AMD XP2000+ wordt heel heet

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

• Valigarmanda
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-08 16:33
Ik heb dus een AMD2000+ op een MSI KT333 utlra mobo met 512 ram en een Radeon9600XT.

Na een uurtje of wat gamen, loopt mijn pc vast. Als ik dan reboot, blijkt dat de processor 60 graden is geworden. Dat is niet goed volgens mij. Er is niets overgeclockt en aan de software kan het niet liggen want winXP is net opnieuw drop gezet.
Waar kan dit aan liggen? Stof? Kapotte koeler? Of wat is er hier aan de hand denken jullie?
En kunnen die vastlopers aan de hoge temperatuur van de proc. liggen?

• olof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:02
Heb je wel een beetje koeling in je kast?

Dit probleem had ik ook eens; bleek mijn kast totaal geen warmte kwijt te kunnen.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-08 20:23
60°C is nou niet echt een temperatuur waar CPU's niet tegen kunnen. Ik denk dat je eerder moet kijken naar je videokaart, die kan namelijk ook flink heet worden en daardoor je computer laten crashen.

The devil is in the details.

• Valigarmanda
olof schreef op 17 april 2004 @ 17:53:
Heb je wel een beetje koeling in je kast?

Dit probleem had ik ook eens; bleek mijn kast totaal geen warmte kwijt te kunnen.
Ja, maar ik zit al 2 jaar met dit systeem en nu opeens wordt alles heet.... Ik heb overigens een Spire koeler (volgens mij deze: http://www.spire-coolers.com/fcc.asp?ProdID=95)

[ Voor 10% gewijzigd door Valigarmanda op 17-04-2004 17:58 ]

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

nu opppeens? mayb stof in je PC? lucht kan er dan niet goed uit en dan wordt de boel te heet.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• olof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:02
Heb je er pas iets aan verandert dan? Of heeft het systeem altijd al zo in elkaar gezeten?

Verwijderd

stof in finnen?

• Valigarmanda
FireWurX schreef op 17 april 2004 @ 17:58:
nu opppeens? mayb stof in je PC? lucht kan er dan niet goed uit en dan wordt de boel te heet.
Waarmee adviseer je hem schoon te maken? Stofzuiger? Droge doek? Kruimelveger? En wat zijn finnen?

En ik heb niets aan het systeem veranderd, ineens wordt het allemaal heet....

[ Voor 17% gewijzigd door Valigarmanda op 17-04-2004 18:00 ]

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

darkliquid schreef op 17 april 2004 @ 17:59:
[...]

Waarmee adviseer je hem schoon te maken? Stofzuiger? Droge doek? Kruimelveger? En wat zijn finnen?
stofzuiger voldoet meestal wel jah.
of anders met een busje "dust-off", van die flesjes met gas onder druk om dingen weg te blazen.
als je je koelblok goed wil schoonmaken moet je zorgen dat je ergens mee tussen de vinnen komt. paperclip en keukenpapier b.v.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Valigarmanda
Zou ik ook het stof eruit kunnen spuiten met een compressor? Wij hebben hier zo'n ding met een luchtspuitpistool, maar dat gaat best hard... Is dat schadelijk?

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:19
Anders kijk je even met de search: http://gathering.tweakers...5Bsearch%5D=Zoek#hitstart en http://gathering.tweakers...5BxDB%5D=default#hitstart

Is al zó vaak aan bod geweest dit.

[ Voor 44% gewijzigd door Abbadon op 17-04-2004 18:08 ]

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.