Toon posts:

Voltage Vcore

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een tijdje mijn cpu op 166 mhz fsb gehad omdat die bij 266 en 333 erg moeilijk ging doen... bij 333 zag die me schijfjes niet... en bij 266 zag die me schijven wel maar na een tijdje ( 1.5 dag ongeveer ) klapte de ide controller er uit... kreeg ik melding dat ik ze niet eerst had los gekoppeld... Maar ik kon nog steeds gewoon me schijven benaderen.. Nu heb ik een tip gekregen van een kennis om de vcore wat te verhogen... ik had 2 keuze's 3% of 6%... ik heb toen voor 3 gekozen... Mijn oude voltage was 1.67 volgt op dit moment is die 1.73. Tot op heden nog geen problemen gehad met die ide controller ( hopen dat het zo blijft ). Als he zo blijft wil ik proberen me cpu op 333 fsb te laten draaien... dan was ik van plan om de vcore verhoging op 6% te zetten. Dan zou die uitkomen op 1.78 Volt. Zou dit een probleem kunnen opleveren ? Mijn cpu is op 266 stressed 50 graden.. en normaal ( gewoon wat kleine programma's open ) ongeveer 42. Ohja die temps zijn gemeten in een vrij warme omgeving: 21 Graden.. ( omgevings temp )

Mijn spects

mobo: Asrock K7VT4-4X
proc: Amd Atlon xp 2600+
Voeding: 350 watt ( weet het merk niet meer )

Me vlines (gemeten met Mbm):
Core: 1.73
+3.3: 3.34
+5.0: 5.0
+12: 11:86

Mijn vraag samengevat:

Is het waarschijnlijk dat het problemen op gaat leveren als ik hem naar 333 fsb ga zetten met 1.78 volt?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2004 22:46 ]

Verwijderd

Dat zal denk ik geen probleem zijn. Alleen is het wel slim om over te gaan klokken als je systeem niet echt super is :? :X

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 april 2004 @ 22:47:
Dat zal denk ik geen probleem zijn. Alleen is het wel slim om over te gaan klokken als je systeem niet echt super is :? :X
Uhm... als het geen probleem zou opleveren wel he ;-) het is geen game pc....

Ik weet dat asrock niet zo'n best mobo is... maarja der was niets anders te krijgen in de omgeving... en ik moest binnen 2.5 uur een nieuw mobo hebben... ( voor: Streaming media ) Dus vandaar...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 april 2004 @ 22:58:
[...]

Uhm... als het geen probleem zou opleveren wel he ;-) het is geen game pc....

Ik weet dat asrock niet zo'n best mobo is... maarja der was niets anders te krijgen in de omgeving... en ik moest binnen 2.5 uur een nieuw mobo hebben... ( voor: Streaming media ) Dus vandaar...
Je moet ten eerste bij je te raden gaan: Waarom wil ik OC'en bij gamen etc. is het wel handig maar ''gewoon'' wat internette etc. is het zeker niet noodzakelijk/merkbaar! :)
Dan moet je het goed geheugen hebben dat die hogere fsb wel wilt doen en voor de beste performance ook nog strakke timings B) . En natuurlijk moet het een stabiel systeem blijven en ook met stressen niet te heet wordent. Als je zelf in de ''grote oc topics'' kijkt dan kun je wel zien hoe die mensen overklokken en met hoeveel voltage ongeveer. Dan merk je dat als je echt veel wilt overklokken een pci/agp divider handig is een snel board (kt600 of vooral nforce2) en natuurlijk goede koeling.

Dus ik zou zo zeggen wij zijn hier op tweakers; test de zooi uit of het werkt zoniet merk je hetzelf wel, doormiddel van de CMOS reset knop zou je nog altijd je bios kunnen resetten als hij niet wilt opstarten. ;)

• supreme tweaker
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:26
Hoort dit niet in DoC?

Burp

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:00

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

1) dit is Diehard Overclocking (DOC) matering, niet PMG
2) je stelt een vraag die alleen jij kunt beantwoorden- probeer uit, dan weet je het. Wij kunnen je niet vertellen wat jouw bord/CPU trekt
3) 166MHz is een normale FSB, 200 is hoog, 333MHz is volkomen onmogelijk momemnteel. Volgens bij ben je ergens mee in de war wat dat betreft. Zie de FAQ

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.