Toon posts:

Vraag over defragmentatie

Pagina: 1
Acties:
  • 60 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan m'n schijf the defragmenteren, maar dat heeft volgens Diskeeper Lite weinig zin omdat ik veels te weinig schijfruimte heb op m'n C schijf. Maar als ik m'n D schijf defragmenteer (wat wel nodig is) zou dat toch wel een performance winst moeten opleveren ongeacht m'n freespace op de C schijf?

Ik heb nog maar 200 MB vrij op m'n C schijf, daardoor is de performance van m'n systeem niet optimaal, ik krijg dus het advies van Diskeeper Lite om minstens 20% van de schijf vrij te houden.

Kan ik gewoon al m'n Program Files kopieren naar de D/Program Files folder zonder problemen te krijgen? Ik zou zo nog een kleine 400 MB vrij maken op de C schijf. M'n C schijf is trouwens maar 2GB groot. Ik gebruik Windows 98 SE.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2004 20:45 ]

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Ongestraft kopiëren naar je D is niet mogelijk want er zijn o.a. verwijzigingen in je register waar het programma staat. Daarnaast zijn er programma's die het vertikken om vanaf D gestart te worden.

Beter lijkt me om je C-partitie te vergroten cq. je D-partitie te verkleinen.

Overigens moet je wel even je OS vermelden (met name in de topictitel) zodat er beter bepaald kan worden wat wel en wat niet kan.

[ Voor 21% gewijzigd door Guardian Angel op 17-04-2004 21:27 ]

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
O ja ik zie het al, krijg je meteen gezeik over het niet kunnen vinden van programma's moet ik het zelf handmatig traceren, niet zo leuk, maar ik heb geen keus denk ik, want ik zou echt niet weten vanwaar ik de ruimte zou moeten halen. En ik beschik ook niet over een partitie programma, of kan je dit in het BIOS (zonder data verlies) veranderen?

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:32
Kun je je tijdelijke internetbestanden en je swapfile niet gewoon op d zetten, scheelt ook weer!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Zelfs handmatig traceren en opstarten zal in een aantal gevallen zeker niet gaan lukken, ook daar kom je vanzelf achter.

Oeps, de laatste vraag bezorgt me direkt wat recht overeind staande haren.

Het lijkt me beter en hoog tijd om jezelf wat te verdiepen in je OS en om wat FAQ's te gaan lezen.

[ Voor 3% gewijzigd door Guardian Angel op 17-04-2004 21:19 ]

ARME AOW’er

• FoefuR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-06 11:47

FoefuR

Mothertrucker

GuardianAngel schreef op 17 april 2004 @ 20:29:
Ongestraft kopiëren naar je D is niet mogelijk want er zijn o.a. verwijzigingen in je register waar het programma staat. Daarnaast zijn er programma's die het vertikken om vanaf D gestart te worden.
als ik het me goed herinner kon dit wel via cleanweep (de wat oudere versies gebruik het al een tijdje niet meer)deze nam dan de regsleutels gewoon mee maar ik weet niet of die functie er nu nog steeds in zit

"Everybody lies but it doens't matter since nobody listens"

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Inderdaad kon je met o.a. Cleansweep e.e.a. (laten) corrigeren en ook met PartitionMagic is er die mogelijkheid. Echter, lang niet alles wil persé op een andere dan de C-partitie werken afhankelijk van het OS (dat de TS gewoon maar niet opgeeft ondanks mijn vraag) ook nog eens.

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Guardian Angel, zie je mijn signature niet? Daar staan m'n specs in. Maar anyway, ik ben dus van plan om alleen m'n program Files te verplaatsen naar de D schijf, zou toch geen problemen moeten geven? Het zijn gewoon applicaties, geen systemfiles.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-08 07:21

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op 17 april 2004 @ 20:25:
Ik ben van plan m'n schijf the defragmenteren, maar dat heeft volgens Diskeeper Lite weinig zin omdat ik veels te weinig schijfruimte heb op m'n C schijf.
Kun je niet gewoon toch doen? Duurt alleen maar langer.

LinkedIn WoT Cash Converter

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:11
je kan ook gewoon o & o defrag downloaden. die heeft geen schijfruimte nodig voor zover ik weet. hij heeft zelfs een stealth scanner die defragmenteert terwijl je gewoon nog bezig bent ( niet aan te raden ) maar goed probeer het is. om de link te vinden google je het gewoon ff op :)

Facts don't care about your feelings

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-07 12:18

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Verwijderd schreef op 18 april 2004 @ 18:26:
Guardian Angel, zie je mijn signature niet? Daar staan m'n specs in. Maar anyway, ik ben dus van plan om alleen m'n program Files te verplaatsen naar de D schijf, zou toch geen problemen moeten geven? Het zijn gewoon applicaties, geen systemfiles.
Volgens mij snap je het niet helemaal...
in de programfiles staan weer verwijzingen naar andere files die hij nodig is om een programma te draaien als jij dus de boel kopieerd van c: naar d: heb jij dus verwijzingen naar c: terwijl die files op d: staan. de computer is dom en gaat dus niet zelf ff opzoek.

kortom domweg kopieren werkt niet systemfiles of niet.

Gebruik misschien partition magic om je schijf wat beter in te gaan delen of dingen te verplaatsen. die past de verwijzingen ook aan als je het prog goed gebruikt!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Als je geen ruimte genoeg hebt ruim je toch eerst de schijf op? temp. internet, ´gewoon´ temp, schijfopruimprogramma´s als EasyCleaner er overheen gooien (of een freeware opvolger er van, sinds EClean achter een betaalsite zit)

Dat geeft vaak het beste resultaat, omdat de gegevens die niet vaak veranderen blijven staan.

[ Voor 19% gewijzigd door Resistor op 18-04-2004 20:56 ]

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-08 17:14
Wat je natuurlijk kunt doen is je Program Files naar D: te verhuizen (uiteraard nadat je D: hebt gedefragmenteerd), daarna C: defragmenteren en dan alles teurgverhuizen.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik heb m'n D schijf gedefragmenteerd, en heb nu 400 MB freespace op m'n C schijf, maar m'n computer is echt niet sneller geworden, allemaal bullshit dat defragmenteren.

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-08 20:37

Sosabowski

nerd

Het feit dat jouw computer niet 200% sneller is geworden door te defragmenteren maakt het nog geen bullshit. Daarnaast heeft ook niemand in dit topic jou wijsgemaakt dat het een enorme prestatieboost zou opleveren.

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Goed.. dit is een mooi moment om een eind te breien aan dit topic. Rasheed187, deze vragen zijn allemaal redelijk snel zelf te beantwoorden; als je vervolgens na alle tips afsluit met de conclusie dat het allemaal maar bullshit is dan denk ik dat het in het vervolg verstandiger is om gewoon vooronderzoek te doen en vervolgens te defragmenteren om te kijken of je er snelheidswinst uit haalt. :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.