CP commando bouwt 1 grote file

Pagina: 1
Acties:

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:31
Hey,

Ik zit met een super vaag probleem.
Ik heb een windows share met 6 BAK files van elk zon 4 gig (sql server 2000 bak files)

Deze wil ik kopieren naar mijn linux RH9 machine met het volgende commando:

cp -v -r --preserve=all /pentagon3/ /backuptest/sql-data_backup 1>>log 2>>error.log

Resultaat:

In /pentagon3/ staan 6 files van 4 gig
in /backuptest/sql-data_backup komen 6 files
1e file = 30 gig (hij schrijft tot de hd vol is)
rest: 0 kb

Iemand een idee?

[ Voor 3% gewijzigd door laurens0619 op 17-04-2004 17:09 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:24
laurens0619 schreef op 17 april 2004 @ 16:30:
Ik heb een windows share met 6 BAK files van elk zon 4 gig (sql server 2000 bak files)
Waar staan die files? En waarheen wil je ze kopieren? Ik kan het proberen te raden aan de hand van je 'cp' commando, maar aangezien dat zoals je zegt niet werkt zoals gewenst is het misschien slim als je niet alleen vertelt wat je heb geprobeerd maar ook wat je precies wilt.
Deze wil ik kopieren naar mijn linux RH9 machine met het volgende commando:
Dit snap ik niet. Je probeert de files vanaf een andere computer te kopieeren naar een linux-machine? Is /pentagon3 dan een NFS-share of whatever? Op welk systeem typ je dit commando in? Het is niet duidelijk wat je bedoelt.
cp -v -r --preserve=a;; /pentagon3/ /backuptest/sql-data_backup 1>>log 2>>error.log
Wat is het idee van de puntkomma's in dat 'cp' commando :? Wat verschijnt er in de files error.log en log? Onder welk OS en shell is dit?

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:31
Wilke schreef op 17 april 2004 @ 16:39:
[...]

Waar staan die files? En waarheen wil je ze kopieren? Ik kan het proberen te raden aan de hand van je 'cp' commando, maar aangezien dat zoals je zegt niet werkt zoals gewenst is het misschien slim als je niet alleen vertelt wat je heb geprobeerd maar ook wat je precies wilt.

[...]

Dit snap ik niet. Je probeert de files vanaf een andere computer te kopieeren naar een linux-machine? Is /pentagon3 dan een NFS-share of whatever? Op welk systeem typ je dit commando in? Het is niet duidelijk wat je bedoelt.

[...]

Wat is het idee van de puntkomma's in dat 'cp' commando :? Wat verschijnt er in de files error.log en log? Onder welk OS en shell is dit?
filest staan origineel op samba share op /pentagon3. /pentagon3 is dus een smb share

Het commando wordt op dezelfde linux machine uitgevoerd
Het os is zoals eerder aangegeven Redhat 9
shell: bash

CISSP! Drop your encryption keys!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:24
Okay, alleen nu beantwoord je de belangrijkste niet: wat is het idee van die puntkomma's en wat verschijnt er in die logfiles die je het commando laat maken?

• ZroBioNe
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Een typo?
Volgens mij is t nu veranderd :)

• freggy
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Probeer eens die share te mounten met als file systeem cifs ipv smb. Ik dacht namelijk dat de smb-implementatie geen large file support heeft, en cifs wel?

• ajvdvegt
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-12-2025
Zijn die opdrachten om de output naar een bestand te sturen wel OK? Dat ligt uiteraard aan welke shell je gebruikt, maar wellicht dat dat een probleem geeft? (probeer dus eens zonder 1>>log 2>>error.log)

Heb je hetzelfde bij andere (kleinere) bestanden?

Zet ook eens quotjes om de bestandsnamen heen, of escape die '-', dat wil ook nog wel eens vreemd doen.

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum

Pagina: 1