Cardreader Hotswap?

Pagina: 1
Acties:

• miekd
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-12-2011
Ik heb afgelopen week een Cardreader gekocht en nou is mijn vraag, kan ik met deze Compactflashkaarten hotswappen? of moet ik hem dan eerst releasen en daarna een nieuwe CF kaart erin doen

one more thing...

Verwijderd

in theorie mag het niet. in de praktijk gaat er eigenlijk niets mis, zolang je maar wacht tot het dataverkeerlampje uit is.

beetje hetzelfde als met pcmcia zeg maar.

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-01 22:03

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Hmm ik hotswap altijd gewoon net als Met USB sticks gaat altijd prima :)

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-03 17:46

Tags NL

Harmful or Harmless?

SithWarrior schreef op 17 april 2004 @ 15:56:
Hmm ik hotswap altijd gewoon net als Met USB sticks gaat altijd prima :)
Onder Windows Xp gaat het met USB sticks wel, goed maar probeer dat eens met een USB stick en Windows 9x of 2000 :( Collega had even mijn USB stick in zijn 2000 Professional machine gedaan en er zo uitgetrokken, toen ik hem weer wilde gebruiken vroeg windows of ik hem opnieuw wilde formatteren ;( Op OS'en lager als Windows Xp altijd Safely Remove Hardware doen dus...

https://powershellisfun.com

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-01 22:03

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

True daar kwam ik tijdje terug ook achter, iets op USB stick gezet onder 2k kwam ik ergens anders ik kijken op die USB stick, weg :) dus onder 2k kan je dat idd beter maar niet doen.

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-03 17:06
onder '98 kan ik anders altijd normaal m'n USB stick erin en eruit halen als hij gewoon aanstaat hoor... wel ff de bijbehorende software geïnstalleerd natuurlijk, anders herkend hij helemaal niets

duw ik 'm vervolgens in de XP-bak dan kan ik 'm normaal uitlezen

Leeg - Sinds 20180907

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Chillz schreef op 17 april 2004 @ 16:55:
onder '98 kan ik anders altijd normaal m'n USB stick erin en eruit halen als hij gewoon aanstaat hoor... wel ff de bijbehorende software geïnstalleerd natuurlijk, anders herkend hij helemaal niets

duw ik 'm vervolgens in de XP-bak dan kan ik 'm normaal uitlezen
Het zelfde geld met de USB sticks die ik hier heb gehad in m'n Win2k doosje.

Wellicht maakt het uit welk type je hebt. En uiteraard er niet uit trekken als er activiteit is. ;)

🌞🍃

Verwijderd

Het verschil tussen XP en 2000 qua hotswappability komt volgens mij doordat XP standaard geen write-cache aanzet voor die dingen en 2000 wel.

Wat dat voor gevolgen heeft onder 2000 als het OS de cache nog niet geflushed heeft naar de kaart en je de kaart er uit haalt kun je zelf wel inschatten neem ik aan :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2004 17:12 ]

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

MLO2 schreef op 17 april 2004 @ 15:44:
Ik heb afgelopen week een Cardreader gekocht en nou is mijn vraag, kan ik met deze Compactflashkaarten hotswappen? of moet ik hem dan eerst releasen en daarna een nieuwe CF kaart erin doen
Heb je het over die cardreader van de Aldi?

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• miekd
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-12-2011
inderdaad :)

bedankt voor de tips tot nu toe al, ik trek gewoon de CFjes eruit nu, en als het hele apparaat eruit moet, dan safely remove ik hem wel :)

one more thing...

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 17 april 2004 @ 17:12:
Het verschil tussen XP en 2000 qua hotswappability komt volgens mij doordat XP standaard geen write-cache aanzet voor die dingen en 2000 wel.

Wat dat voor gevolgen heeft onder 2000 als het OS de cache nog niet geflushed heeft naar de kaart en je de kaart er uit haalt kun je zelf wel inschatten neem ik aan :)
klopt helemaal; die buffer van 2k gooit roet in 't eten.

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
HunterPro schreef op 18 april 2004 @ 13:32:
[...]

klopt helemaal; die buffer van 2k gooit roet in 't eten.
Ken je die ook uit zette? :)

404 Signature not found

Pagina: 1