bereboot.com: dns zomaar aangepast, mag dat?

Pagina: 1
Acties:
  • 535 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ronaldlokers
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-11 16:28
Hallo,

Gister is een mailtje naar me gestuurd, net lees ik dat mailtje. Dat mailtje komt van mijn hoster vandaan, in dat mailtje stond het volgende:
Bericht van Bap J Karreman (info@colinks.com).
Onderwerp: Uw site
ip-adres "xxx.xxx.xxx.xxx"

LS,

Door omstandigheden zal uw site vanaf morgen niet meer op onze dns draaien, buiten onze schuld.

Het probleem zou op te lossen zijn door bereboot.net of bereboot.nl te registreren, en de site door te verwijzen.

Laat mij weten, ik heb geprobeerd op allerlei manieren in contact te komen maar het blijkt niet mogelijk te zijn op een andere dan deze manier bij u uit te komen.

Met vriendelijke groeten
Bap J karreman Administratie
070-3990424
De site is overgenomen op een of andere manier door hackers-direct (hg-hosting.com)

Nu is mijn vraag, kan een ander bedrijf zonder toestemming van mijn hoster die het domein geregistreerd heeft de gegevens van het domein aanpassen. En wat kan ik hier nu aan doen, kan ik als ik een nieuw domein zou registreren de kosten kunnen verhalen bij mijn hoster?

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ze maken zich er wel makkelijk vanaf, volgens mij kan dit niet zomaar gebeuren zonder een fout van hun? Of jij hebt het domein niet op tijd verlengd.

In ieder geval zou ik wel wat meer uitleg vragen, want volgens mij is het wel degelijk hun schuld.

• ronaldlokers
Bigs schreef op 17 april 2004 @ 19:07:
Ze maken zich er wel makkelijk vanaf, volgens mij kan dit niet zomaar gebeuren zonder een fout van hun? Of jij hebt het domein niet op tijd verlengd.

In ieder geval zou ik wel wat meer uitleg vragen, want volgens mij is het wel degelijk hun schuld.
Ja, ik had gelijk een mailtje terug gestuurd, en met verlengen van het domein kan niet fout zijn, want hij is nog geen jaar oud het domein...

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:15
Welke afspraken heb je gemaakt met je hoster? Hebben zij de domeinnaam voor je geregistreerd? Welke afspraken zijn daarbij gemaakt? Een website op 'www.colinks.com' bestaat in ieder geval niet.

• ronaldlokers
zij hebben de domein geregistreerd, maar wat bedoel je met afspraken?

• Soultaker
Afspraak als in: jij geeft ze elke maand 10 euro en zij beloven jouw website te hosten op een door hun namens jou geregistreerde domeinnaam. Als de situatie ongeveer zo is, dan kunnen ze het niet maken om het domein zomaar aan een ander over te dragen aangezien ze dan in gebreke blijven. Dat betekent dat je ze voor de rechter zou kunnen dagen (of daar mee kunt dreigen) en eisen dat ze het probleem naar behoren oplossen (je domeinnaam terug, of een schadevergoeding).

Ik kan me echter ook voorstellen dat er ergens in de kleine lettertjes staat dat de domeinnaam op naam van je hoster staat en hun eigendom blijft en dat betekent dat zij het door kunnen verkopen. Dat is/was een bekende vuile strategie van louche hosters; die hopen dan dat jij een populaire website op de domeinnaam begint en verkopen 'm dan aan een derde die er spam op zet (zoals dus nu op www.bereboot.com staat). In dit scenario weet ik niet hoe de situatie juridisch precies zit; het zal er een beetje vanaf hangen in hoeverre je had kunnen/moeten weten dat dit tot de mogelijkheden behoorde.

Het is dus van belang om te weten wat voor overeenkomst jullie precies gesloten hebben.

• ronaldlokers
Ik zou niet weten hoe de registratie is gegaan, wel dat ik per jaar zou betalen, volgens mij stond hij op de naam van mijn baas, omdat ze voor het registreren wel zijn naam nodig hadden.

maar hg-hosting.com heeft nu de domein in bezit, en ik heb het vermoeden dat deze hoster ook weer is gehackt door hackers-direct omdat ze op webhosters.nl wel als bedrijf erbij staan. Maar nu staat er op die site niks over hosting...

Verwijderd

Deze truck wordt vaker uitgevoerd.

Hackers hacken een bedrijf en proberen klantgegevens en contracten te bemachtigen. Dan ben je de pisang, omdat ze dan ook de originele hebben
en met handtekening.
Overschrijven is dan niet zo moeilijk.

DNS.BE heeft ook zo zijn fouten. De houder krijgt bij overschrijving een mail
met 'wilt u dit domein verhuizen?'
Wanneer je hierop reageert met 'ja' is het domein overgeschreven. Ook als je
mailbox is gekraakt.

De provider is hiervoor aansprakelijk. Het lijkt er immers op dat zij zijn gehackt.

Hier wat over hg:

Impressum

Inhaber Hg-hosting

kontakt person Holger Gundlach

Anschrift:

Baustr.2

46446 Emmerich

Email Webmaster@satfiles.org

Rechtliche fragen an rechtsabteilung@satfiles.org

Wenn sie irgend welche daten auf dieser seite finden sollten die ihrer meinung nach ihre rechte verletzen nehmen sie bitte kontakt auf mit oben stehender Email

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2004 19:34 ]

• ronaldlokers
maar colinks is dus het bedrijf waar ik bij zit, en ik weet niet of zij banden hebben met hg-hosting

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-11 13:02
De registrar is nu dus HG Hosting he...
HG, Hackers Group ;)
Zit in Duitsland en de reacties daar over zijn al te best op Webhosters.nl:
http://www.webhosters.nl/gegevens.php?id=1196

Als je dus http://hg-hosting.com bezoekt krijg je weer exact de zelfde site te zien. ;)

Het zou haast kunnen (maar lijkt me stug) dat je hostingprovider (Colinks) hier misschien zaken heeft gedaan mbt de afhandeling van het registreren van domeinnamen?
Mijn hostingprovider deed ook eerder zaken met een bedrijf uit Belgie voor de afhandeling van de regsitratie van domeinnamen, gelukkig doen ze het sinds kort zelf en sinds kort is de "registrar" van mijn domein ook gewoon mn eigen hostingprovider. :) Ik heb overigens zelf een .NL domein.
* Joen gaat de regelgevingen in Nederland over .NL-domeinen ineens veel liever vinden O+
Volgens mij gebeurd dat soort vage dingen met .COM en .NET domeinen gewoon veel sneller... En als je iemand moet bereiken wordt je dat soms knap lastig gemaakt omdat veel gegevens "gefaked" worden in de WHOIS info e.d. In Nederland gebeurd dat ook wel, maar gata het simpelweg wat moeilijker.
ronaldlokers schreef op 17 april 2004 @ 19:32:
maar colinks is dus het bedrijf waar ik bij zit, en ik weet niet of zij banden hebben met hg-hosting
Dan zou ik als ik jou was zeer snel met Colinks bellen en dat navragen. ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Joen op 17-04-2004 19:37 ]

Verwijderd

Colinks ziet er niet al te best uit. Ik zit om de hoek, zal vanavond wel ff kijken
of zij er ook nog zitten.

ADSL host met mobiele nummers. Niet erg professioneel.

• FendtVario
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05 22:30

FendtVario

The leader drives Vario!

Verwijderd schreef op 17 april 2004 @ 19:31:
DNS.BE heeft ook zo zijn fouten. De houder krijgt bij overschrijving een mail
met 'wilt u dit domein verhuizen?'
Wanneer je hierop reageert met 'ja' is het domein overgeschreven. Ook als je
mailbox is gekraakt.
Zo werkt dat in Nederland ook hoor. Maar hoe jij het zegt is iets te simpel, natuurlijk moet je vooraf wel een verzoek indienen voor verhuizing wat dan moet worden goedgekeurd door Stichting Interne Domeinregistratie. Zij sturen dan een mail naar de persoon die geregistreerd heeft of de houder, als op die mail wordt gereageerd is het domein de volgende dag verhuist. Gehackte mailbox of niet...

www.fendt.com | Nikon D7100 | PS5

• ronaldlokers
FendtVario schreef op 17 april 2004 @ 19:47:
[...]

Zo werkt dat in Nederland ook hoor. Maar hoe jij het zegt is iets te simpel, natuurlijk moet je vooraf wel een verzoek indienen voor verhuizing wat dan moet worden goedgekeurd door Stichting Interne Domeinregistratie. Zij sturen dan een mail naar de persoon die geregistreerd heeft of de houder, als op die mail wordt gereageerd is het domein de volgende dag verhuist. Gehackte mailbox of niet...
Maar ik (of mijn hosters zoals uit het mailtje te begrijpen) hebben niet in gestemd, maar toch heeft hack-direct het domein overgenomen door misbruik te maken van het domein van hg-hosting dat ook door hun overgenomen is op een of andere manier :S Want als ik op webhosters.nl kijk zie ik dat het een bedrijf is...

Verwijderd

FendtVario schreef op 17 april 2004 @ 19:47:
[...]

Ik heb het voor meerdere klanten gedaan, het is dat ik geen kwade opzet had.
Het was in de meeste gevallen binnen een dag geregeld (.be domein, geen nl)

• Joen
Moet je geen formulier van SIDN ondertekenen dan voor verhuizing?

BTW, @madbuse:
Bedrijfsnaam : CoLinks
Internet : http://www.colinks.com
E-mail : info@colinks.com
Telefoon : + 3173990424
Fax : + 3173990424
Adresgegevens :
Amsterdam
Kamer van Koophandel inschrijfnummer :
Normale nummers dus, er staat alleen geen adres en KVK bij...
Edit:
quote: Whois-info
Searching rs.internic.net for "colinks.com"

Registration Service Provided By: eNom, Inc.
Visit:

Domain name: colinks.com

Registrant Contact:
Colinks Netherlands
Colinks Netherlands (hostmaster@colinks.com)
+31.31703990424
Fax: +31.703990424
Neherkade 89U
Den Haag, Zuid Holland 2521WH
NL

Administrative Contact:
Colinks Netherlands
B.J. Karreman (postmaster@colinks.com)
+31.31703990424
Fax: +31.703990424
Neherkade 89U
Den Haag, Zuid Holland 2521WH
NL

[ Voor 39% gewijzigd door Joen op 17-04-2004 19:56 ]

Verwijderd

ronaldlokers schreef op 17 april 2004 @ 19:50:
[...]

Maar ik (of mijn hosters zoals uit het mailtje te begrijpen) hebben niet in gestemd, maar toch heeft hack-direct het domein overgenomen door misbruik te maken van het domein van hg-hosting dat ook door hun overgenomen is op een of andere manier :S Want als ik op webhosters.nl kijk zie ik dat het een bedrijf is...
Het lijkt erop dat hun dns is gehackt. (misschien wel alle gegevens, wie weet)

Wat ik wel zie is dat colinks.nl, colinks.com en linkup.nl allemaal NIET werken.
Of het bedrijf is kapot of ze hebben een serieus probleem.

IK zou echter niet wachten met bellen of iets. Bij SIDN zie je hun mobiele nummers, probeer dat eens.

Het lijkt mij niet verstandig hier persoonlijk gegevens neer te zetten, maar als je op sidn.nl hun domeinen checkt weet je meer.

(en ik zou ook alvast een advocaat zoeken, als ik jou was)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2004 20:01 ]

• ronaldlokers
Verwijderd schreef op 17 april 2004 @ 19:54:
[...]

Het lijkt erop dat hun dns is gehackt. (misschien wel alle gegevens, wie weet)

Wat ik wel zie is dat colinks.nl, colinks.com en linkup.nl allemaal NIET werken.

IK zou echter niet wachten met bellen of iets. Bij SIDN zie je hun mobiele nummers, probeer dat eens.
Hier werkt de site gewoon :S

• Joen
Verwijderd schreef op 17 april 2004 @ 19:54:
[...]
Via de Whois van colinks.com kwam ik ook iets met gauteng.nl tegen en die werkt wel:
www.gauteng.nl
Die toont dan de site van linkup (zelfde als colinks.com dus? :? ).
Mij lijkt dan dat de Nameservers voor domeinen bij clinks ns1.gauteng.nl etc. moet zijn.
(en ik zou ook alvast een advocaat zoeken, als ik jou was)
Ik heb ook zwaar het idee dat dat wel verstandig begint te worden. ;)

• ronaldlokers
JeroenM_tbs schreef op 17 april 2004 @ 20:07:
[...]
Via de Whois van colinks.com kwam ik ook iets met gauteng.nl tegen en die werkt wel:
www.gauteng.nl
Die toont dan de site van linkup (zelfde als colinks.com dus? :? ).
Mij lijkt dan dat de Nameservers voor domeinen bij clinks ns1.gauteng.nl etc. moet zijn.
[...]
Ik heb ook zwaar het idee dat dat wel verstandig begint te worden. ;)
Hopen dat mijn baas dat wel wil...

• Joen
Of in ieder geval eerst eens om advies vragen bij de rechtswinkel bij je in de buurt.

• ronaldlokers
ja, ik zal kijken wat mijn baas doet, ik ga hem nu inlichten, ik moet nu gaan werken dus

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Jeeez, ik kan me voor stellen hoe erg je nu baalt. Ik zou inderdaad maar eens gaan bellen met rechts hulp of iets dergelijks.

Jij hebt immers je hosting door een professioneel bedrijf af laten handelen en met zo'n stom mailtje kunnen ze zich er echt niet vanaf maken.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Verwijderd

Volgens mij kun je ook een domein naar een andere ISP laten transferen? Net zoals het domein bij CoLinks/Linkup is weggetransferred.

Voor de duidelijkheid:

Colinks KvK: 27250287
Linkup KvK: 27250287

Neherkade 2648
2521RV 's-Gravenhage

(bron: kvk.nl)

• Joen
Probleem is dat ze bij HG Hosting niet instemmen. ;)
You know? Hier boven staat dat via een emailtje nog ff ingestemd moet worden. ;) En aangezien het domein bereboot.com "gehacked" is denk ik dat ze vast wel zo slim zijn om niet op die emailtjes te reageren. ;)

• BJD
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-12 14:06

BJD

`k denk dat die hele HG server is gehackt.
Ik ken lui die der ook zaten maar dat hele HG gebreuren was erg onprofesioneel.

HG staat treouwesn voor Holger Gundlach of terwijl zijn naam.

Als ik jouw was zou ik zorgen dat je bij je domeinen de Administrative Contact op je eigen naam zet.
En er een 1 of andere mailbox van je provider (planet,enz) aan hangen.
(iig niet die van je hoster). Zodoende kan de hoster je niks maken als je mot krijgt met hem.
Als hij het domein over wil zetten gaat er dan altijd eerst een mail naar je Planet,enz. box. en daar heeft je hoster geen toegang. ;)

• Soultaker
Mij is nog steeds onduidelijk wat er aan de hand is. Het lijkt me niet verstandig om aan te kloppen bij een advocaat (DUUR!) voordat je weet hoe de vork in de steel zit. Feitelijk zegt colinks nu gewoon: "we hebben je domein kwijtgemaakt, registreer maar een nieuwe" en dat kan natuurlijk niet, maar het is niet helemaal duidelijk wat zij nu met de overdracht te maken hebben. Je moet te weten komen hoe die verhuizing tot stand is gekomen; met wie moet je samenwerken en tegen wie moet je actie ondernemen? De situatie is nogal verschillend als colinks de domeinnaam verkocht heeft aan hg-hosting (wat betekent dat hg-hosting ter goeder trouw was en colinks 'de dader' is) of dat de DNS server gehackt was (wat ik maar een vreemd verhaal vind) en colinks dus slachtoffer is van hg-hosting.

Ik zou eerst contact opnemen met colinks en navragen over wat voor 'omstandigheden' ze het hebben en wat nu denken te gaan doen. Als zij ter goeder trouw zijn dan zullen ze proberen je te helpen en in zo'n situatie werkt het alleen maar in je nadeel om met een advocaat aan te komen zetten. Die kun je beter achter de hand houden als het niet mogelijk blijkt op een normale manier het probleem op te lossen.

• Joen
Hmm, daarom is het dus belangrijk altijd de juiste gegevens op te geven bij administrative contact :P
Maar ik heb een geheim nummer en die wil ik wel geheim blijven houden. Voor zover ik weet moet je wel atlijd ook een bestaand telefoonnummer opgeven...

Mijn reply gaat over mn eigen domein, niet bereboot.com hoor.
En tsjah, zie maar eens die "administrative contact" 'zomaar' te wijzigen. ;) :P

@Soultaker:
Ik heb TS persoonlijk in mn MSN-lijstje en zei ook al tegen hem dat ik dit een zeer vreemde gang van zaken vindt.
Een goede hostingprovider gaat uitzoeken wat er aan de hand is en zorgen dat dat domein weer bij jou belandt.
Het is dus inderdaad een beetje de vraag of Colinks nu dader of slachtoffer is. Eerlijk gezegd gaan mijn vermoedens sterk uit naar dat eerste, hoe vervelend het ook mag klinken. Een DNS record wordt naar mijn idee namelijk niet zomaar aangepast. Of TS moest voor zijn mailboxen van bereboot.com wel erg makkelijke wachtwoorden hebben, dan is het nog enigszins voor te stellen.

Zowel colink.com als linkup.nl zijn beide bij mij trouwens nog steeds niet bereikbaar.

[ Voor 74% gewijzigd door Joen op 17-04-2004 21:17 ]

Verwijderd

JeroenM_tbs schreef op 17 april 2004 @ 21:10:

Zowel colink.com als linkup.nl zijn beide bij mij trouwens nog steeds niet bereikbaar.
http://www.colinks.net & http://www.linkup.nl

Beide websites zijn down in verband met een zware attack gisteren op het Colinks/Linkup netwerk.

• Joen
.net hoort ook nog bij het rijtje? :P
Enne... how do you know?
Zware attack was me al wel duidelijk.
Alhoewel TS me net wel vertelde dat hij die sites nog steeds kon bereiken in die zelfde tijd dat ik ze niet kon bereiken...

• ronaldlokers
ik weet het niet meer hoor, wat colinks nu is, of het nu dader is of slachtoffer, kreeg net een mailtje. Daarin stond dat zij (reinier) mijn hostingpakket op een subpakket van dat hg-hosting had gezet en dat die niet betaalde en toen nadat 2 van zijn (hg-hosting) servers gesloten waren hij hhet subaccount heeft afgesloten en bij dat pakket hoorden 11 domeinen van klanten van colinks zelf.

Voor al die klanten is een oplossing gevonden, behalve voor die van mij, ik vind dit toch wel raar. Ik heb Bap nu een mail terug gestuurd en daar wacht ik dus nog op...

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-12 11:08

Floor-is

5.2

Ok dus als ik het goed begrijp beweert Colinks dat HG-hosting een klant van hem was. Colinks heeft voor HG-hosting een aantal servers ingericht en hierop ook een aantal hostingklanten geplaatst. Toen HG-hosting niet betaalde heeft Colinks deze machines uitgezet (oid). Op die machines draaiden alleen nog een stuk of wat andere klanten en die zijn op 1 na allemaal uit de brand geholpen. Alleen jij hebt nog stront aan de knikker, want jouw domein is gewoon pleite.

Ik geloof dat dit niet helemaal waar kan zijn, ik wil Colinks niet afvallen, maar als je een klant afsluit, hoort die niet meer op de machine te kunnen en als de klant dat toch kan is dat voor het weghalen van info die hem toebehoort. Niet om de info van andere klanten ook weg te halen. Dit verklaart echter nog niet waarom HG-hosting nu jouw domein gebruikt... Of heeft HG-hosting hun machines opgehaald? Dan kunnen ze erg eenvoudig de domeinen die op de machines ingesteld waren ook hebben toegeeigend, wat natuurlijk niet erg netjes is.

* Floor-is gaat wat host doen en RIPE raadplegen.

1. bereboot.com has address 81.169.173.36
2. Ripe leert ons dit

HG-hosting of de kaper iig host in duitsland. Leuk wel dat het IP aan een 'rechenzentrum' behoort en niet aan een ISP, of nouja niet primair een ISP. Door de link naar ripe te volgen kan je zelf weer een paar stapjes verder komen denk ik. (Kleintjes weliswaar, maarja niemand was er nog over begonnen. Een whois leert je lang niet alles!)

Bericht hierboven

• ronaldlokers
Na nog is keertje mailtje gelezen te hebben:

reinier, technisch hoofd (dacht ik uit mijn hoofd) bij colinks had een resellerpakket bij hg-hosting die weer een pakket bij colinks had (volg je het nog?). Daar stond mijn domein en hosting dus ook bij. Volgens het mailtje had holger (hg-hosting) nog wel toegang tot die sub-account die hij ook nog had, toen heeft hij de domeinen toege-eigend (hoe dat het dan kan zijn dat die andere toch niet toege-eigend zijn weet ik ook neit :S) Daarna heeft hij het pakket opgezegd.

Dus en beetje een raar verhaal, maar puntje bij paaltje, nu is dus ook de hosting weg omdat die account niet meer bestaat, laat nu het geval zijn dat er spullen op stonden die ik (spijtig :'() niet ergens als backup heb (zoals foto's die in het café zijn gemaakt). Is er hier ook iets voor om een schade vergoeding of dergelijke te eisen van een van de 2 partijen (colinks of hg-hosting)?

• Joen
Ten eerste is dus zoals ik begrijp Colinks dader en zou je schade op hun moeten kunnen verhalen.

Ten tweede: altijd een backup achter de hand hebben! ;)

• ronaldlokers
probleem is opgelost, Futureflex heeft onderhandeld met holger en geregeld dat de domein naar hun kon, hosting is ook gelijk overgeplaatst, want ik had geen vertrouwen meer in colinks

@mod's gooi maar een slot erop ;)

(naam van hoster aangepast, per ongeluk flexhost neergezet...)

[ Voor 17% gewijzigd door ronaldlokers op 18-04-2004 19:04 ]

Verwijderd

ff samenvattend:

Je hebt aan colinks opdracht gegeven een domein te registeren
Domein stond dus op de naam van Colinks
Een of andere vage Duiste hack toko heeft verhuizing van dat domein aangevraagd
Colinks heeft daarmee ingestemd
Colinks stuurt jou een briefje dat je maar een nieuw domein moet registeren.

Het is pure onzin dat dit buiten de schuld van COlinks is. Domeinen verhuis je niet zomaar, zeker .com domeinen niet. Daar moet echt toestemming voor nodig zijn van de houder. Het geven van toestemming gebeurd echt niet door zomaar even een mailtje te sturen.

En vervolgens gaat flexhost 'onderhandelen' dat de domeinen naar hun worden overgeplaatsd terwijl Flexhost en Colinks 1 en hetzelfde bedrijf schijnen te zijn. Kortom hier is een erg ondoorzichtig spelletje aan de hand met waarschijnlijk als enig doel het oversluizen van klanten, deze dubbel te laten te betalen, of snel de inboedel uit een bijna failliet bedrijf te redden. Ik zou persoonlijk eieren voor mijn geld kiezen en naar een betrouwbaardere provider verhuizen en het domein op je eigen naam zetten.

• Joen
@Mabit:
Totaal fout. ;)
Linkup en Colinks waren 1 bedrijf, niet Flexhost en Colinks ;)

Stukje uit de chatlog van MSN toen ik met TS sprak (hoop dat hij niet zo erg vind, ik vind het zelf wel nuttig voor het topic):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
[17:33:12] DJ Bubble ::: domein is weer terug :D
[17:35:30] Joennuh -/- : ow?
[17:35:34] Joennuh -/- : hoe zit het nu dan?
[17:35:45] Joennuh -/- : dat op GoT had ik gelezen, hoe het ontstond
[17:35:51] Joennuh -/- : ik bedoel nu de oplossing
[17:36:41] DJ Bubble ::: jah
[17:36:56] DJ Bubble ::: uh, een hoster heeft onderhandelt met die
           hlolger...
[17:37:12] DJ Bubble ::: en nu heeft die hoster domein in handen en
           gelijk ook maar hosting daar gedaan 
[17:37:15] DJ Bubble ::: holger
[17:38:16] Joennuh -/- : ik snap er nog steeds niet van dat je domein
           ineens "ergens anders" is
[17:38:48] DJ Bubble ::: jah, domein was in beheer van die holger,
           colniks had domein bij hem besteld
[17:39:08] Joennuh -/- : zoals ik zei dat Computools dat voor
           Subhosting deed dus
[17:39:16] DJ Bubble ::: en nu beetje oorlog tussen die 2 en toen
           kreeg je van dit soort pesterijen, colinks haalt server
           neer, holger pikt domeinen in..
[17:39:31] Joennuh -/- : fraai is dat dan....
[17:39:38] DJ Bubble ::: ik was dus niet de enigste met problemen...
[17:39:39] Joennuh -/- : ik zou de contracten op zeggen als ik jou
           was
[17:39:46] DJ Bubble ::: is al gebeurd :D
[17:39:50] Joennuh -/- : mooi ;)
[17:39:52] DJ Bubble ::: ik zit al bij flexhost nu :D
[17:39:56] DJ Bubble ::: dns al aangpast..
[17:40:07] DJ Bubble ::: domein binnenkort definitief over...
[17:40:32] Joennuh -/- : aha
Een paar niet relevante zinnen heb ik er tussen uit gehaald.

Verwijderd

Ok, ik snap, rare situatie, maar goed opgelost.

• ronaldlokers
Verwijderd schreef op 18 april 2004 @ 17:45:
ff samenvattend:

Je hebt aan colinks opdracht gegeven een domein te registeren
Domein stond dus op de naam van Colinks
Een of andere vage Duiste hack toko heeft verhuizing van dat domein aangevraagd
Colinks heeft daarmee ingestemd
Colinks stuurt jou een briefje dat je maar een nieuw domein moet registeren.

Het is pure onzin dat dit buiten de schuld van COlinks is. Domeinen verhuis je niet zomaar, zeker .com domeinen niet. Daar moet echt toestemming voor nodig zijn van de houder. Het geven van toestemming gebeurd echt niet door zomaar even een mailtje te sturen.

En vervolgens gaat flexhost 'onderhandelen' dat de domeinen naar hun worden overgeplaatsd terwijl Flexhost en Colinks 1 en hetzelfde bedrijf schijnen te zijn. Kortom hier is een erg ondoorzichtig spelletje aan de hand met waarschijnlijk als enig doel het oversluizen van klanten, deze dubbel te laten te betalen, of snel de inboedel uit een bijna failliet bedrijf te redden. Ik zou persoonlijk eieren voor mijn geld kiezen en naar een betrouwbaardere provider verhuizen en het domein op je eigen naam zetten.
Hoe kom je erbij dat flexhost en colinks bij elkaar horen? Enigste wat ik weet is dat ze op het netwerk van colinks zitten...

EDIT: ik zie net dat ik een fout maak, de nieuwe hoster is futureflex(.nl)
sorry voor de fout :$

sorry, ik zie de fout al, futureflex is de nieuwe hoster, foutje van mij :P

[ Voor 7% gewijzigd door ronaldlokers op 18-04-2004 18:39 ]

• Joen
Misschien dat jij eens beter je contracten en andere papieren moet gaan lezen TS, dan voorkom je een hoop verwarring voor zowel je zelf als voor anderen. ;)

• ronaldlokers
hoe bedoel je jeroen? Ik heb geen contract gezien, alleen mijn baas als het goed is, maar daar heb ik nooit wat over gehoord...

Verwijderd

L.S.,

helaas is door een nare samenloop van omstandigheden, in dit geval de onderlinge ruzie tussen dhr. H. Grundlach en Colinks, een reeks domeinnaamhouders de dupe geworden. Dit alles gevolgd te hebben op webhostingtalk.nl ben ik in een vlaag van verveeldheid op deze zondagmiddag (:)) een gesprek aangegaan met dhr. Grundlach, hetgeen zijn vruchten heeft afgeworpen.

De domeinnaam in kwestie (bereboot.com) is per direct aan ons overgedragen en zal dinsdag a.s. na voltooiing van een lopende banktransactie aan het adres van dhr. Grundlach volledigheidshalve door ons verhuisd worden. Hierbij zal uiteraard "ronaldlokers" officieel houder worden van de domeinnaam bereboot.com.

Ik neem aan dat hiermee alle problemen zijn opgelost.

Met vriendelijke groet,

Ad Trouwborst
FutureFlex Nederland

• ronaldlokers
edit:
gesprek tussen mij en reinier weggehaald op verzoek van nieuwe hoster...

[ Voor 134% gewijzigd door ronaldlokers op 18-04-2004 19:20 ]

Verwijderd

Doe mij maar de GoodFellas ipv de Bereboot.

})

• Joen
:P

Als je vooral de laatste 2 topics in deze thread van een ander forum doorleest zie je dat HG Hosting toch wel zn uiterste best lijkt te doen alles in goede banen te lijden en liegt juist Colinks haar klanten voor (NOFI).
Ik vind btw dat die Holger daar (de eigenaar van HG Hosting dus) wel verdraait goed nederlands praat typt op dat forum voor een duitser. Ach, misschien heeft ie ook wel veel nederlands op school gehad. :P

[ Voor 6% gewijzigd door Joen op 18-04-2004 20:29 ]

• BJD
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-12 14:06

BJD

Registrant Contact:
FutureFlex Nederland
A. Trouwborst (nic@futureflex.nl)
+31.0355239416
Fax: +31.0355239417
Nwe. Bussummerweg 38
Huizen, 1272CJ
NL

Administrative Contact:
FutureFlex Nederland
+31.0355239416
Nwe. Bussummerweg 38
Huizen, 1272CJ
NL

Technical Contact:
FutureFlex Nederland
+31.0355239416
Nwe. Bussummerweg 38
Huizen, 1272CJ
NL

Billing Contact:
FutureFlex Nederland
+31.0355239416
Nwe. Bussummerweg 38
Huizen, 1272CJ
NL

-----------------------------------------------------------

Ik zou als ik jouw was het Administrative Contact op je EIGEN naam zetten.
En dan als e-mail adres een adres waar FutureFlex GEEN toegang tot heeft.
Dit neemt een hoop narigheid weg als je ooit nog eens ruzie krijgt met FutureFlex. ;)

• ronaldlokers
BJD, bedankt voor de waarschuwing, maar dit is een tussenstap, de domein is namelijk alleen in beheer van futureflex, maar dinsdag/woensdag wordt hij definitief overgenomen, ik zal dan ook zorgen dat mijn gegevens daar staan...

Iig bedankt voor de tip ;)

Verwijderd

BJD schreef op 18 april 2004 @ 23:33:
* whois info *
-----------------------------------------------------------

Ik zou als ik jouw was het Administrative Contact op je EIGEN naam zetten.
En dan als e-mail adres een adres waar FutureFlex GEEN toegang tot heeft.
Dit neemt een hoop narigheid weg als je ooit nog eens ruzie krijgt met FutureFlex. ;)
L.S.,

ongeacht wie/wat er als Administrative Contact staat opgegeven, de hoster heeft vrijwel altijd volmacht over de domeinnaam. Zelfs al zou iemand een domeinnaam volledig op zijn e-mailadres/naam hebben staan dan kan de hoster een verhuizing alsnog tegengaan d.m.v. een "registrar-lock". Aangezien voor gTLD's geen regels gelden zoals bij de SIDN m.b.t. houderwijzigingen kan de hoster ook gewoon doodleuk de houder van een gTLD domein veranderen.

Overigens dient dit slechts als tussenoplossing, zoals ronaldlokers al aangaf.

Verder zou ik maar eens een keertje googlen op Holger Grundlach, dan weet je genoeg :/

Affin, prettige avond :)

Ad Trouwborst
FutureFlex Nederland

• ronaldlokers
ik ben slecht joh, ik zeg steeds flexhost :P Maar is dus futureflex

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik snap helemaal niets van dit topic. Ik heb wel mijn bedenkingen...
• Waarom weet de TS dat 'de site is overgenomen op een of andere manier door hackers-direct (hg-hosting.com)'? Dit blijkt niet uit het mailtje of commentaar van de TS.
• Zijn Ad Trouwborst en Bab Karreman dezelfde persoon (LS) ?!
• Is dit reclame voor FutureFlex Nederland?!?

• Stewie!
  • Laatst online: 22:31

Stewie!

Keen must die!

- Dat lees je op WHT
- nee
- nee

• Jentae
  • Laatst online: 11-12 17:08

Jentae

Houdt van aglets.

Sendy schreef op 19 april 2004 @ 01:02:

http://www.ls.nl/lsbno/algemeen.html
De afkorting LS staat voor lectori salutem, 'de lezer
gegroet'.

Eer aan je korf (haha)

• Joen
eXito is FutureFlex
Hij houdt blijkbaar van nogal officieel op GoT aangaande zaken van zijn hostingbedrijf.
Maw, eXito: LS en de groeten mag je weglaten, dat is een standaard regel van GoT :)
Groeten doen we onbewust al.
* Joen groet eXito nog dan maar even terug :w

Verwijderd

wanneer je een .nl verhuist krijgt de admin een emailtje waarin dat wordt aangekondigd. Indien de admin contact daar niets van weet kan hij de verhuizing laten terug draaien en krijgt de partij die de verhuizing heeft aangevraagd een boete aangezien bij een verhuizing altijd een handtekening van de admin contact nodig is. Je kunt zoiets heel eenvoudig doen via je huidige provider of direct met de sidn maar dat laatste geniet niet de voorkeur.

• Sendy
  • Niet online
Jentae schreef op 19 april 2004 @ 01:48:
[...]

http://www.ls.nl/lsbno/algemeen.html
De afkorting LS staat voor lectori salutem, 'de lezer
gegroet'.
Het is misschien een mooi gebruik om dat boven een schrijven te zetten. Maar het valt mij teveel op dat twee mensen in een (1) discussie beide dat gebruiken. Buiten deze discussie zie ik het namelijk zelden. Het zal niet de eerste keer zijn dat "oplichters" door de mand vallen door spelfouten of schrijfstijl.

Maar het kan natuurlijk gewoon toeval zijn. Disclaimer: ik beschuldig niemand van oplichting.

• ronaldlokers
Sendy schreef op 19 april 2004 @ 23:09:
[...]

Het is misschien een mooi gebruik om dat boven een schrijven te zetten. Maar het valt mij teveel op dat twee mensen in een (1) discussie beide dat gebruiken. Buiten deze discussie zie ik het namelijk zelden. Het zal niet de eerste keer zijn dat "oplichters" door de mand vallen door spelfouten of schrijfstijl.

Maar het kan natuurlijk gewoon toeval zijn. Disclaimer: ik beschuldig niemand van oplichting.
Ik kom het wel is vaker tegen hoor, zie je vaak bij hosters.
Sendy schreef op 19 april 2004 @ 01:02:
Ik snap helemaal niets van dit topic. Ik heb wel mijn bedenkingen...
• Waarom weet de TS dat 'de site is overgenomen op een of andere manier door hackers-direct (hg-hosting.com)'? Dit blijkt niet uit het mailtje of commentaar van de TS.
• Is dit reclame voor FutureFlex Nederland?!?
- wht dus :)
- nee
- nee, al helemaal niet, ik kon ad helemaal niet totdat hij mij hulp aanbood.
offtopic:
Enigste overeenkomst is dat we beide oorspronkelijk uit Fijnaart komen en ik ben dus heel blij dat hij me geholpen heeft :D

Maar zoals ik al zei is het probleem opgelost :) dus topic ik kan dicht....

[ Voor 6% gewijzigd door ronaldlokers op 19-04-2004 23:20 ]

Verwijderd

Nog een keer een kleine reactie dan, dit maal zonder aanhef en groet ;)

L.S., zoals Jentae al schreef, staat voor Lectori Salutem, hetgeen vrij vertaald "Lezers gegroet" betekent. Dit is een aanhef die je gebruikt als je naar een algemeen publiek schrijft, dus niet precies weet wie je schrijven wel/niet onder ogen zal krijgen. Dat is de reden waarom ik L.S. als aanhef heb gebruikt :)

Mabit, wat je schreef over de SIDN en de z.g.n. "foutieve verhuizings regeling" klopt volledig, echter gaat het hier om een gTLD, m.a.w. een com/net/org domein, waarvoor (helaas) geen echt toeziend oog is in de vorm van een (beherende) stichting die ondertekende formulieren van zijn deelnemers eist ter controle.

B) Terug aan het werk dan maar :)
Pagina: 1