Aldi PC opstart probleem

Pagina: 1
Acties:

• Mr GAmba
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-05-2021

Mr GAmba

Ondertitel unavailable

Topicstarter
We hebben nu een maand of 2 een nieuwe pc van de aldi 3.0 Ghz.
En sinds een week of 2 hebben we een probleem. Telkens als we de pc aanzetten blijft deze ±2 sec aan, valt dan uit, en start na ±5sec gewoon opnieuw op.
Nu is dit op zich niet zo'n ramp, maar zo af en toe als dit gebeurt wordt ook de pc tijd op 0:00 gezet wat nogal hinderlijk is.

Weet iemand wat hiervan de oorzaak kan zijn.

Owja: alle aparatuur die op de pc is aangesloten ( pc zelf, beeldscherm, subwoofer, e.d. ) zijn d.m.v. een stekkerblok met schakelaar aangesloten op het lichtnet. Deze schakelaar zet ik uit nadat de pc zichzelf heeft afgesloten i.v.m. stroombesparing/brandgevaar ( pa is beetje een zeur wat dat betreft ;) ).
Zou dit een oorzaak kunnen zijn??
( lijkt me opzich stug omdat het met onze oude pc 3 jaar lang ook goed ging ).

Signature unavailable

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-05 17:19

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

Ahum... Als je je stekkerblok weer aan zet, start dan de PC ook automatisch op ? of moet je nog de aan/uit knop bedienen op de PC..

het lijkt er op alsof je voeding een dip krijgt (van bijv. je subwoofer) waardoor hij even in de beveiliging klapt..

Probeer eens gewoon je stekkerblok aan te laten (ja, effe met pa kortsluiten natuurlijk). Een power dip kan uiteindelijk wel je apparatuur beschadigen

Nothing is a problem once you've debugged the code

• Dr. Malsain
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-02-2023
Het opnieuw opstarten van je pc heeft te maken met een optie in je BIOS denk ik. Waarschijnlijk staat de optie "start-up after power-loss" aan. Het opnieuw opstarten is denk ik niet zo vreemd, het uitvallen daarentegen wel.

• Mr GAmba
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-05-2021

Mr GAmba

Ondertitel unavailable

Topicstarter
Als ik het stekkerblok aanzet moet ik daarna de pc ook nog aanzetten.

En want betreft die spannings dip, lijkt me stug. Er heeft namelijk ook een tijdje een Laserprinter aangehangen en een Race stuurtje.

Maar goed ik zal het is proberen om die stekkerblok aan te laten.

En hoe kan het dat mij systeem klok reset??

Signature unavailable

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:00

Dentheman

Zie signature

Het is het handigste als je je PC op het lichtnet zet, helaas ivm bliksem niet veilig, maar ik heb 2 voedingen verknald door het op een stekkerblok hebben van mn pc, ik had dit probleem eerst ook. Ik heb wel alle randapparatuur op dat blok zitten, behalve me pc.

Zie ondertitel

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:49

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Denman89 schreef op 17 april 2004 @ 22:25:
Het is het handigste als je je PC op het lichtnet zet, helaas ivm bliksem niet veilig, maar ik heb 2 voedingen verknald door het op een stekkerblok hebben van mn pc, ik had dit probleem eerst ook. Ik heb wel alle randapparatuur op dat blok zitten, behalve me pc.
Hoeft volgens mij niet perse. Ik heb hier alles aan een stekkerdoos hangen, en nergens problemen mee. Zolang er maar een aarde op zit :)

(En aangesloten natuurlijk ;) )

He who controls the Spice, controls the Universe.

Pagina: 1