Toon posts:

[C] ELF compiler voor windows?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de search al gebruikt, maar kon geen relevante berichten vinden.

Op dit moment gebruik ik gcc onder linux om .elf executables te compilen en linken, dit is voor mij echter omslachtig omdat ik steeds naar windows moet om die .elf verder te verwerken.

Weet iemand of er ook een copmiler is voor windows die naar .elf bestanden kan compilen en linken? Ik heb djgpp al gebruikt, maar om de een of andere reden zijn de output files niet elf compatible.

Bij voorbaat dank.

Verwijderd

Je zou het met Cygwin of een virtual machine kunnen doen, als je onder het omslachtige verstaat dat je steeds opnieuw moet booten.

Verwijderd

Of als het niet lukt kun je VMWare Workstation onder Linux draaien om daar vervolgens een Windows guest-os in te draaien :)

• _Squatt_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Djgpp compileert gewoon naar DOS exe's als ik het goed heb.

Je hebt een crosscompiler nodig. Geen idee of windows->(linux-)elf standaard te downloaden is, anders moet je 'm zelf compilen. Wat in mijn (niet erg uitgebreide) ervaring niet al te simpel is.

offtopic:
Gewoon uit interesse, wat moet je met elf executables op Windows?

"He took a duck in the face at two hundred and fifty knots."

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-05 16:53
_Squatt_ schreef op 17 april 2004 @ 17:23:
offtopic:
Gewoon uit interesse, wat moet je met elf executables op Windows?
Dat is idd wel een aardige :)

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, ik heb al gezocht naar een crosscompiler maar heb er geen kunnen vinden. Ik denk dus dat ik maar moet leren leven zonder een elf compiler onder windows.

En ik heb de .elf nodig onder windows omdat ik hem met een win32 c-programma wegschrijf in een .img bestand (samen met andere bestanden) om hem vervolgens via een windows netwerk op een andere pc te zetten |:(

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

Is het niet een idee om dat C programma te porten naar Linux en samba te draaien? :)

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Verwijderd

met een goede compiler kun je toch wel het target make platform aangeven? Volgens mij kan zelfs een GNU compiler dat al. Nadeel is wel als je veel libs gebruikt je die wel allemaal in source en headers op je windows systeem moet hebben staan.
Tenzij je natuurlijk netjes ansi-c zonder systemextensions iets hebt gemaakt dan mag het eigenlijk geen probleem zijn om voor een ander systeem te compilen.

• _Squatt_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hier staat een how-to voor het bouwen van een cygwin->linux crosscompiler.

Veel succes :P.

"He took a duck in the face at two hundred and fifty knots."

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, die howto heeft geholpen met het opzetten van cygwin.
Pagina: 1