P4 2.4Ghz @ 3.5Ghz l MSI 875P Neo FIS2R l 512MB 400Mhz @ 466 Corsair x2 l WD 120 Gb 7200 | Sapphire 9700Pro 128Mb DDR 399/714Mhz l Benq 52/32/52 | Chieftec MX-01BLD-S l Hercules Fortisimo III 7.1 | Air Cooling all the way
[ Voor 54% gewijzigd door blix op 17-04-2004 17:26 ]
Als het niks meer doet, dan is het stuk.Arieke schreef op 17 april 2004 @ 17:24:
Een vriend van mij had een P4P800 Deluxe, maar hij had een ram reepje blijkbaar verkeerd ingestoken. alleen het probleem is hij is niet zeker dat de rest van het moederbord nog in orde is. Volgens mij zou de rest nog werken want die heeft nog andere geheugen banken maarja. Iemand meer weet of dit moederbord nog zou kunnen werken of is het gewoon stuk???
Werkt nog het wel, dan niet
[ Voor 8% gewijzigd door Kvn op 17-04-2004 17:28 ]
P4 2.4Ghz @ 3.5Ghz l MSI 875P Neo FIS2R l 512MB 400Mhz @ 466 Corsair x2 l WD 120 Gb 7200 | Sapphire 9700Pro 128Mb DDR 399/714Mhz l Benq 52/32/52 | Chieftec MX-01BLD-S l Hercules Fortisimo III 7.1 | Air Cooling all the way
Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!
Bij de eerste knetter wel gelijk pc uitgedaan, panisch aan de voeding getrokken zeg maar, reepje in andere bank en gewoon draaien, gebruik het reepje nog steeds, moederbord niet meer maar dat moge duidelijk zijn.
-
Zorg dat je hem kunt opsturen naar Asus, dan wordt je Dimm bank zo vervangen, en natuurlijk de rest mocht dat nodig wezen.
Geen enkel probleem.
Ik wil niet de moraal ridder uithangen maar eerlijk is eerlijk, dit is een user error. Maar we zijn hier natuurlijk wel om elkaar te helpen dus het is wel een tip natuurlijkSandeR schreef op 17 april 2004 @ 18:28:
Asus Garantie
Zorg dat je hem kunt opsturen naar Asus, dan wordt je Dimm bank zo vervangen, en natuurlijk de rest mocht dat nodig wezen.
Geen enkel probleem.
-
Tis gewoon een feit dat die dingen gerepareerd worden.2Cool2Rule schreef op 17 april 2004 @ 18:42:
[...]
Ik wil niet de moraal ridder uithangen maar eerlijk is eerlijk, dit is een user error. Maar we zijn hier natuurlijk wel om elkaar te helpen dus het is wel een tip natuurlijk
Je moet het wel erg bond maken willen ze je board ongerep. terugsturen.
Verwijderd
Deden ze bij mij wel namelijk
Maar toch bedankt mensen voor de hulp, ben al een stuk verder nu
-
Damn ik zou het ff op de verzekering van die maat van jou gooien.
weet jij dan cker dat asus het dan nog gratis repareerd? ik bedoel , ik heb een asus videokaart niet er een plens water over zicht heen heeft gekregen , en natuurlijk net toen ik er niet bij wasSandeR schreef op 17 april 2004 @ 18:28:
Asus Garantie
Geen enkel probleem.
-
Tja, das heel wat andersThaKiller schreef op 18 april 2004 @ 12:14:
[...]
weet jij dan cker dat asus het dan nog gratis repareerd? ik bedoel , ik heb een asus videokaart niet er een plens water over zicht heen heeft gekregen , en natuurlijk net toen ik er niet bij was
Een dimm bankje in zo te vervangen, binnen een paar seconden zit er een nieuwe op.
Dat jouw videokaart door dat water waarschijnlijk is kort gesloten, is heel wat anders
Daar moet waarschijnlijk veel meer aan gebeuren. Maar zolang er niet echt overduidelijk te zien is wat er mee gedaan is, of waardoor die kapot gegaan is kun je het altijd proberen. Videokaarten is vaak wel ff wat moeilijker dan mobo's.
Als er op de Geheugenbanken van de videokaarten bijv. resten zitten van Thermal spul, dan is het vaak al Game-Over.
Bij Mobo's wordt er heel veel gerepareerd, maar het houdt een keer op natuurlijk.
En soms ligt het er ook maar net aan door wie die gerepareerd wordt
[ Voor 7% gewijzigd door Hoyden op 18-04-2004 12:19 ]
nag iig was ie laasts ook kapot (NIET mijn fout) dus ik denk dat ik het maar op een slechte reparatie gooiSandeR schreef op 18 april 2004 @ 12:18:
[...]
Tja, das heel wat anders
Een dimm bankje in zo te vervangen, binnen een paar seconden zit er een nieuwe op.
Dat jouw videokaart door dat water waarschijnlijk is kort gesloten, is heel wat anders
Daar moet waarschijnlijk veel meer aan gebeuren. Maar zolang er niet echt overduidelijk te zien is wat er mee gedaan is, of waardoor die kapot gegaan is kun je het altijd proberen. Videokaarten is vaak wel ff wat moeilijker dan mobo's.
Als er op de Geheugenbanken van de videokaarten bijv. resten zitten van Thermal spul, dan is het vaak al Game-Over.
Bij Mobo's wordt er heel veel gerepareerd, maar het houdt een keer op natuurlijk.
En soms ligt het er ook maar net aan door wie die gerepareerd wordt
vrij simpel je hebt een kort en lang gedeelte. De idioot heeft gewoon het lang gedeelt *geporbeerd*n00bs schreef op 18 april 2004 @ 12:11:
Hoe kan je in hemelsnaam een Dimm er verkeerd instoppen![]()
Damn ik zou het ff op de verzekering van die maat van jou gooien.
daar zijn de computer noobs voor e. Maar toch blijven ze denken dat ze alles ervan kunnen.
Verwijderd
Moederbord doorgefikt... althans, compleet dood.
Hij heeft inmiddels al een nieuw moederbord en geheugen, maar hij heeft het doorgefikte geheugen nog wel, nu is mijn vraag of dit nog te gebruiken is, na een eventuele repair poging.
Het bankje heeft op de korte kant van de gouden streepjes onderin 2 weggefikte streepjes, kan je eventueel hier nog nieuwe stripjes op plakken, of zilverlijmen oid?
Werken ze dan weer of is dat ook maar de vraag? Ik heb eventueel nog wel een oud mobotje liggen waarop we het kunnen testen... of is het tijdverspilling om er mee aan de slag te gaan?
Cheers. en thanks alvast voor de hulp
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2004 20:18 ]
Volgens mij áls je het al probeert dat je echt boel memfouten krijgtHij heeft inmiddels al een nieuw moederbord en geheugen, maar hij heeft het doorgefikte geheugen nog wel, nu is mijn vraag of dit nog te gebruiken is, na een eventuele repair poging.