Dit probleem is verbonden aan dit topic waarvoor ik op aanraden een nieuw topic open
.
De situatie
Op "Router 1" komt het internet binnen. Van daar uit gaat er internet via UTP=bekabeling naar 3 pc's en via wireless naar 1 pc. De 4e poort op de router is met een cross-cable doorverbonden naar poort 1 op "Router 2". Op "Router 2" staat DHCP uiteraard disabled.
"Router 1" heeft IP: 192.168.2.1
"Router 2" heeft IP: 192.168.2.2
De pc's krijgen IP's via DHCP.
To the point
Zoals in het andere topic staat wil ik mijn server via WOL laten booten. Om dit over internet mogelijk te maken heb ik een simpele oplossing dacht ik. Op "Router 2" is er een mogelijkheid om magic packets te versturen naar MAC-adressen via een web-based systeem.
Mijn idee was dan ook simpel
: op "Router 1" zet ik bij mijn 'Virtual Server' een port-forwarding op van externe poort 8080 (problemen vermijden met geblokkeerde poorten door ISP) naar poort 80 van IP 192.168.2.2.
Het probleem
Heel simpel, het werkt niet
. Aan de poort ligt het niet want als ik ipv naar "Router 2", naar een Apache-server in mijn netwerk verwijs dan werkt alles perfect. Lokaal is "Router 2" ook volledig te beheren. Ik heb ook al geprobeert om remote management aan te zetten op "Router 2" (en uiteraard de poort te wijzigen als dat nodig was) maar zonder succes.
Ik wil het liefst op deze manier houden omdat ik tot op heden geen enkele werkende manier heb gevonden om via AMD Magic Packet over internet mijn pc te booten. (SMC ondersteund naar mijn weten geen static ARP en andere oplossingen bleken ook niet te doen wat ze beweerden).
Ik hoop dat iemand kan helpen, alvast van harte bedankt
De situatie
Op "Router 1" komt het internet binnen. Van daar uit gaat er internet via UTP=bekabeling naar 3 pc's en via wireless naar 1 pc. De 4e poort op de router is met een cross-cable doorverbonden naar poort 1 op "Router 2". Op "Router 2" staat DHCP uiteraard disabled.
"Router 1" heeft IP: 192.168.2.1
"Router 2" heeft IP: 192.168.2.2
De pc's krijgen IP's via DHCP.
To the point
Zoals in het andere topic staat wil ik mijn server via WOL laten booten. Om dit over internet mogelijk te maken heb ik een simpele oplossing dacht ik. Op "Router 2" is er een mogelijkheid om magic packets te versturen naar MAC-adressen via een web-based systeem.
Mijn idee was dan ook simpel
Het probleem
Heel simpel, het werkt niet
Ik wil het liefst op deze manier houden omdat ik tot op heden geen enkele werkende manier heb gevonden om via AMD Magic Packet over internet mijn pc te booten. (SMC ondersteund naar mijn weten geen static ARP en andere oplossingen bleken ook niet te doen wat ze beweerden).
Ik hoop dat iemand kan helpen, alvast van harte bedankt