[word] stylesheets.

Pagina: 1
Acties:

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024
Als je in html een document opmaakt dan ga je geen echte visuele eigenschappen instellen, maar dit doe je in je css. Zodoende hou je het uiterlijk van de inhoud gescheiden. In Word (2003) werk je met styles om hetzelfde te bewerktstelligen, maar is het ook mogelijk om een andere stylesheet op je document los te laten zodat je document van uiterlijk verandert? Ik ben namelijk bezig met het schrijven van mijn afstudeerverslag, en ik zou het erg praktisch vinden als ik gewoon een professioneel ogendend thema op mijn document kon loslaten.

En als deze mogelijkheid niet bestaat, wie weet waar ik dan kant en klare sjablonen kan vinden? Dan kan ik eventueel de inhoud van mijn verslag daarin kieperen.

• 68657469736d69
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 28-12-2025
Tip: NEEM GEEN WORD OM JE WEBSITE'S TE MAKEN
(sow dat moest er ff uit :9 )

maar even terug naar je vraag. volgens mij kan dit niet in word heb je anders frontpage tot je beschikking of dreamwaver daar kun je het namelijk wel er in zetten

of je zet tussen de head tags
code:
1
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="url.css">

[ Voor 29% gewijzigd door 68657469736d69 op 02-04-2005 14:30 ]

Verwijderd

Kijk eens bij de online templates, volgens mij zit daar best wel het e.e.a. tussen.

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024
sadar schreef op 17 april 2004 @ 21:47:

maar even terug naar je vraag. volgens mij kan dit niet in word heb je anders frontpage tot je beschikking of dreamwaver daar kun je het namelijk wel er in zetten

of je zet tussen de head tags
code:
1
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="url.css">
Mijn site schrijf ik in PSPAD (dus normaal tekst en geen wysiwyg crap). Ik heb het over mijn afstudeerverslag.

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
sadar schreef op 17 april 2004 @ 21:47:
Heb je je ook ingelezen in de mogelijkheden die Word biedt op het gebied van documentopmaak? Dit is op zo'n manier ontwikkeld dat het sterk lijkt op de manier die ook gebruikt wordt voor HTML-documenten in combinatie met CSS. Je kunt netjes stijlen definiëren en dergelijke. Deze vraag heeft dus helemaal niets te maken met websiteopmaak.

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:54

Crazy D

I think we should take a look.

In oudere word versies kon je via Format -> Style een nieuwe stijl toevoegen, of bestaande stijlen wijzigen. Zit dat er in Word2003 niet meer?

Exact expert nodig?

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Crazy D schreef op 18 april 2004 @ 09:56:
In oudere word versies kon je via Format -> Style een nieuwe stijl toevoegen, of bestaande stijlen wijzigen. Zit dat er in Word2003 niet meer?
Ja, maar dat is niet de vraag :P . De vraag is hoe je in één keer een nieuwe serie stijlen kunt inladen (nieuwe stylesheet dus), zodat in één keer je document verandert en niet dat je nog handmatig alle verschillende stijlen na moet lopen om ze goed te zetten (jouw oplossing volgens mij).

• Lister
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-02-2022
Als je een Word document of template hebt waarin de nieuwe stylen staan dan kan je alle stylen als volgt in een keer overschrijven:
- open je afstudeerverslag in Word
- kies Tools->Templates and Add-ins en dan op dat scherm de knop Organizer...
- als het goed is heb je dan links je afstudeerverslag staan en rechts Normal.dot met daarin een overzicht van de stylen
- sluit de Normal.dot file via de knop Close File
- via Open File kies je dan de template/document waarin de nieuwe styles staan
- selecteer al die nieuwe stylen, kies Copy en klik op Yes to All om alle bestaande stylen te overschrijven
- als je het formulier sluit zouden automatisch alle stylen geupdate moeten worden in de tekst van je document

Dit werkt wel alleen als de bestaande stylen exact dezelfde naam hebben als je nieuwe stylen.
En het gaat volgens mij ook alleen goed als je consequent alleen de stylen voor de layout gebruikt hebt en niet zelf nog even een stukje Bold gemaakt hebt of een woordje onderstreept hebt, want ik denk dat je die aparte layout dan kwijt bent.

En maak eerst zelf een KOPIE van je document of een nieuwe versie of zo!!!!!
Want je hebt grote kans dat je je hele document verkloot en dan kan je tenminste zo terug want ik denk niet dat Undo bij zoiets gaat werken.
Pagina: 1