Toon posts:

Maximum aantal (windows netwerkshare) verbindingen?

Pagina: 1
Acties:
  • 977 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds vandaag een probleem met de netwerkshares van mijn server.
Zodra ik er iets van probeer op te vragen krijg ik het volgende bericht:

\\Server

Er kunnen op dit moment niet nog meer verbindingen met deze externe computer worden gemaakt omdat het maximum aantal verbindingen voor de computer is bereikt.

Web, FTP en gateway, die op dezelfde pc draaien, zijn wel te bereiken.

Ik kreeg de melding sinds het eerst vlak nadat ik vanmiddag met mijn knie tegen de Reset-knop van de server gestoten heb |:(

Na de foutmelding heb ik de server eens (op de goede manier ;)) opnieuw opgestart en toen deed ie het weer... voor een minuut of 10 :|

De server draait overigens XP Home.

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:52

Duinkonijn

Huh?

Verwijderd schreef op 17 april 2004 @ 19:54:
Ik heb sinds vandaag een probleem met de netwerkshares van mijn server.
Zodra ik er iets van probeer op te vragen krijg ik het volgende bericht:

\\Server

Er kunnen op dit moment niet nog meer verbindingen met deze externe computer worden gemaakt omdat het maximum aantal verbindingen voor de computer is bereikt.

Web, FTP en gateway, die op dezelfde pc draaien, zijn wel te bereiken.

Ik kreeg de melding sinds het eerst vlak nadat ik vanmiddag met mijn knie tegen de Reset-knop van de server gestoten heb |:(

Na de foutmelding heb ik de server eens (op de goede manier ;)) opnieuw opgestart en toen deed ie het weer... voor een minuut of 10 :|

De server draait overigens XP Home.
XP home kan max 10 connecties aan

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Verwijderd

Topicstarter
Duinkonijn schreef op 17 april 2004 @ 19:57:
[...]

XP home kan max 10 connecties aan
Kan ik daar wat aan doen zonder de hele server opnieuw te hoeven installeren? En overigens zijn er echt geen 10 gebruikt... toen alle pc's uit waren en daarna weer één aan kreeg ik de melding nog steeds...

Owja, detailtje: als ik op de server \\Server probeer, doet ie het wel...

Verwijderd

Daar is niets aan te doen. Ja, een versie uit de Windows Server Family nemen :)

Verwijderd

Topicstarter
:'(

Maar waarom heb ik dat bericht dan nog nooit eerder gekregen??

• Duinkonijn

Duinkonijn

Huh?

Verwijderd schreef op 17 april 2004 @ 20:08:
:'(

Maar waarom heb ik dat bericht dan nog nooit eerder gekregen??
sinds windows nt 4 / 5 is dit zeker de limiet.
voorgaand weet ik niet :+

http://home.tiscali.be/jan.celis/datacom/win2ksys.pdf
blz 4

wat je kan doen is windows nt / 2000 server op snorren op een beurs (licenties zijn goedkoop)
meen dat je 2k3 als test editie voor 180 dagen kon downloaden....
Verwijderd schreef op 17 april 2004 @ 19:59:
[...]

Kan ik daar wat aan doen zonder de hele server opnieuw te hoeven installeren? En overigens zijn er echt geen 10 gebruikt... toen alle pc's uit waren en daarna weer één aan kreeg ik de melding nog steeds...

Owja, detailtje: als ik op de server \\Server probeer, doet ie het wel...
als server kan je altijd je eigen share aanspreken. los van je connecties..
(tenzei netlogon down is)

[ Voor 44% gewijzigd door Duinkonijn op 17-04-2004 20:37 ]

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Verwijderd

Topicstarter
Opgelost :)

Viel mij op dat ik een bepaalde share niet kon opheffen... dus toen dacht ik gewoon de hele partitie te verwijderen, maar dat lukte ook niet :P

Server gereboot, partitie gedelete, en alles werkt weer :)

(nouja eigenlijk niet want een andere pc daar heb ik m'n handen net aan gebrand en die stuur ik daarom dus maar eens terug naar de fabriek ;))

• Duinkonijn

Duinkonijn

Huh?

Verwijderd schreef op 17 april 2004 @ 21:25:
Opgelost :)

Viel mij op dat ik een bepaalde share niet kon opheffen... dus toen dacht ik gewoon de hele partitie te verwijderen, maar dat lukte ook niet :P

Server gereboot, partitie gedelete, en alles werkt weer :)

(nouja eigenlijk niet want een andere pc daar heb ik m'n handen net aan gebrand en die stuur ik daarom dus maar eens terug naar de fabriek ;))
mooi :)

als je professioneel gaat werken zou ik toch een Server editie* aanbevelen.. ook inv met beveiliging. en stabiliteit.

*)Linux, Windows server family

Pagina: 1