Toon posts:

Fout in het netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mij helpen?
Ik heb boven op zolder een router staan, daarop zijn 4 computers gekoppeld. Sinds ongeveer een week kunnen we niet meer bij elkaar op de computers kijken. Via mijn netwerklocaties en dan zoeken naar computers in werkgroep. Er staan dan wel alle computers die aan staan, maar zodra je daar dubbel op likt krijg je het volgende bericht te zien.

"
\\Mark is niet toegankelijk. U hebt mogelijk niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron. Neem contact met de beheerder van de server op als u wilt weten of u toegangsmachtiging hebt.
Toegang is geweigerd.
"

We dachten eerst dat het een sorrt virus kon zijn, maar na alle computers nogmaals te hebben gescand met norton antivirus, waren er geen virussen te vinden.
Ik heb geen flauw idee wat het kan zijn en hoe ik het moet oplossen en we willen de pc's niet opniew installeren.
Moeten we misschien het netwerk opnieuw installeren??
Mijn besturingssysteem is win XP prof, dat staat op 3 pc's en op 1 staat win 98 se.
Hopelijk kan iemand mij hiermee helpen ;(
Het lukt dus helemaal niet om op een andere computer te komen, maar internet doet het nog wel.

• Tom_G
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-05 23:53
Paswoorden gewijzigd?

Verwijderd

Topicstarter
nope je hebt geen pasword nodig om in te loggen, maar zou het eraan kunnen liggen dat er op 1 computers 2 accoutns zijn? dit hebben we echter al een klein poosje

Verwijderd

spy ware
windows firewall ?
dns problemen
kabels
zijn maar paar dingen

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11-2025
Werkt het ook niet tussen Windows 98 computers onderling? Of werkt dat wel?

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:56
Maak eens even een lijstje welke verbindingen wel kunnen en welke niet.

Het handigste is overiegs op alle Windows XP systemen dezelfde users met dezelfde passwords gebruiken.

• Symsonic
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Symsonic

Hmm... ok

Heb je misschien update sp2 van windows xp gedaan, die schakelt de firewall in xp automatisch aan :D ...

Verwijderd

Topicstarter
ja die van sp2 heb ik gedaan, maar gaf ie de fout dat het niet de goeie taal was, waar download ik overigens de goeie versie? en hoe schakel ik hem dan weer uit die firewall?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 april 2004 @ 17:40:
ja die van sp2 heb ik gedaan, maar gaf ie de fout dat het niet de goeie taal was, waar download ik overigens de goeie versie? en hoe schakel ik hem dan weer uit die firewall?
sp2 is nog niet uit in het nederlands.

Maar probeer eens of je via \\ip.van.de.pc je computer te bereiken als je er dan wel in komt ligt het probleem ergens in je netwerk instellingen. Weet niet meer zo snel welke daar voor verantwoordelijk is, maar is vast wel ergens te vinden op GOT

*edit: volgens mij was het NetBIOS

en nog een tip. probeer een pc te pingen via een ip en dan via de naam van de pc.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2004 17:47 ]

Pagina: 1