Toon posts:

3com 3C905C-TX NIC bootprocedure*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Geachte tweaker,

ik zit met een al lang bestaand probleem. Sinds een paar maanden heb ik deze NIC. Na een paar weken werd ik gek van de vertraging die er steeds optrad bij het opstarten. Press N to boot from network enz... Dit probleem is al eerder uitgebreid aan de orde gekomen op tweakers.

Nog voor dat ik de oplossing hiervoor gelezen had op tweakers, drukte ik zelf al op het configureren van mijn mba. Er zijn toen per ongeluk de verkeerde instellingen opgeslagen en wel zo dat mijn NIC nu steeds probeerd op te starten via Netwerk. Daarbij staat het zo ingesteld dat op moment dat dit niet lukt het systeem automatisch reboot!

Nou heb ik verder geen software bij mijn NIC gekregen. Ik heb via 3com site software gedownload. Als ik dit installeer dan krijg ik te zien:

"DMI service provider ist not installed on the system. 3Com DMI agent requires DMI Serviceprovider to function properly".

Nou heb ik dit prog. wel geïnstalleerd maar ik zie het nergens staan onder programma's.

Kortom: Wat is hiervoor de oplossing! Ik heb harde schijf al gewist, bios geflahst enz. HELP ME OUT!!! Ik word er gek van.

Greetings,
E

Hoe kan ik althans 3COM service provider installeren?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2004 18:36 ]

• Tefflar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-05-2025
Jammer dat je geen email adres hebt ingevuld. Ik heb hier nog wat DOS software van 3Com liggen met o.a. het bestand: "3C5X9CFG.EXE". Hiermee zou je die instellingen moeten kunnen aanpassen.

Download hem anders hier: <bestand NIET meer beschikbaar>

Wel even laten weten of hij geholpen heeft hé!

[ Voor 12% gewijzigd door Tefflar op 19-04-2004 23:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
Tefflar schreef op 17 april 2004 @ 18:39:
Jammer dat je geen email adres hebt ingevuld. Ik heb hier nog wat DOS software van 3Com liggen met o.a. het bestand: "3C5X9CFG.EXE". Hiermee zou je die instellingen moeten kunnen aanpassen.

Download hem anders hier: http://212.238.244.203/3com.zip

Wel even laten weten of hij geholpen heeft hé!
Tanks voor je snelle respons. Als ik dan bijvoorbeeld configure and diagnostic program gebruik geeft hij aan dat NIC niet is geinstalleerd!

Had al een nieuwer prog. maar geeft hetzelfde aan!

BTW: Mailadres: Lindner(@)solcon.nl

Als ik 3C5X9CFG.EXE gebruik geeft hij ook aan geen NIC's geinstalleerd! Terwijl ik drivers enz van 3com gebruik.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2004 18:51 ]

• Tefflar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-05-2025
Had je deze ook al eens geprobeerd?

ftp://ftp.3com.com/pub/nic/3c90x/3c90x2.exe

EtherCD v5.4 Disk 2 of 2 for the 3C90x Adapter Family. Disk 2 contains DOS ODI and NDIS drivers, Packet driver, Help files, and DOS Diagnostics.

Verwijderd

Topicstarter
Tefflar schreef op 17 april 2004 @ 18:51:
Had je deze ook al eens geprobeerd?

EtherCD v5.4 Disk 2 of 2 for the 3C90x Adapter Family. Disk 2 contains DOS ODI and NDIS drivers, Packet driver, Help files, and DOS Diagnostics.
Ja als ik deze tool (DMI Agent) gebruik krijg ik bericht dat ik in eerste post zette, namelijk geen 3COM serviceprovider geinstalleerd!

• jipenjanneke
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:13
Als je in de BIOS Plug And Play hebt aanstaan,
dan wordt de netwerkkaart niet herkend in DOS,
tenminste zo is dat bij mij bij een aantal computers.

Verwijderd

Topicstarter
jipenjanneke schreef op 17 april 2004 @ 18:59:
Als je in de BIOS Plug And Play hebt aanstaan,
dan wordt de netwerkkaart niet herkend in DOS,
tenminste zo is dat bij mij bij een aantal computers.
Ik zal ff proberen die uit te zetten. Ja ik werk nu zelfs met deze netwerkkaart. Dit is een heel gedoe. Start computer, heb NIC eruitgetrokken, starting XP --> snel NIC er weer in. Maar na 1,5 maand komt dit je strot uit zul je begrijpen.

Ik ga nu even eten, als er nog tweakers zijn die intussen misschien een oplossing weten, ik hou mij aanbevolen! Reactie zal alleen iets langer duren dus.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2004 19:06 ]

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:21

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Verwijderd schreef op 17 april 2004 @ 19:01:
[...]

Ik zal ff proberen die uit te zetten. Ja ik werk nu zelfs met deze netwerkkaart. Dit is een heel gedoe. Start computer, heb NIC eruitgetrokken, starting XP --> snel NIC er weer in. Maar na 1,5 maand komt dit je strot uit zul je begrijpen.
8)7 Bedoel je werkelijk de kaart eruit trekken of "slechts" de netwerkkabel?

De NIC erin frotten terwijl je pc aan staat lijkt me nogal }) voor je hardware....

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-05 23:34

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Bij het initialiseren van de kaart (bij opstarten van de PC) op Crtl-Alt-b drukken, dan kom je in de ROM van de kaart en kun je het 1 en ander instellen.
Kost soms enige pogingen, maar de aanhouder wint.

This footer is intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
Coach4All schreef op 17 april 2004 @ 19:08:
[...]

8)7 Bedoel je werkelijk de kaart eruit trekken of "slechts" de netwerkkabel?

De NIC erin frotten terwijl je pc aan staat lijkt me nogal }) voor je hardware....
Ik bedoel idd kaart eruit trekken! Ja ik neem graag van je aan dat dit BAD is voor hardware, maar ik weet geen oplossing.

Verwijderd

Topicstarter
ajhaverkamp schreef op 17 april 2004 @ 19:09:
Bij het initialiseren van de kaart (bij opstarten van de PC) op Crtl-Alt-b drukken, dan kom je in de ROM van de kaart en kun je het 1 en ander instellen.
Dat deed ik dus die ene keer, sinds dien foute instellingen! Nou is het iedere keer opstarten via netwerk. Dit doet de MBA van 3com.

Verwijderd

Topicstarter
ajhaverkamp schreef op 17 april 2004 @ 19:09:
OKEE!!! Bij deze wil ik op mijn laatste Post terugkomen, want HET WERKT CTRL + ALT +B !!

Één kus op je linkerwang + één op je rechterwang!

Nu weet ik alleen nog niet de juiste instellingen. Ik heb nog steeds die vertraging van press ctrl + alt+ b en dan press n to boot from network.

Ik wil deze vertraging weghebben en gewoon normaal laten opstarten. Weet iemand dit uit zijn hoofd of niet?

BTW: een ieder tot nu en in de toekomst alvast bedankt die de moeite nam om te helpen!

• Gertjan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-02 20:23

Gertjan

mmmm, beer...

Heeft dat ding een bootrom? Zoja, haal die eraf en je probleem is opgelost

Verwijderd

Je titel even wat verduidelijkt :)

Verwijderd

Topicstarter
Ali_Illegali schreef op 17 april 2004 @ 19:42:
Heeft dat ding een bootrom? Zoja, haal die eraf en je probleem is opgelost
eehh ja en hoe moet dat aangezien hij vast zit? Had hier al naar gekeken, maar ben bang dat ik hem sloop.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37

downloaden en draaien onder dos (dwz dos met een bootfloppy, geen dos onder windows!)

zo sloop ik dat ook altijd van mijn 3com nicjes af })

A wise man's life is based around fuck you

• cjdijk
  • Laatst online: 25-04 09:48

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Ik heb in al mijn pc's 3com kaarten.
Het eerste wat ik altijd doe na het inbouwen van zo'n kaart is met een dos floppy opstarten en 3cxxxcfg.exe opstarten,
en inderdaad die "netwerk opstart melding" uitzetten.
Op dit moment heb ik 3 soorten: 3C5X9CFG.EXE, 3C90XCFG.EXE en 3C59XCFG.EXE
Als je dat programmaatje opstart, kun je de bootrom setting op disabled zetten.
Je kunt trouwens nog meer dingen instellen die je niet in windows kunt instellen.
Zelf zet ik bijvoorbeeld ook de snelheid op "minimun cpu usage".
Het kost de eerste keer wel wat gewenning, je moet de tab en pijltoetsen gebruiken om bij die settings te komen.
Aan het einde nog wel even de gewijzigde settings saven in de kaart met dat programmaatje.
Als je de verkeerde gebruikt krijg je een foutmelding dat hij die 3com kaart niet kan vinden.
In jouw geval moet je 3C90XCFG.EXE gebruiken, ik wil hem wel emailen.

P.S. dat uittrekken/induwen van pci kaarten gaat meestal wel goed, maar niet altijd.
Ik zou dat liever niet doen, vroeger bij isa kaarten was het direct einde oefening voor je moederbord.

[ Voor 18% gewijzigd door cjdijk op 17-04-2004 20:20 ]

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Verwijderd

Topicstarter
cjdijk schreef op 17 april 2004 @ 20:14:
Ik heb in al mijn pc's 3com kaarten.
Het eerste wat ik altijd doe na het inbouwen van zo'n kaart is met een dos floppy opstarten en 3cxxxcfg.exe opstarten,
en inderdaad die "netwerk opstart melding" uitzetten.
Op dit moment heb ik 3 soorten: 3C5X9CFG.EXE, 3C90XCFG.EXE en 3C59XCFG.EXE
Als je dat programmaatje opstart, kun je de bootrom setting op disabled zetten.
Je kunt trouwens nog meer dingen instellen die je niet in windows kunt instellen.
Zelf zet ik bijvoorbeeld ook de snelheid op "minimun cpu usage".
Het kost de eerste keer wel wat gewenning, je moet de tab en pijltoetsen gebruiken om bij die settings te komen.
Aan het einde nog wel even de gewijzigde settings saven in de kaart met dat programmaatje.
Als je de verkeerde gebruikt krijg je een foutmelding dat hij die 3com kaart niet kan vinden.
In jouw geval moet je 3C90XCFG.EXE gebruiken, ik wil hem wel emailen.

P.S. dat uittrekken/induwen van pci kaarten gaat meestal wel goed, maar niet altijd.
Ik zou dat liever niet doen, vroeger bij isa kaarten was het direct einde oefening voor je moederbord.
Dus samengevat: via bootdisk.com bootdisk downen en ff maken op diskette. Vervolgens op andere disk die 3c905xcfg.exe zetten en dat opstarten via bootdisk. Ik ga het proberen!

Verwijderd

Topicstarter
Nou bij deze kan ik een ieder melden dat HET GELUKT IS! AND I AM VERY HAPPY!!!!

Eindelijk kom ik nu ook in mijn NIC! Ik heb het allemaal goed kunnen zetten na 1,5 maand NIC erin en eruit. Ik wil dan ook een ieder bedanken bij deze voor zijn support! _/-\o_

Nog één vraag aan cjdijk: waarom zet jij je NIC op een laag CPU gehalte? Zo verbruikt hij minder processor, maar ik bedoel wat voor effect heeft dat dan verder?

Groetend,
E.

• cjdijk

cjdijk

Verwijderd schreef op 17 april 2004 @ 21:02:
Nou bij deze kan ik een ieder melden dat HET GELUKT IS! AND I AM VERY HAPPY!!!!

Eindelijk kom ik nu ook in mijn NIC! Ik heb het allemaal goed kunnen zetten na 1,5 maand NIC erin en eruit. Ik wil dan ook een ieder bedanken bij deze voor zijn support! _/-\o_

Nog één vraag dan: waarom zet jij je NIC op een laag CPU gehalte? Zo verbruikt hij minder processor, maar ik bedoel wat voor effect heeft dat dan verder?

Groetend,
Ernst
Die setting heeft alleen wat invloed op de netwerksnelheid versus processor belasting.
Ik gebruik deze kaart ook in wat oudere pc's, dan zal de netwerksnelheid iets trager worden,
terwijl de processor volledig vrijgehouden wordt voor andere taken, is voor mijzelf belangrijker.
Op pc's met snelle processors, kun je denk ik het beste "Maximum Network Performance" instellen.

Verwijderd

Topicstarter
Concluderend kan ik voor mensen met hetzelfde evt toekomstig probleem stellen. Druk op ctrl + alt +b en je kunt verschillende bootprocedures instellen (ook al zie je dit niet meer in je scherm komen tijdens het opstarten!!). Als je via dos in 3C90XCFG.EXE wilt komen om evt de opstartvertraging weg te halen, zet dan Plug&Play in je BIOS uit. Als ik dit aan laat staan kom ik er zelf niet in!

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2004 19:40 ]

• cjdijk

cjdijk

Verwijderd schreef op 19 april 2004 @ 19:36:
Concluderend kan ik voor mensen met hetzelfde evt toekomstig probleem stellen. Druk op ctrl + alt +b en je kunt verschillende bootprocedures instellen (ook al zie je dit niet meer in je scherm komen tijdens het opstarten!!). Als je via dos in 3C90XCFG.EXE wilt komen om evt de opstartvertraging weg te halen, zet dan Plug&Play in je BIOS uit. Als ik dit aan laat staan kom ik er zelf niet in!
Enne gebruik het goede CFG programma voor jouw kaart.
De X kan vervangen worden door ieder getal, de rest moet precies overeen komen.
Dus 3C90XCFG werkt wel voor een 3C905 maar niet voor een 3C590,
voor die laatste heb je 3C59XCFG nodig. :)
Als je de verkeerde gebruikt krijg je een foutmelding.

Pagina: 1