[XP] Crosscable LAN werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• Wokkel1982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-03 18:20
Hallo beste tweakers,
Ik heb hier 2 pceetjes staande, de 'server pc' draait XP Home, de ander draait XP prof.
Ik heb het volgende ingesteld:

Server:

- Kabelverbinding gedeeld
- 2e NIC:
192.168.0.1
255.255.255.0

Client:

192.168.0.2
255.255.255.0
192.168.0.1
192.168.0.1

Werkgroepnaam is op beide 'THUIS' .

Als ik met deze instellingen IE opstart krijg ik een soort niet reagerende browser.
Geen 'laadbalkje' of statusbericht.
Soms komt er: Proxyinstellingen zoeken oid.

Ik heb gezocht op Google en de search hier op GoT doet het niet, maar helaas niks gevonden.

Wie o wie weet het recept voor een goede crosscable LAN?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
krijg je wel een ip adres van die machine die je als ICS gateway hebt ingesteld :?

kun je die machine uberhaubt wel pingen :?

maw: is je kabel wel goed

A wise man's life is based around fuck you

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
lalalalinklampjes? :)

zoals je eventjes een opsomminkje 'doet', doet mij vermoeden dat je eigenlijk geen idee hebt hoe een netwerk werkt en hoort te werken. Ga dus eerst achter de basic tests aan, zoals idd pingen, tracen, ipconfig, etc.

[ Voor 84% gewijzigd door HunterPro op 17-04-2004 21:46 ]

• Wokkel1982
HunterPro schreef op 17 april 2004 @ 21:45:
lalalalinklampjes? :)

zoals je eventjes een opsomminkje 'doet', doet mij vermoeden dat je eigenlijk geen idee hebt hoe een netwerk werkt en hoort te werken. Ga dus eerst achter de basic tests aan, zoals idd pingen, tracen, ipconfig, etc.
Lampjes branden allebei, versturen ook pakketjes naar elkaar.
Pingen gaat ook.

• HunterPro
  • Niet online
Gooi eens in verbindingsinstellingen van IE op de client 't automatisch instellingen opzoeken uit? Dit heb je namelijk niet nodig. Ik vermoed overigens dat je routing 't nog niet helemaal lekker doet; werkt pingen naar een extern IP adres ook? En pingen naar een hostname? En een nslookup www.tweakers.net [enter]? :)

[ Voor 16% gewijzigd door HunterPro op 17-04-2004 22:12 ]

• Wokkel1982
HunterPro schreef op 17 april 2004 @ 22:11:
Gooi eens in verbindingsinstellingen van IE op de client 't automatisch instellingen opzoeken uit? Dit heb je namelijk niet nodig. Ik vermoed overigens dat je routing 't nog niet helemaal lekker doet; werkt pingen naar een extern IP adres ook? En pingen naar een hostname? En een nslookup www.tweakers.net [enter]? :)
Dat, Automatticly detect setting had ik al uit.
Maar pingen naar een externadres gaat niet.

Nslookuppe: Server cannot be found blaat blaat :O

• HunterPro
  • Niet online
dan is je routing stuk. Zet internet delen over de interne interface aan, dan krijgt ie geforceerd een IP-adres van windows, en zet de client op 'automatisch IP verkrijgen'. Zet beide machines uit, start eerst de server op, check welk IP ie op de 2e interface krijgt (moet .0.1 zijn) met ipconfig /all, en start dan je client op, en check wederom of die via DHCP idd een IP toegewezen krijgt. Als dat allemaal werkt, zou 't au principe goed moeten zijn qua IP meuk, en moet je echt naar de routing gaan kijken.

• sjoerdb2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-05-2025
Kabelverbinding gedeeld
Hoe dan?
gewoon via ICS in XP?
gebruik je een ander programma?
Krijgt de 2e PC een ipadres of staat dit gewoon vast ingesteld?

• Fallout
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:14
Goeie DNS misschien instellen? 8)7

• Wokkel1982
HunterPro schreef op 17 april 2004 @ 22:24:
dan is je routing stuk. Zet internet delen over de interne interface aan, dan krijgt ie geforceerd een IP-adres van windows, en zet de client op 'automatisch IP verkrijgen'. Zet beide machines uit, start eerst de server op, check welk IP ie op de 2e interface krijgt (moet .0.1 zijn) met ipconfig /all, en start dan je client op, en check wederom of die via DHCP idd een IP toegewezen krijgt. Als dat allemaal werkt, zou 't au principe goed moeten zijn qua IP meuk, en moet je echt naar de routing gaan kijken.
Wat bedoel je met interne interface. Wat moet ik precies doen?

• HunterPro
  • Niet online
Hoe is je server-PC nu met je modem verbonden? Ook met een netwerkkaart? Zo ja, weet je hoe deze verbinding tot stand komt? Ook gewoon een routing, of met lastige drivers en software of PPoE e.d.?

• Wokkel1982
HunterPro schreef op 17 april 2004 @ 23:00:
Hoe is je server-PC nu met je modem verbonden? Ook met een netwerkkaart? Zo ja, weet je hoe deze verbinding tot stand komt? Ook gewoon een routing, of met lastige drivers en software of PPoE e.d.?
Modem ---> NIC

Aangewezen door DHCP

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Gewoon op automatisch zetten...
anders ff met de server een thuisnetwerk maken (staat bij configuratiescherm) en dan procedure volgen en dan op flopppy opslaan en op andere pc floppy erin en procedure uitvoeren... klaar ! :P

• Wokkel1982
STIMPPYYY schreef op 17 april 2004 @ 23:04:
Gewoon op automatisch zetten...
anders ff met de server een thuisnetwerk maken (staat bij configuratiescherm) en dan procedure volgen en dan op flopppy opslaan en op andere pc floppy erin en procedure uitvoeren... klaar ! :P
Lukt niet, geen error, log of zoiets echt helemaal niks :r

• FireArrow
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05-2022
Je Ip adressen zijn goed... volgens mij is je belangrijkste ingrediënt in dit recept het aanzetten van je internet delen '(mocht die uit staan ;))
of ben ik nou gek? en lees ik niet goed :X
Waar staat ie?: Eigenschappen van de internet netwerkkaart --> tabblad Geavanceerd: en daar staat:
Andere netwerkgebruikers mogen via de internet-verbinding van deze computer gebruik maken
btw. werkt je netwerk wel?
probeer het anders eens met andere ip adressen:
bijv. 10.0.0.1 of een andere eigen ingeving.

Stympy: die netwerkfloppy's zijn stupid ^_^ and only for n00bs.. hehehe

offtopic:
ik heb zelf vroeger erg veel problemen gehad met internet deze (vooral zoeken naar: Hoe?)
Nergens stond gewoon simpel hoe je je Ip adressen in moest stellen enzo. Iedereen had het maar over Proxy programmatjes |:( en daar werd ik echt niet blij van
Zo :) mijn hart is weer gelucht :p

[ Voor 12% gewijzigd door FireArrow op 17-04-2004 23:28 ]

• HunterPro
  • Niet online
hmm, feitelijk moet hij nu een reeds geroute verbinding gaan doorrouten... ik meen dat windows daar niet zo sterk in is. Een directe modempijp cq een ppoe is geen probleem... maar een routed (always-on) pijp kan wel lastig zijn...

• Wokkel1982
FireArrow schreef op 17 april 2004 @ 23:25:
Je Ip adressen zijn goed... volgens mij is je belangrijkste ingrediënt in dit recept het aanzetten van je internet delen '(mocht die uit staan ;))
of ben ik nou gek? en lees ik niet goed :X
Waar staat ie?: Eigenschappen van de internet netwerkkaart --> tabblad Geavanceerd: en daar staat:

[...]

btw. werkt je netwerk wel?
probeer het anders eens met andere ip adressen:
bijv. 10.0.0.1 of een andere eigen ingeving.

Stympy: die netwerkfloppy's zijn stupid ^_^ and only for n00bs.. hehehe

offtopic:
ik heb zelf vroeger erg veel problemen gehad met internet deze (vooral zoeken naar: Hoe?)
Nergens stond gewoon simpel hoe je je Ip adressen in moest stellen enzo. Iedereen had het maar over Proxy programmatjes |:( en daar werd ik echt niet blij van
Zo :) mijn hart is weer gelucht :p
Dat staat aan bij verbinding 1, de verbinding naar de kabelmodem.

- IP's staan goed
- Internet delen staat aan (bij de goede NIC?)
- Meneer c1000 zijn routing verhaal gaat ietsje boven mijn pet en snap ik niet erg goed.

• HunterPro
  • Niet online
klik rechts op je huidige internetverbinding.

ga naar tabblad extra.

zet vinkje bij internet delen.

Kies netwerkkaart die met je client is verbonden.

druk op OK.

Stel je client in op automatisch IP ophalen.

Restart je client.

Start IE op je client.

Zie 't werken.

• FireArrow
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05-2022
@c1000
volgens mij moet je de server ook op automatisch IP afgeven / ophalen zetten,
anders krijg je 2 ongelijke IP adressen (heb ik de ervaring mee met crosslink netwerk)

en je hebt idd de goede NIC gedeeld als ik het goed begrijp :)

[ Voor 6% gewijzigd door FireArrow op 17-04-2004 23:46 ]

• Wokkel1982
HunterPro schreef op 17 april 2004 @ 23:39:
klik rechts op je huidige internetverbinding.

ga naar tabblad extra.

zet vinkje bij internet delen.

Kies netwerkkaart die met je client is verbonden.

druk op OK.

Stel je client in op automatisch IP ophalen.

Restart je client.

Start IE op je client.

Zie 't werken.
Waar in welk menu?
Netwerkverbindingen, heb je alleen eigenschappen---> Geavanceerd.

offtopic:
Ik voel me een beetje noob :>

[ Voor 7% gewijzigd door Wokkel1982 op 17-04-2004 23:47 ]

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

HunterPro schreef op 17 april 2004 @ 23:35:
hmm, feitelijk moet hij nu een reeds geroute verbinding gaan doorrouten... ik meen dat windows daar niet zo sterk in is. Een directe modempijp cq een ppoe is geen probleem... maar een routed (always-on) pijp kan wel lastig zijn...
Dat is natuurlijk onzin.

Een directe ethernetverbinding zoals kabelinternet heeft even veel routes eroverheen als een PPP(oE) verbinding zoals adsl of een modem: een. Namelijk de 'default' route.
Sterker nog, PPP(oE) verbindingen hebben vaak ook nog een extra route voor de peer.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• HunterPro
  • Niet online
Wokkel1982 schreef op 17 april 2004 @ 23:46:
[...]

Waar in welk menu?
Netwerkverbindingen, heb je alleen eigenschappen---> Geavanceerd.

offtopic:
Ik voel me een beetje noob :>
klik rechts op netwerkomgeving -> eigenschappen
dan kom je dus in netwerkverbindingen.

dan tap je rechts op je internetverbinding -> eigenschappen, en dan naar 't tabblad geavanceerd idd (ik vergiste me).

• HunterPro
  • Niet online
CyBeR schreef op 17 april 2004 @ 23:47:
[...]

Dat is natuurlijk onzin.

Een directe ethernetverbinding zoals kabelinternet heeft even veel routes eroverheen als een PPP(oE) verbinding zoals adsl of een modem: een. Namelijk de 'default' route.
Sterker nog, PPP(oE) verbindingen hebben vaak ook nog een extra route voor de peer.
toch wel knap dat 't dan voor geen meter werkt om m'n PDA via bluetooth en ICS online te krijgen :) ;)

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

HunterPro schreef op 17 april 2004 @ 23:53:
[...]

toch wel knap dat 't dan voor geen meter werkt om m'n PDA via bluetooth en ICS online te krijgen :) ;)
En wie zegt dat dat aan windows ligt? Ik ga niet lopen verkondigen dat de routerfuncties van Windows geweldig zijn -- maar 't is gewoon een NT kernel en die kan best een aardige routing tabel bijhouden.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• HunterPro
  • Niet online
CyBeR schreef op 17 april 2004 @ 23:55:
[...]

En wie zegt dat dat aan windows ligt? Ik ga niet lopen verkondigen dat de routerfuncties van Windows geweldig zijn -- maar 't is gewoon een NT kernel en die kan best een aardige routing tabel bijhouden.
Het pingt, het lult, maar het route slechter dan een strandbal. Toch apart dan.

• Mizitras
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Je nieuw netwerk test je toch niet door met IE te gaan testen. Je kan toch niet op IE vertrouwen vor zoiets, toch niet van de eerste keer. Doe eerst eens een simpele check of de pc, het OS, de andere pc wel ziet, eventueel via de command, pingen/tracen.

Vergeef me het te vragen, maar heb je de bovengenoemde FAQ van GOT al doorgenomen ?
Want ik zie verscheidene tweakers hier ook zaken opsommen die zo uit die FAQ komen.

De search levert misschien niet zoveel nuttigs op op het eerste zicht, maar die FAQ is toch vrij bondig en actueel.

Iets meer details in de startpost, en een andere titel mocht ook. [XP] is niet het 'trefwoord' hier. "[ICS in WINXP] Twee pc's zien elkaar niet" had bv. al vele meer gezegd.
No offense hoor :-/

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-05 21:29

M-ThijZ

Riding on Rails

Heb je IE wel goed ingesteld?

Extra --> Internet Opties --> Verbindingen --> LAN instellingen

[Edit @ Hunterpro]
Waarachtig je hebt gelijk! En ik dacht nog zo te menen dat het bij mij een keer verschil had uitgemaakt bij een ICS :X

[ Voor 117% gewijzigd door M-ThijZ op 18-04-2004 00:54 ]

• HunterPro
  • Niet online
nee! nee! nee!

vinkje uit ! da's voor proxies :) en die heeft ie niet. Wordt je eerste IE-start alleen maar trager van, en 't is dus nutteloos :)
Pagina: 1