linkt.

Nu zul je denken dat ik dan gewoon een snelkoppeling kan maken maar dat is dus wat ik niet wil. Ik wil gewoon een échte verwijzing. Ik weet ook dat ik het Internet Explorer icoon kan verwijderen van de desktop dus ook dat is niet eens een echt probleem.

Ik weet dat het mogelijk moet zijn, want bijvoorbeeld Outlook maakt ook een nieuw iets op het bureaublad, evenals mijn Bluetooth Dongle.

Wat eigenlijk mijn vraag is: kan ik met registertruucjes dit voor elkaar krijgen of moet je echt iets gaan programmeren om zoiets te maken?

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik snap niet wat je wil. Je wil een snelkoppeling, maar toch weer niet? Wat bedoel je met een echte verwijzing?

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Leg mij even uit wat volgens jou het verschil is tussen een snelkoppeling en een verwijzing?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Kopieer je toch gewoon het betstand firefox.exe naar je desktop. Dus dan niet kiezen voor linkje maken, maar echt kopieren. Als dit tenminste is wat je bedoelt??

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Verwijderd

Hij bedoelt met een snelkoppeling 'rechtermuisknop-> make shortcut' en dan krijg je zo'n pijltje bij het icoon. Hij wil een 'native' icoon op de desktop hebben.

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15:42

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

gebruik gewoon proggie, zoals tweakxp om dat pijltje in de snelkoppeling uit te zetten :)

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Misschien kun je wat uitvreten met

HKLM\Software\Microsoft\Windows\Explorer\Desktop\Namespace

in je register.

[ Voor 12% gewijzigd door roelio op 18-04-2004 00:05 ]

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-08 22:25
De TS wil een koppeling ala 'Deze Computer', 'Prullenbak' of 'Internet Explorer' op zn desktop. Een soort 'hard-coded' koppeling (lees: ergens in het register).

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• Dennis
limoentje schreef op 18 april 2004 @ 00:04:
Misschien kun je wat uitvreten met

HKLM\Software\Microsoft\Windows\Explorer\Desktop\Namespace

in je register.
Daar heb ik inderdaad gekeken, en ontdekt dat alle iconen op mijn desktop daar staan.

En voor de mensen voor wie het niet duidelijk is: ik wil een soortgelijk icoon als dat van Internet Explorer, maar dus géén snelkoppeling. Ook geen .exe op mijn desktop, ik wil gewoon dat er eenzelfde soort item komt als Outlook.

Mensen die Outlook hebben weten wel wat ik bedoel denk ik ;).
Breepee schreef op 18 april 2004 @ 00:06:
De TS wil een koppeling ala 'Deze Computer', 'Prullenbak' of 'Internet Explorer' op zn desktop. Een soort 'hard-coded' koppeling (lees: ergens in het register).
Juist.

[ Voor 23% gewijzigd door Dennis op 18-04-2004 00:07 ]

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

ddc schreef op 18 april 2004 @ 00:06:
[...]

Daar heb ik inderdaad gekeken, en ontdekt dat alle iconen op mijn desktop daar staan.

......
En heb je ook geprobeerd daar zelf iets nieuws toe te voegen?

• Dennis
limoentje schreef op 18 april 2004 @ 00:08:
En heb je ook geprobeerd daar zelf iets nieuws toe te voegen?
Nee, dat leek me niet verstandig gezien de cryptische sleutelnamen.

Verder zag ik dat in HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Shell Extensions\Approved verwijzingen staan naar de door jouw genoemde sleutelwaarden, maar hier staan nog veel meer instellingen die je dus moet configureren.

Aangezien ik niet zit te wachten op een gesloopte Windows, heb ik mij hier nog niet aan gewaagd.

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Ach, dan maak je toch gewoon een backup van je register?
Vervolgens zoek je de waarde die het internet explorer icoon volgens jou weergeeft, en ga daar mee aan het kloten.

Heb je al eens geprobeerd bij "Set program acces and defaults" om daar je browser standaard op firefox te zetten? Doet ie dan niet zoiets automatisch?

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

• Dennis
MaximusTG schreef op 18 april 2004 @ 00:16:
Ach, dan maak je toch gewoon een backup van je register?
Vervolgens zoek je de waarde die het internet explorer icoon volgens jou weergeeft, en ga daar mee aan het kloten.
Dat zou een manier kunnen zijn, maar vergeet niet dat Mozilla en Internet Explorer totaal niet met elkaar vergelijkbaar zijn. Mozilla zou dan eerder in de buurt van Outlook komen qua functioneren op de desktop.
Heb je al eens geprobeerd bij "Set program acces and defaults" om daar je browser standaard op firefox te zetten? Doet ie dan niet zoiets automatisch?
Dat is helaas niet zo ;).

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Hmm, ja das idd jammer.

Je zou het aan de support van Microsoft kunnen vragen... ;)

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Met het toevoegen van een sleutel vernaggel je je Windows installatie niet. Tenminste, niet bij een zelfbedachte "extra" koppeling.

• Dennis
Ik heb op msdn gevonden wat ik wil:

http://msdn.microsoft.com...wui/html/shellinstobj.asp
Shell Command Objects

Another type of shell extension object is an icon that when double-clicked runs a command. This, too, can be created without having to write a COM server. For example, here is a command object that is used by the My Network Places folder:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
HKEY_CLASSES_ROOT
  CLSID
    {D4480A50-BA28-11d1-8E75-00C04FA31A86}=REG_SZ:"Add Network Place"
      InfoTip=REG_SZ:"Connects to shared folders, Web folders, and FTP sites."
      DefaultIcon=REG_EXPAND_SZ:"%SystemRoot%\System32\netplwiz.dll,-107"
      ShellFolder
        Attributes=REG_DWORD:0x00000000
      Shell
        Open
          Command=REG_EXPAND_SZ:"rundll32 ..."

• Dennis
http://www.dennissoft.com/firefox.reg
Handleiding:

• Download bestand
• Dubbelklik om gegevens in register in te voeren
• Druk op f5 op je bureaublad

Let op! Ik heb het hier getest en het werkt perfect onder Windows 2000. Onder Windows XP zal het denk ik ook werken.

Er komt in het context-menu geen "verwijderen" optie, dus als je hem weer wilt verwijderen moet je alle registersleutels die zijn aangemaakt handmatig verwijderen.

• Billie
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-08 08:32
code:
1
2
[HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{AF807D81-8F33-42AA-AC6F-8B4C458400DF}\DefaultIcon]
@="C:\\Progra~1\\Mozill~2\\firefox.exe,0"

En eventueel path aanpassen. :) Op meerdere plaatsen dus ;) Openen met een text-editor :)

[ Voor 21% gewijzigd door Billie op 18-04-2004 18:02 ]

Pagina: 1