Reciever volumeknop stuk?

Pagina: 1
Acties:

• Spider_NL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-05-2023
Kheb al een geruime tijd een Sony STR-DB725 naar tevredenheid echter sinds kort draait de volumeknop niet meer met de afstandbediening. Zelf aan dat ding draaien werkt natuurlijk wel alleen met de afstandbediening niet. Nou wil het dat het natuurlijk aan de afstandbediening kan liggen echter het lampje knippert wel op de AB :)
Ook heb ik met mn palm geprobeerd met de ir. Werkt prima behalve de volumeknop. Iemand raad mee? Kost het wat om de "motor" van de volumeknop als t daar aan ligt te vervangen?

"In het verleden behaalde successen bieden geen garantie voor de toekomst"
"Geniet en drink met vaten"

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-07 15:47
Volgens mij kun je toch echt het beste even sony bellen.. Volgens mij zijn ze redelijk behulpzaam :P

|>

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

wat gebeurt er eigenlijk als je op de knopjes drukt? draait ie niet maar verandert t volume wel? of doet ie dan helemaal nix? bij me ouders draait ie namelijk niet, maar verandert t volume wel. Maar zoals simon al zegt, voor zulk soort dingen is er de helpdesk :P

• Spider_NL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-05-2023
_ferry_ schreef op 17 april 2004 @ 22:34:
wat gebeurt er eigenlijk als je op de knopjes drukt? draait ie niet maar verandert t volume wel? of doet ie dan helemaal nix? bij me ouders draait ie namelijk niet, maar verandert t volume wel. Maar zoals simon al zegt, voor zulk soort dingen is er de helpdesk :P
Knopjes indrukken, lampjes branden op AB. Verder gebeurt er nix. Knop draait niet, volume gaat ook niet hoger of lager. Reset door de 3 knopjes in te drukken werkt niet, reset op AB zorgt er ook niet voor dat ie t doet.
Mja ff sony mailen/bellen kost geld? :)

"In het verleden behaalde successen bieden geen garantie voor de toekomst"
"Geniet en drink met vaten"

• pmeter
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:52

pmeter

Poes!

Achter de knop zit zo'n motertje om de knop te draaien. Toen die nog werkte hoorde je waarschijnlijk een zacht gezoem tijdens het draaien met de ab. Hoor je dat nog steeds? -->waarschijnlijk gaat de knop zwaar oid, ff schoonmaken?

Zoemt de knop niet meer --> de receiver openschroeven en kijken of de kabeltjes nog zijn aangesloten van de print naar het motertje. Alleen als er geen garantie meer is kan je de bak openschroefen.

Kabeltjes vast: óf print stuk óf motertje stuk. Moeilijk, motertje is meest waarschijnlijk. Mogelijke oplossing: een defecte sony versterker op de kop tikken en het motertje overzetten.

Succes!

[ Voor 6% gewijzigd door pmeter op 18-04-2004 14:37 ]