Verkeerd bios in mobo

Pagina: 1
Acties:

• mmxmmx
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-07 14:33
Ik heb net mijn Asus A7N8X de luxe 2.0 moederbord omgeruild omdat hij een bekend opstart probleem had .

Nu heeft men mij een Zoals hun beweren een splinter Nieuw Asus A7N8X de luxe 2.0 bord gegeven . En uiterlijk klopt dat ook .

Maar het bord gedraagt zich als een Asus A7N8X-X 2.0 moederbord .
De digitale uitgang word niet herkend en de soundstorm geluidskaart ook niet en de leuke vrouwen stem bij het opstarten is er ook niet en tijdens het opstarten staat er duidelijk dat er een Asus A7N8X-X bios in zit .

Ook het programma asus update geeft dat aan .
Maar het is tog echt aan de buiten kant een Asus A7N8X de luxe 2.0 bord .

Nu krijg ik daar dus niet de Asus A7N8X de luxe 2.0 bios in geflahst omdat hij dan de melding geeft dat : The program file's part number does not match with your system! .

Iemand een idee hoe ik tog de juiste bios er in krijg want de winkel is verder niet meer bereid te help lijkt het wel .

Het gaat hier om een bord van Computerland in Amsterdam .

Asus RTX 5090 OC - AMD 9-9950 X3D en DDR5 G-Skill 64GB Ram

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-08 21:35
weet je heel zeker dat je dan wel de goede hebt gekregen? wel heel suggestief namelijk, dat er
1 een "verkeerd" bios in zit
2 het "goede" bios gezien wordt als verkeerd...

my 2 cents

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-08 20:23
Misschien lukt het wel als je de flash forceert? Alhoewel ik daar toch wel mee zou oppassen, want als alles erop wijst dat het géén Deluxe versie is kan het best zijn dat die nieuwe BIOS het daar mee eens is en ook niet gaat werken...

The devil is in the details.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

mmxmmx schreef op 17 april 2004 @ 18:35:
Iemand een idee hoe ik tog de juiste bios er in krijg want de winkel is verder niet meer bereid te help lijkt het wel
Heel simpel... niet. Gewoon niet doen, dan verlies je de garantie omdat ze dan zeggen dat jij diegene bent die dat moederbord verkloot hebt. Ga gewoon met dat moederbord terug en laat hun er naar kijken... Er zit een verkeerde bios in, dat kunnen hun ook zien.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• mmxmmx
Nogmaals dan .

Het is uiterlijk helemaal een Asus A7N8X de luxe 2.0 hij heeft alles wat een Asus A7N8X de luxe 2.0 bord moet hebben en ook staat er tussen de pci sloten niet een X achter A7N8X .

Ik weet omdat ik op de site van asus heb gekeken dat het Asus A7N8X-X bord niet de digtale uigang heeft ik bedoel dat gele stekkertje aan de achterkant en deze heeft dat wel .

Het is dus overduidelijk een Asus A7N8X de luxe 2.0 bord met een verkeerde Bios er in .

En hoe dat is gekomen tja dat weten blijkbaar alleen hun daar .

Is er een mogelijkheid om die bios er tog in te krijgen ?

Als jullie het niet willen geloven wil ik best wat screenies maken van het asus update progie en wat fotos van het bord .

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11:11
Zorg er toch maar voor dat je mobo kunt opsturen, garantie heb je nog wel iig :)
Of een andere bios chip van iemand anders.

• mmxmmx
Tja ik heb er al meer geld aan uigegeven dan mij lief is en als het zo door gaat geef ik straks meer geld uit aan het garantie claimen dan dat een nieuw bord kost .

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-08 21:35
je kunt hem idd forceren als je niet kunt wachten ;) Hou dan voor het geval er een write-error komt de oude biosfile erbij. Het kan toch fout gaan. Flash je vanuit windows trouwens? ik meen dat dat kon, probeer anders gewoon DOS mode.
mol je hem dan kun je wel voor verzend- en reparatiekosten opdraaien, denk ik.

• mmxmmx
Van uit windows en dos wil hij het niet doen .

Het liefste doe ik het vanuit dos .

Ik ben nu al een paar keer van Almere naar Amsterdam gereden met autos van anderen dat heeft mij al een hoop geld gekost en zo ook het bellen steets .

Ik heb echt geen zin meer om er nog een keer iemand voor lastig te vallen en weer een hoop geld aan uit te geven :(

Als jij mij wilt uitleggen hoe ik die bios er in kan dwingen dan zouw ik daar erg blij mee zij :)

• Hahn
-f in de commandregel zetten, dan wordt het geforceerd :)

• Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

als je nou gewoon terug gaat en niet ermee gaat zitten kloten,
dan kunnen hun zelf zien dat er iets niet klopt.
en dat hun er dan de goede bios opzetten of bord omruilen.

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  AWU3  AirPods Pro

• mmxmmx
December schreef op 17 april 2004 @ 18:58:
-f in de commandregel zetten, dan wordt het geforceerd :)
Bedoel je dat ik moet typen c:\awdflash.exe -f

• Hahn
mmxmmx schreef op 17 april 2004 @ 19:02:
[...]

Bedoel je dat ik moet typen c:\awdflash.exe -f
Volgens mij moet je ook nog het BIOS-bestand zelf opgeven. Maar in de help zullen dit soort commands vast wel staan, gewoon awdflash.exe uitvoeren en zoeken naar de help-functie ;)

• mmxmmx
Hmmm nu geeft hij de melding file size does not match .

Ik heb de opties uit het helpfile gehaals en dan ziet het er zo uit .

c:\awdflash c18d007.bin /sn/wb/f

• Hahn
Moeten er geen spaties tussen die commands? Want als je forceert moet ie het volgens mij gewoon altijd doen, ongeacht de grootte/type/whatever.

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-07 08:48
Kijk eens naar deze draad:
BIOS Rom Checksum error
Heb je soms zijn mobo meegekregen???
Gaat om een Asus A7N8X-X van computerland..

[ Voor 17% gewijzigd door Ploink op 17-04-2004 19:27 ]

• mmxmmx
Ploink schreef op 17 april 2004 @ 19:23:
Kijk eens naar deze draad:
BIOS Rom Checksum error
Heb je soms zijn mobo meegekregen???
Gaat om een Asus A7N8X-X van computerland..
Ja ik heb het ff gelezen en het geeft des te meer aan dat dit een viese boel is en dat ik dus niet de enige ben met dit soort raare dingen .

Ik denk dat ik hier maar eens werk van ga maken .

Verwijderd

ik heb dit probleem ook gehad met een asus moederbord van mij, sindsdien heeft hij in de kast gelegen, de computer winkel waar ik hem gekocht had (wintelco) vertelde mij dat hij geflashed was helaas....

Verwijderd

Probeer eens uniflash, een programma dat vanuit dos dacht ik geforceerd flasht.
veel suc6....

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Weet je wat het verschil is tussen de X en deluxe. Ik heb hier zo'n boek van Asus. Klopt dat er geen digitale uitgang zit, maar zit er wel bij jou gekleurde geheugenbanken? Heb je voor de rest SATA, 1394 en de NForce2 chipset erin zitten ipv NForce2 400? Bij de X versie zit wel SPDIF uit/in support via uitbreidingskaart. O ja heb je AGP Pro want die moet volgens het boek op de X versie NIET erop zijn? Dan weet je precies welk bord je hebt.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• mmxmmx
itsalex schreef op 18 april 2004 @ 16:05:
Weet je wat het verschil is tussen de X en deluxe. Ik heb hier zo'n boek van Asus. Klopt dat er geen digitale uitgang zit, maar zit er wel bij jou gekleurde geheugenbanken? Heb je voor de rest SATA, 1394 en de NForce2 chipset erin zitten ipv NForce2 400? Bij de X versie zit wel SPDIF uit/in support via uitbreidingskaart. O ja heb je AGP Pro want die moet volgens het boek op de X versie NIET erop zijn? Dan weet je precies welk bord je hebt.
Norrod In Groningen heeft voor mijn ouders de complete computer GRATIS onder de loep genomen .

Zij kwamen tot dezelfde conclusie als mij .
Het is een 2.0 de luxe bord met een -X bios er in .

Nadat mijn ouders erg veel moeite hebben gedaan is het hoofdkantoor van Compterland uit eindelijk bereid de computer met een koerier op te halen en er kostenloos een nieuw bord in te plaatsen en hem dan weer met een koerier terug te brengen en dit alles op kosten van Computerland zelf .

Dit alles gaat dan tussen Groningen en Zwanenburg :)
Lekker slim want toen het bord hier nog in Almere was toen wilde men niet echt helpen en geloofde men mij niet echt :)

Wat ik dan wel weer leuk vond was dat De computer winkel Norrod In Groningen tegen mijn ouders vertelde dat hun zoon geen prutser was en dat ook hun de goede bios er niet meer in kregen en dat het PCTJE er 100% uitzag :) _/-\o_ :9

Verwijderd

mmxmmx schreef op 17 april 2004 @ 18:46:
Tja ik heb er al meer geld aan uigegeven dan mij lief is en als het zo door gaat geef ik straks meer geld uit aan het garantie claimen dan dat een nieuw bord kost .
Weleens gedacht aan het laten her-programmeren cq het aanschaffen van een nwe BIOS?
Ik weet niet hoe ASUS met deze kwestie omgaat maar ik denk dat het geen probleem zal zijn.
Ik ben blij dat ik een ABIT NF7-S v2.0 Heb, behalve di, is ABIT toch best zeer flexibel wat betreft probs met MoBo's.
Ik heb al 3 keer een RMA gehad en een keer een Gratis BIOS -re-programming.

Toch best stof om over na te thinken... >:)

FW
Pagina: 1