Toon posts:

Moet ik overclocken en wat heb ik dan nodig?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi tweakers

ik weet dat dit niet thuishoort bij jullie "ervaren" tweakers maar ergens anders is geen optie :|

Ik heb een pII-300(!) en 64 MB 100 MHz RAM
Moet ik overclocken?
-Lijkt me wel
wat heb ik dan nodig, ik heb een dual fan koelblok, is dit voldoende of moet ik een grotere koeler hebben, ik ben maar een keuterboertje en heb dus maar 1 koeler in mijn kast zitten.

Reactie's?
BVD

Massies ammaal
Chrushieboy(ingewijde herkennen mij wel :)

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:19

Exirion

Gadgetfetisjist

Als je nog een oude PII 300 hebt, dan wordt ie behoorlijk warm en heeft ie een minimale overclockmarge. Vanaf de 350 werd er op een nieuwe diesize overgestapt en werd de bussnelheid van 66 naar 100 verhoogd. Als je pech hebt dan kan je mainboard niet boven de 66 uit komen. Wat voor mobo heb je? Als je mobo 100 aankan, dan zal je CPU dat niet redden ben ik bang. Dan kan je nog beter een Celeron kopen en die overclocken, maar dan moet je waarschijnlijk wel je bios flashen omdat ie 'm anders niet herkent.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• d-Frag
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-05 11:18

d-Frag

74% completed

Als je wilt overklocken even een paar vragen:

Wat voor moederbord heb je?
Is het een celly 300 of 300a?

Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming, dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden. - Bhagavad Gita -

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Er bestaat ook nog zoiets als een echte Pentium II 300 hoor ;) Dat is er nog eentje op 4.5*66 MHz, en die zat al bijna aan z'n limit, want de laatste van die serie is de PII 333.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10-05 17:51
Kan je op de een of andere manier zien op wat voor Voltage die processor loopt, of het typenummer van die processor ?!?!
Als het een OEM SL2W8 of Boxed SL2YK (die beide op 2.0 Volt draaien) dan heb je mazzel.
De SL2YK heeft namelijk bij mij 1,5 jaar stabiel op 450 Mhz (4,5 x 100 Mhz) gedraaid. En qua temperatuur, hij werd maar ietsje warmer dan een "echte" P2 450 Mhz. :P
Dus kijk even naar het typenummer en vermeld dat even.
Maar, als het voltage 2,8 Volt is, dan geef ik je niet veel kans met overklokken.

Verwijderd

als je echt denderende versnelling wilt, zul je toch een nieuwe processor + mobo moeten kopen

maar als je genoegen neemt met een paar mhz, dan moet je océn (als dat nog kan ;) )

• Solosmots
  • Laatst online: 21-05 08:40
Ik heb ooit ergens gelezen dat er 2 uitvoeringen waren van de PII300. De ene zou extreem (500mhz) overklokbaar zijn..
Ik weet het niet meer zeker..

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op maandag 18 december 2000 20:39 schreef Toewan het volgende:
De SL2YK heeft namelijk bij mij 1,5 jaar stabiel op 450 Mhz (4,5 x 100 Mhz) gedraaid.
Was ie na die 1,5 jaar stuk? Of kon ie die 450 MHz niet meer halen? Zelf heb ik namelijk stabiliteitsproblemen nu m'n Mendoccino 300@450 een dikke 2 jaar oud is. Ben benieuwd of het slijtage van de CPU kan zijn.

• Toewan
Op maandag 18 december 2000 20:42 schreef Solosmots het volgende:
Ik heb ooit ergens gelezen dat er 2 uitvoeringen waren van de PII300. De ene zou extreem (500mhz) overklokbaar zijn..
Da's de SL2YK of de SL2W8. Ik kreeg mijn SL2YK tot 450 Mhz, maar niet hoger. Iets trok die 112 Mhz busspeed niet in mijn systeem. Maar die 2 versies van de P2 300 zijn erg goed overklokbaar (die van mij was echt zwaar stabiel, meer dan 1,5 jaar lang, en toen kwam m'n Thunderbirdje :))

• Toewan
Op maandag 18 december 2000 20:43 schreef Exirion het volgende:

[..]
Was ie na die 1,5 jaar stuk? Of kon ie die 450 MHz niet meer halen? Zelf heb ik namelijk stabiliteitsproblemen nu m'n Mendoccino 300@450 een dikke 2 jaar oud is. Ben benieuwd of het slijtage van de CPU kan zijn.
Nee, toen heb ik mijn CPU verkocht, maar hij doet het nog steeds. Die van mij werd namelijk niet veel warmer dan een "originele" P2 450. Maar dat ding draait volgens mij nog steeds erg stabiel. Die proc heeft namelijk de P2 450 core. Daarom draait ie ook op 2.0 Volt, en volgens mij heeft ie ook de cache-chips van de 450 aan boord. :)
(heb ik beetje nagelezen voordat ik die proc heb gekocht)

Verwijderd

Op maandag 18 december 2000 20:42 schreef Solosmots het volgende:
Er waren 2 uitvoeringen ja, de Klamath (0.35 micron proces, redelijk warm) en de Deschutes (0.25 micron, en niet zo warm). De Klamath liep (volgens mij) bij 300 al tegen z'n limiet, misschien ook nog een paar 333's... De Deschutes kwam moeiteloos (nou...) tot 450mhz en ik geloof ook nog een 500 te hebben gezien... maar goed intel-cpu's:r sorry persoonlijke voorkeur...

Ik zit nog ff vast aan die ondergeklokte cyrix... Past een globalwin fop32 op een cyrix?

• Solosmots
  • Laatst online: 21-05 08:40
Ja dat was het!
Een cyrix? Daar zou ik niet eens meer moeite in willen steken..

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-05 17:19

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Op maandag 18 december 2000 21:06 schreef Solosmots het volgende:
Ja dat was het!
Een cyrix? Daar zou ik niet eens meer moeite in willen steken..
Ik spreek de naam niet eens uit...
:rC:rY:rR:rI:rX:r

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Pagina: 1