The Idea is not to arrive at the grave, safely in a well preserved body, but to slide in sideways at 400 miles an hour screaming of pure joy
grafische kaart
HDD
RAM
tvkaart
kun je gewoon je huidige install behouden
Ga je echter een MOBO vervangen, moet je wel je xp opnieuw installen
Verwijderd
Met een nieuw moederbord (tenzij het exact hetzelfde model is) moet dat echter wel.
Dit omdat XP kijkt naar wat voor chipset e.d. er allemaal op je bord zit er daar de juiste onderdelen voor installeerd. Een nieuw moederbord moet je eigenlijk zien als een nieuwe pc.
ARME AOW’er
AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!
dank u
ik had het inderdaad gehoord van iemand die nieuwe RAM en moederbord had gestoken
Dus bedankt voor uitleg
The Idea is not to arrive at the grave, safely in a well preserved body, but to slide in sideways at 400 miles an hour screaming of pure joy
Verwijderd
Daarna sysprep uitvoeren als voorbereiding.
PC uitzetten en je nieuwe mobo inbouwen.
BIOS eventueel instellen en hopen dat XP alles vindt bij het opstarten
Ga je een andere motor en carrosserie aan de dag hangen, kan je beter ook een nieuw dashboard monteren.
Ok, de vergelijking raakt kant noch wal, maar komt er gewoon op neer:
- Je doet gewoon beter een re-install (en neen, is niet gelijk aan format zoals vaak gedaan) als je een hele hoop gaat vervangen waar je OS hard op aansteunt.
- En punt twee, WindowsXP is gewoon iets meer een kreng op dit gebied dan Windows9x of Windows2K om het zo maar te zeggen. Die gaat gewoon iets sneller door het lint als jij een nieuw stukje technologie erin steekt
Dat maar even terloops. En een laatste tip voor de tweaker (welkom bij GOT overigens):
- Een goede backup, redt levens
[ Voor 10% gewijzigd door Mizitras op 18-04-2004 00:12 ]
"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Ligt er een beetje aan hoe belangrijk de plaats is die de pc in je leven in neemt.Mizitras schreef op 18 april 2004 @ 00:10:
En een laatste tip voor de tweaker (welkom bij GOT overigens):
- Een goede backup, redt levens
Verwijderd
Dit puntje vat ik niet helemaal.Mizitras schreef op 18 april 2004 @ 00:10:
- Je doet gewoon beter een re-install (en neen, is niet gelijk aan format zoals vaak gedaan) als je een hele hoop gaat vervangen waar je OS hard op aansteunt.
Wat wordt er precies bij een re-install verwijderd, en wat blijft er staan?
Hiermee doel ik op program files, mijn documenten, favorites, u get the point.
edit: thx "bovenste regel toetsenbord
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2004 00:45 ]
How to Perform an In-Place Upgrade (Reinstallation) of Windows XP:
http://support.microsoft....aspx?scid=kb;EN-US;315341
Hier staan ook de risico's beschreven!
Er is een artikel van Microsoft waar de beschrijving in staat hoe Windows XP zijn ID berekent aan de hand van serienummers van hardware. Alleen kan ik die nu even niet vinden.
[ Voor 6% gewijzigd door qwertyuiop op 18-04-2004 00:44 ]
je geinstalleerde software zou problemen kunnen geven.
Ik denk dat je je zin anders wou typen:qwertyuiop schreef op 18 april 2004 @ 00:57:
Een repair zou het ook goed moeten doen...
je geinstalleerde software zou problemen kunnen geven.
"Een repair zou het ook goed moeten doen....
maar, je geïnstalleerde software zou weleens problemen kunnen geven."
Reden is simpel:
- Een re-install geef je namelijk een opgeschoont register. Waarbij dus een hoop preferences die jij hebt ingesteld in Windows en in vele programma's; of registraties van 'legale' software (uiteraard
Bij Win98 dacht ik gewoon dat die de windows-sleutels ging vervangen; maar bv andere rotzooi van sleutels bleven bestaan.
"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"
---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate
Dit topic is gesloten.
![]()