Toon posts:

Problemen bij Hervullen Cartridge Canon BJC 240

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

ik zit namelijk met het volgende probleem. Ik heb pas voor het eerst m'n cartridge hervult van m'n Canon BJC 240. Na deze eerste keer had ik helemaal geen problemen. Alle kleuren waren perfect zoals ze moesten zijn. Nu heb ik die voor de 2de maal hervult, met dezelfde cartridge, en nu krijg ik ineens paars waar het blauw moet zijn ??? Ik heb een paar keer getest met paint door een volledig blauwe figuur af te drukken maar de kleur is niet blauw, ja je raadt het juist ... paars :'( . Weet iemand waaraan dit kan liggen en hoe ik dit kan oplossen?

Dank bij voorbaat,
InVerTigO (8>

• JJapie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02:36
Ik kan me voorstellen dat je een naald moet gebruiken om de inkt in te spuiten. Was die wel goed schoon?

Verwijderd

Topicstarter
Ja inderdaad ik moest een naald gebruiken. Die moet normaal perfect schoon zijn. Ze is nog nieuw. Ik gebruik ze voor de 2de maal :?

• JJapie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02:36
Verwijderd schreef op 17 april 2004 @ 18:50:
Ja inderdaad ik moest een naald gebruiken. Die moet normaal perfect schoon zijn. Ze is nog nieuw. Ik gebruik ze voor de 2de maal :?
Als je de naald voor de tweede maal gebruikt, en je hebt ze niet schoongemaakt, dan blijven er inktresten achter. Die gaan dan dus mee je cartridge in.. Das meestal niet echt de bedoeling omdat je dan tegen dit soort problemen aan kan lopen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ow is dat echt? Ik gebruik die naald alleen maar voor de blauwe kleur. Voor rood en geel ook ieder een naald. Ik blijf toch bij dezelfde kleur en er zit een bescherm plastiekje rond.

Verwijderd

is het echt niet mogelijk dat je je van kleur vergist hebt

bij hp is het namelijk zo dat de kleuren op de etiketten verkeerd zijn, misschien heb je dat ook voor
(en heb je dat de vorige keer gezien en deze keer niet)

ik zou het eerlijk gezegd vreemd vinden als een naald zoveel inkt zou bevatten om de kleur te veranderen naar paars,

wat wel kan is dat de druppels in de spuit zelf gemengd zijn met de nieuwe kleur
(zou denken dat dat niet kan want iedereen heeft toch een andere spuit voor ieder kleur en laat die spuit toch enkel in contact komen met die spec kleur?)

edit: misschien iets duidelijker: die naald maakt niet zo veel uit; maar die spuit zelf heb je die ook in 4 voud?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2004 19:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
hehe nee ik ben er zeker van dat ik blauw bij blauw gedaan heb. Dat vind ik juist het rare eraan dat het ineens paars geworden is. En in inderdaad de meeste gaan voor iedere kleur een aparte spuit gebruiken. Zou het mss kunnen zijn dat het misloopt in de printkop? Dat er wat rood bij het blauw komt. Rood en blauw worden paars eh niet? :P

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-02 13:41
Zou het kunnen dat je het scheidingswandje tussen de twee kleuren lek geprikt hebt?

Verwijderd

Topicstarter
Euhm dit zou ik niet met zekerheid kunnen zeggen. Je gaat nl met je naald in een soort spons denk ik. Maar moest dit zijn dan kan ik rood alleen ook niet meer afdrukken? Dit lukt wel rood en geel gaat perfect alleen bij het blauw wil hij niet mee ;(

• Ploink
Je kan het met de spuit ook weer opzuigen. Kijk eens wat voor kleur het heeft? Als het paars is en de cartridge is niet lek van binnen, dan kun je het nog redden door eerst een paar keer demi water erin te spuiten en op te zuigen tot het helder eruit komt en dan weer nieuwe inkt erin.

Verwijderd

Topicstarter
goed dit ga een keer proberen, ik laat jullie weten hoe het is afgelopen

alvast thx ! _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
euhm klein probleempje (nog maar is :P ) ik krijg er niets uit :?

• Ploink
:? Vreemd... krijg je er bij de andere kleuren wel iets uit? Er bestaan allerlei typen cartridges, bij sommigen zit de inkt intern in een soort plasic zakje dat je met een naald per ongeluk lek kan prikken. Mijn epson cartridge was een tankje verdeeld in compartimenten met sponsjes erin en daar kon ik het er zo weer uit zuigen om te kijken hoeveel er in zat.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb geen idee hoe het juist in elkaar zit bij deze cartridge, maar ik heb 3 ronde ingangetjes voor rood, geel en blauw. De ingangen zijn elk beschermt met een soort spons. Misschien dat de spuit niet helemaal door de spons gaat en daarmee dat ik er niets kan uithalen ?

• Ploink
Ja, kan zijn dat je de kleur alweer half leeg geprint hebt bij het testen en je naald niet lang genoeg is om bij het restje te komen. Het sponsje in mijn epson cartridge absorbeerde de inkt niet, maar was alleen een bescherming teken schudden/klotsen denk ik.

Verwijderd

Topicstarter
mjah maar nu weet ik nog niet hoe ik m'n probleem uit de weg krijg :9

Verwijderd

Topicstarter
Niemand geen tips meer voor InVerTigO :*)
Pagina: 1