geen ip met sweex adsl modem

Pagina: 1
Acties:

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02 12:08
Heb sinds gisteren een sweex adsl modem
http://www.sweex.nl/product.asp?pid=332

power led, dsl led, lan led branden en ready led knipperd constant
Alles geconfigureerd volgens de handleiding ( waar alles netjes staat uitgelegd hoe je een demon bbnet verbinding in moet stellen ), maar dat kreng geeft mijn demon wan ip adres niet.
in me linksys router krijg ik te zien:

ip: 10.0.0.10
subnetmask : 255.0.0.0
dns : 10.0.0.2
0.0.0.0
0.0.0.0

iemand enig idee hoe dit kan ?

• dreeke
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

In die modem zit ook een router, dus hij zal nooit je WAN adres doorgeven aan de Linksys router (neem aan dat je die erachter hebt staan weer).

Dus hij deelt een intern IP uit aan je Linksys router.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:20
dreeke schreef op 17 april 2004 @ 20:21:
In die modem zit ook een router, dus hij zal nooit je WAN adres doorgeven aan de Linksys router (neem aan dat je die erachter hebt staan weer).

Dus hij deelt een intern IP uit aan je Linksys router.
Klopt. Ding doet precies wat ie zou moeten doen.

Als je je WAN ip toch wilt, en m dus echt als modem-only wilt gebruiken, dan zul je 'm in bridge modus moeten zetten

• taz3d_nl
hij staat in bridge mode

Wan:

per vc settings :
enabled
vpi=0
vci=35
ip=0.0.0.0
subnetmask= 0.0.0.0
gateway= 0.0.0.0

1483 bridged ip llc
dhcp aangevinkt ( hostname weggehaald )

Nat:
napt

daarna save settings

in het modem krijg ik dit te zien
http://www.r-vl.demon.nl/2.jpg
http://www.r-vl.demon.nl/3.jpg

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:20
taz3d_nl schreef op 18 april 2004 @ 12:21:
hij staat in bridge mode

Wan:

per vc settings :
enabled
vpi=0
vci=35
ip=0.0.0.0
subnetmask= 0.0.0.0
gateway= 0.0.0.0

1483 bridged ip llc
dhcp aangevinkt ( hostname weggehaald )

Nat:
napt

daarna save settings

in het modem krijg ik dit te zien
http://www.r-vl.demon.nl/2.jpg
http://www.r-vl.demon.nl/3.jpg
Dan staat ie dus netjes te routeren, en NIET in bridge modus.

Onder je settings van 1483 Bridget IP LLC zit een optie: Bridgde. Die staat nu op disabled.

Volgens mij moet je die alleen even op enabled zetten.

Uiteraard kun je daarna maar 1 poortje gebruiken, iig 1 PC online krijgen, omdat je maar 1 extern IP hebt.

Daarna zou je op de demon mac-registratiepage moeten komen, om het mac van je netwerkkaart (niet je modem, die staat nu op bridged) te registreren.

• taz3d_nl
DJSmiley schreef op 18 april 2004 @ 13:41:
[...]

Dan staat ie dus netjes te routeren, en NIET in bridge modus.

Onder je settings van 1483 Bridget IP LLC zit een optie: Bridgde. Die staat nu op disabled.

Volgens mij moet je die alleen even op enabled zetten.

Uiteraard kun je daarna maar 1 poortje gebruiken, iig 1 PC online krijgen, omdat je maar 1 extern IP hebt.

Daarna zou je op de demon mac-registratiepage moeten komen, om het mac van je netwerkkaart (niet je modem, die staat nu op bridged) te registreren.
heb bridge op enabled gezet en vervolgens save settings, utp kabel rechtstreeks op me pc aangesloten ( dus zonder router ) maar ik krijg geen ip adres en kom niet op de mac adres pagina van demon :S
http://www.r-vl.demon.nl/4.jpg

vaag 8)7

Verwijderd

Misschien voor de hand maar, is je login en username correct ingevult ?.

Ik heb zelf een vaag type ADSL modem (asmax) aan een Linksys WRT54G hangen.
werkt uitstekend na wat configuratie problemen.
Volgens mij had ik in de ADSL modem/router ook nog DHCP uitgeschakeld.
De linksys doet dan ook nog een NAT dus heb ik lokaal gewoon 192.168.xxx.xxx. M'n ADSL modem/router is nog steeds te bereiken onder 10.0.0.2

'k hoop dat het een beetje helpt. Elke provider kan andere eisen of instellingen hebben volgens mij.

• taz3d_nl
Verwijderd schreef op 19 april 2004 @ 15:39:
Misschien voor de hand maar, is je login en username correct ingevult ?.

Ik heb zelf een vaag type ADSL modem (asmax) aan een Linksys WRT54G hangen.
werkt uitstekend na wat configuratie problemen.
Volgens mij had ik in de ADSL modem/router ook nog DHCP uitgeschakeld.
De linksys doet dan ook nog een NAT dus heb ik lokaal gewoon 192.168.xxx.xxx. M'n ADSL modem/router is nog steeds te bereiken onder 10.0.0.2

'k hoop dat het een beetje helpt. Elke provider kan andere eisen of instellingen hebben volgens mij.
hoe bedoel je login en username ingevult ?
in het modem ?
dhcp staat gewoon aan, ik kom alleen niet op de macadres pagina van demon en heb dus geen ip adres.
dsl en lan led branden, rx/tx knipperd af en toe alleen die ready led knipperd constant.
is dit normaal bij dit modem ?

Verwijderd

Ehm, ja, ik moet uname en password in het modem invullen. Het modem ze de verbinding op. Ik kan het mis hebben maar de rest van je systeem wil helemaal niets weten van inloggen. Elke client op je netwerk zou dan die gegevens moeten hebben. Je modem doet dit. Dit zit onder de PPP setup instellingen. Het is optional maar volgens mij moet het daar ook zitten.
Net even gechecked maar ik heb in m'n modem/router ook nog NAT aanstaan. Misschien kan dit zonder. Nog niet geprobeert. Als het bij mij werkt zoals ik wil, blijf ik er liever vanaf.

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:54
Verwijderd schreef op 19 april 2004 @ 22:34:
Ehm, ja, ik moet uname en password in het modem invullen. Het modem ze de verbinding op. Ik kan het mis hebben maar de rest van je systeem wil helemaal niets weten van inloggen. Elke client op je netwerk zou dan die gegevens moeten hebben. Je modem doet dit. Dit zit onder de PPP setup instellingen. Het is optional maar volgens mij moet het daar ook zitten.
Net even gechecked maar ik heb in m'n modem/router ook nog NAT aanstaan. Misschien kan dit zonder. Nog niet geprobeert. Als het bij mij werkt zoals ik wil, blijf ik er liever vanaf.
over een kpn ;lijn moet dit idd met inloggen. bbned geeft gewoon lekker via dhcp meteen ip adres. (na registreren van mac adres)

@ts:
In sweex boekje staat ook stuk beschreven hoe je je modem in bridge mode moet zetten. is niet 1 vinkje zover ik me kan herinnerne. heb je deze stappe al doorlope? nu staat die namelijk netjes in nat

CISSP! Drop your encryption keys!

Verwijderd

Hmm, net even die handleiding bekenen. Het lijkt dat er bij jouw provider geen passwords nodig zijn.
Er staat wel uitgelegt wat de lampjes betekenen.

Zit er een zelftest in de modem die even checked of alle connecites in orde zijn ?.

• taz3d_nl
Verwijderd schreef op 19 april 2004 @ 22:47:
Hmm, net even die handleiding bekenen. Het lijkt dat er bij jouw provider geen passwords nodig zijn.
Er staat wel uitgelegt wat de lampjes betekenen.

Zit er een zelftest in de modem die even checked of alle connecites in orde zijn ?.
er zit een selftest in, alles is ok volgens het modem
Pagina: 1