Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[autoradio] 'Bus audio in' adapter zelf maken?

Pagina: 1
Acties:
  • 375 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Topicstarter
Ik heb een oude sony radio/cassettedeck met CD controller op de kop getikt; zonder manual uiteraard :(. het ding werkt maar... achterop zitten twee tulpjes voor 'bus audio in' en inmiddels ben ik er ook achter dat die ingang pas geactiveerd wordt als je er een sony cd adapter aanhangt. Er is dus ook een buscontrol aansluiting. Maar ik wil daar gewoon mijn eigen mp3 speler op aansluiten. Kent iemand een manier om die ingang te activeren / de radio te laten denken dat er zo'n cd controller aanhangt?

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Verwijderd

Ik heb ook hetzelfde probleem gehad (ook Sony autoradio), en voor zover ik weet is er niet direct een oplossing voor. Ik had (nu dus niet meer) ooit een link naar een site waar ze het Sony unilink protocol probeerden te achterhalen maar ik weet niet of men daar in geslaagd is.

Je kan wel van Sony zelf een unilink adaptor kopen (linkje: http://www.minidisc.org/p...-107_Unilink_Adapter.html), maar ik vrees dat je dan al beter een nieuwe autoradio (met aux-in of mp3 support) koopt.

Anyway, veel succes met je zoektocht. Moest het je toch lukken, laat het misschien eens weten?

• Lustucru
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Topicstarter
dank, ik kan weer even vooruit :). Had zelf gezocht op 'bus audio in' etc en dat schoot niet op. 'unilink'doet een wereld open gaan. Maandag is bij een elektronicazaak langs...

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Verwijderd

Aangezien je blijkbaar echt zelf wilt knutselen (hulde :)) - denk ik dat je topic wat beter tot zijn recht komt in CME alwaar het oude referentie-topic ook lange tijd heeft gelopen. Tenslotte zien die ook wat vaker PIC's/digitale communicatieprotocollen voorbij komen dan de gemiddelde AV bezoeker ;)

move Audio, Video & HiFi Forum > Casemodding & Elektronica

• Lustucru
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Topicstarter
De GNU site doorgenomen en het hele [rml][ EL] GNUnilink: SONY autoradio communicatie met Laptop[/rml]. Het probleem is me duidelijk, het principe van de oplossing ook. De connector ligt naar buiten met een flatkabeltje :), de onderdelen zijn wel aan te komen, solderen zal ook wel lukken, maar programmeren van de Pic wordt een probleem. Geen programmer, geen ervaring, geen linux. :'(
Iemand die me kan helpen met het programmeren van de dongle? Richardt?

• SetsunaKaede
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-07-2024

SetsunaKaede

Ing.Dr.Prof.Onz.In

Picje kan je ook best in Windows proggen hoor... Kijk maar eens op www.circuitsonline.net, en dan bij artikelen, de PIC-tutorial.
Pagina: 1