[FreeBSD] cvsd met pam_ldap

Pagina: 1
Acties:

• rene_404
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-03-2007
Ben momenteel bezig met het opzetten van een CVS server. Voor de veiligheid heb ik gebruik gemaakt van CVSD: http://tiefighter.et.tudelft.nl/~arthur/cvsd/ Dit programma draait de pserver van cvs in een chroot.

Voor de user auth wil ik graag gebruik maken van ldap. Volgens de site van CVS moet dit kunnen via pam_ldap: http://www.cvshome.org/do...s-1.12.2/cvs_2.html#SEC26

Omdat CVS dus in een chroot draait heb ik de volgende bestanden opgenomen in de chroot dir: libpam.a, libpam.so, libpam.so.2, pam_ldap.so. Tevens heb ik in /etc/pam.d het bestand cvs aangemaakt:

auth required pam_ldap.so
account required pam_ldap.so

Tevens de benodige configfiles in /etc/ geplaatst.

Helaas wil het nog niet helemaal werken, als ik wil inloggen op de cvs dan krijg ik de melding dat de gebruiker niet gevonden kan worden. Ook zie ik in de logfile geen activiteit naar de OpenLDAP server toe. Buiten die chroot draait alles al.

Waarschijnlijk mis ik dus iets, misschien een bepaalde file om pam.d aan de praat te krijgen. Maar ik heb geen idee hoe ik dit zou moeten zien. Ik maak gebruik van FreeBSD 5.2.1.

Iemand een idee?

huh, heb ik dat gedaan?

Verwijderd

Heb je wel ergens ingesteld welke ldap server hij moet gebruiken? (/etc/ldap.conf onder Linux)
Heb je wel ergens ingesteld dat hij ldap moet gebruiken? (/etc/nsswitch.conf onder Linux)
Heb je wel ergens ingesteld dat er een ldap service is? (/etc/services)
Werkt b.v. finger wel in je chroot?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2004 18:05 ]

• rene_404
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-03-2007
Verwijderd schreef op 17 april 2004 @ 18:04:
Heb je wel ergens ingesteld welke ldap server hij moet gebruiken? (/etc/ldap.conf onder Linux)

Heb je wel ergens ingesteld dat hij ldap moet gebruiken? (/etc/nsswitch.conf onder Linux)

Heb je wel ergens ingesteld dat er een ldap service is? (/etc/services)
Ja, dit is allemaal ingesteld. Buiten de chroot werkt het allemaal (dezelfde config files)
Verwijderd schreef op 17 april 2004 @ 18:04:
Werkt b.v. finger wel in je chroot?
Finger draait wel, maar geeft aan dat de gebruiker niet bestaat.

huh, heb ik dat gedaan?