• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:02
ff een simpele vraag voor iedre tweaker:
Wat als je dood bent? Geen discussie, gewoon ff vertellen wat er volgens jou dan gebeurt, oke misschien een leuke discussie..?
;):):):):);)

Verwijderd

Lichtje uit. Je hersens gaan aanvankelijk raar doen wegens zuurstofgebrek (licht, tunnel, herrineringen etc) en daarna gaat gewoon het lichtje uit.

Je lcihaam en hersenen rotten weg en het verhaaltje is afgelopen.

Ik hoop ook dat ik ongelijk heb :)

• Goofyduck384
dus, als ik het goed begrijp:
einde van jou leven, je bent totally weg?
nou dan heb je gelijk met wat je zegt: "hoop dat ik ongelijk heb.."
:):):):):)

Verwijderd

zelfde mening als Apoc2, maar, de herinnering leeft voort in de geheugens van je nabestaanden.

Is dit ook een vorm van leven na de dood?

edit:
zit er opeens een post tussen :(

• Goofyduck384
ja wel een vorm voor jou..maar ik bedoelde meer wat jij ervan zou oelen, nu niks dus...
da's lekker....
Ik zelf geloof wel in een verder leven....ben ook gelovig, maar da's een andere discussie.
Hoop op een beter leven

• Defspace
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-12-2025

Defspace

Administrator

Volgens mij wordt het ook behoorlijk zwart na je dood ja..
Ik vergelijk dat altijd met je slaap. Als je gaat slapen wordt het in de tijd dat je niet aan het dromen bent ook behoorlijk zwart en maak jij ook niet meer bewust je leven mee.

Doorleven in ander mans herinneringen kan je omschijven als leven na de dood, maar je hebt er zelf zo weinig aan ben ik bang.

Verwijderd

Dit is leuk. Ik maak een post, goofy maakt er ook ff een. Ik pas mijn post aan, goofy reageert op de post, die nu dus veranderd is. En nu reageer ik er weer op. Zullen we voortaan maar niet meer tegelijkertijd tweaken?

Maar inderdaad, als je dood ben is er nix meer. Het sterven zelf (afgezien van eventuele pijn enzo) lijkt me best boeiend. Ik bedoel, je zakt langzaam weg, net als of je in slaap valt, maar dan intenser, door het eerdergenoemde zuurstofgebrek. Lijkt me wel een stoere ervaring :9. Allen jammer dat je dan dood bent :)

Verwijderd

Q runs the afterlife...

"nooooooooooooooooooooooooo"

• Goofyduck384
Dit is leuk. Ik maak een post, goofy maakt er ook ff een. Ik pas mijn post aan, goofy reageert op de post, die nu dus veranderd is. En nu reageer ik er weer op. Zullen we voortaan maar niet meer tegelijkertijd tweaken?
ik zal niet meer op je erageren, oke? afgezien van deze dan....
Maar inderdaad, als je dood ben is er nix meer. Het sterven zelf (afgezien van eventuele pijn enzo) lijkt me best boeiend. Ik bedoel, je zakt langzaam weg, net als of je in slaap valt, maar dan intenser, door het eerdergenoemde zuurstofgebrek. Lijkt me wel een stoere ervaring :9. Allen jammer dat je dan dood bent :)
leuke ervaring ja, kun je maar ee keer mee maken, maar zo super boeind lijkt ie me niet, leef nog liever ff door, dan nu al "weg" te zijn, zoals jullie dat noemen..
Maar om erover door te gaan, het lijkt me wel een kick, om als ik moet sterven, gewoon uit een vliegtuig jumpen en dan lekker zweven...
Geen raad hoor, bedoel hier niks mee..

Maar volgens jullie allemaal is er dus helemaal niks na de dood?? echt helemaal geen leven meer? Jammer...

Verwijderd

Nou dan zal ik een van de weinigen zijn die dan toch echt wel gelooft dat er iets is na de dood...

Ik zie het leven als iets waar je ervaring opdoet voor het 'iets' na de dood, want als ik nu zeker zou weten dat er niets is na de dood, begin ik er toch sterk aan te denken om er een einde aan te maken, omdat 'dit' dan toch allemaal geen zin zou hebben.

Gelukkig is er net zoveel bewijs voor als tegen(leven na de dood), dat ik nu zoveel mogelijk kennis en ervaring op wil doen(op zoveel mogelijk gebieden) en living my life to da max.. 8-)

• Lord Daemon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-01 13:31

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Er is niet evenveel bewijs voor als tegen een leven na de dood. Er is VEEL bewijs tegen, namelijk dat je hersenen jouw persoonlijkheid bepalen en na je dood niet meer functioneren. Het leven na de dood heeft als bewijzen misschien geesten, religieuze ervaringen ed. maar als Hoge Priester van Lilith kan ik jullie wel verklappen dat er geen hemel bestaat. :)

Lord daemon

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

• Goofyduck384
...maar als Hoge Priester van Lilith kan ik jullie wel verklappen dat er geen hemel bestaat. :)
ik zou zeggen, hoe wil jij nou mij verklappen dat er geen hemel bestaat? Misschien ga ik er iets te serieus op in, maar ik vondt dat je iets te spottend was, sorry..
Ik geloof ook zekrs wel in een leven na de dood, en ook datje nu bepaalde dingen leert. Ik geloof in een hemel en hel, een mooi leven dus, of een bad leven. Je neemt nu de verantwoording op je..
De hemel, daar kom ik na dit leven, en reken maar dat ik daar wel voor wil leven, daar wil ik mijn best wel voor doen, een mooi leven zonder gebreken, heerlijk toch??
:9~:9~:9~:9~:9~:9~:9~:9~:9~:9~:9~:9~:9~:9~:9~:9~:9~:9~:9~:9~:9~:9~:9~

ik smacht erna!!!!!!

Verwijderd

Ik zie het leven als iets waar je ervaring opdoet voor het 'iets' na de dood, want als ik nu zeker zou weten dat er niets is na de dood, begin ik er toch sterk aan te denken om er een einde aan te maken, omdat 'dit' dan toch allemaal geen zin zou hebben.
Wat een onzin. Leven is gewoon koel. Wat is nou msi met vakantie, feesten, skieeën, drinken, neuken etc. Prachtig toch, dat wordt toch niet minder leuk als bv het nuttigen van alcohol geen diepere bedoeling heeft.

Ik zou eerder zelfmoord plegen als ik wel zeker wist dat er een hemel was. Misschien een leuk topic om te openen (weliswaarop het onzinforum) "Hoe zou jij willen dat de hemel eruit zag?" Ik zou het wel weten :P

• Defspace
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-12-2025

Defspace

Administrator

Ik ben het helemaal met Apoc2 eens.
Het leven heb je gekregen (is je gegeven)
om jouw ogen uit te kijken(om een goede tijd te hebben) maar voornamelijk om je voort te planten.
Het voortplantings princiepe zegt eigenlijk al genoeg.
Jij plant je voor om je ras te laten overleven(en omdat je het leuk vind :) )
Jouw leven-na-de-dood is zinloos voor het voortbestaan van jouw ras en acht ik dus ook uitgesloten.

• Goofyduck384
ja, het leven is je gegeven ja..En er s helemaal niks mis met het lopen zuipen, neuken en feesten als een beest...
Maar het elven heeft niet alleen als bedoeling de voortplanting van ons ras, je moet zelf overleven, je leeft om iets te krijgen wat nog veeel mooier is, namelijk een plek in de hemel..(volgens mij dan he!!)
En hier op aarde geniet ik ja, hou me alleen zonder er bij stil te staan, wel rekening met wat hierna gaat komen, je past je leven een beetje aan, zorgt dat je wel oplet met wat je doet, maar fun hebben in je levcen, ja dat is wel super kewl!!
ik hou van m'n leven, maar weet nu al dat ik nog meer ga houden van het leven wat hierna komt...
Have fun, but think about what you're doing....enjoy! :9:9

Verwijderd

jah sorry maar ik wil wel in leven na de dood geloven maar kan het niet.Ik heb vaak een heel nuchtere kijk op het leven.
Ik kan me niet voorstellen dat er iets is zoals een hemel want ten 1e zou het daar niet te druk worden?
2e Je geest zou er heen gaan maar wat is eigenlijk een geest,tja moeilijk ik wil er eigenlijk wel in geloven maar ik denk dood =lichtje uit.

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

ik zou zeggen, hoe wil jij nou mij verklappen dat er geen hemel bestaat? Misschien ga ik er iets te serieus op in, maar ik vondt dat je iets te spottend was, sorry..
Nee, nee ik ben heel serieus. Ik heb een relevatie gehad van de enige ware godin, en daaruit is mij duidelijk geworden dat er geenhiernamaals is.

Lord Daemon

Verwijderd

Maar als dus je hersenen dood zijn na je dood, weet je je ook niks meer te herinneren, dus als er leven na de dood zou zijn zal ik dit niet als de persoon die ik nu ben ervaren. of zie ik dit nu verkeerd???

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-03-2021
Ik ga me niet meer in dit soort discussies mengen; Ga er maar vanuit dat Lord Daemon gelijk heeft :)

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• Goofyduck384
Nee, nee ik ben heel serieus. Ik heb een relevatie gehad van de enige ware godin, en daaruit is mij duidelijk geworden dat er geenhiernamaals is.
Kun je dat uitleggen?...ben serieus nieuwsgierig..
Maar als dus je hersenen dood zijn na je dood, weet je je ook niks meer te herinneren, dus als er leven na de dood zou zijn zal ik dit niet als de persoon die ik nu ben ervaren. of zie ik dit nu verkeerd???
daar heb je gelijk in, ik geloof dat je ziel naar de hemel gaat als je dood bent. Je lichaam sterft hier af. In de hemel krijg je dan een nieuw lichaam, en leef je opnieuw, maar nu mooier en schoon, helemaal schoon van alle vuiligheden van deze wereld.
Ik kan me niet voorstellen dat er iets is zoals een hemel want ten 1e zou het daar niet te druk worden?
nee, want dnek je nou echt dat ik geloof dat iedereen in de hemel komt? Kom nou, veel mensen verdienen het niet eens, omdat ze veeel te zondig leven, ik zelf verdien het ook niet, maar God is mij genadig.. Ik vertrouw op hem, maar da's een ander onderwerp!

• Commander Zulu
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23-01 15:21
*kuch* *braak*

Mensen die in een hiernamaals geloven zijn te zwak om te geloven dat het na hun dood afgelopen is. Alsof ze nog verder bestaan na hun "lichamelijke" leven.

Nou, jammer voor je jongen, als je lichaam dood is ben _jij_ ook dood. Foetsie. Weg.

Het feit dat je zo graag nog verder wil bestaan komt alleen voort uit het feit dat je graag altijd wil bestaan. Maar dat kan niet. Druist in tegen de natuur.

Leef dit leven, omdat het je enige leven is. Leef het niet in het teken van iemand of iets anders. Je leeft niet als slaaf of dienaar, maar om je eigen grenzen te weerleggen.

Pluk de dag!

edit:
Oja, voor de gristenen onder ons, dit laatste staat ook in de bijbel he; de gelijkenis met die rijke pa die de drie zoons alvast een erfenis na liet en pas jaren later terug kwam. De gozer die niks met zijn geld (talenten) gedaan had, maar alleen maar bewaard, werd afgezeken. Moraal van het verhaal: Leef dit leven alsof het je laatste is! :7

Verwijderd

maar het kan dus best zijn dat na ik dood ben, ik in de hel beland, en me niks meer herinner van wat ik in dit leven gedaan heb. Dan ben ik toch eigenlijk een compleet ander persoon, en moet ik een beetje de gevolgen aanvaarden van eigenlijk iemand anders. lekker onredelijk.

Verwijderd

Ik vind het nogal arrogant om te geloven in een leven na de dood. Jullie gaan er meteen vanuit dat jullie onderdeel zijn van een groot kosmisch plan.

Jullie vinden jezelf zo belangrijk dat jullie ervan uitgaat dat deze wereld niet de reden van jullie bestaan kan zijn. Dat er wel meer moet zijn.

Nou das dan jammer! We zijn allemaal niets anders dan voortbrengsels van evolutie. En onderdeel van een levenscyclus.

Ik heb meer vertrouwen in eeuwig leven voor de dood :) (leuke zin hè?)

En gaat mijn hond ook naar de hemel? En de vogels die buiten vliegen? (zoveel verschillen ze niet van ons). En hoe zit het met mieren, vliegen, spinnen? En bateriën? Gaan die ook naar de hemel? Wat zal het dan een infectiezooi zijn daar in de hemel :)

Verwijderd

Ik weet niet wie er ineens met hemel en hel is gaan smijten, maar wie zegt dat het dat is ?

En arrogant om te denken dat er leven na de dood is ? Ik vind het ook arrogant om te denken dat we alleen in het universum zijn, maar tot voor kort dacht 99% van de westerse wereld toch echt zo...
Mensen die in een hiernamaals geloven zijn te zwak om te geloven dat het na hun dood afgelopen is. Alsof ze nog verder bestaan na hun "lichamelijke" leven.
Geloof heeft niets met zwak zijn te maken, iedere groep mensen 'gelooft' ergens in,
anders zou het geen groep zijn.
Het feit dat je zo graag nog verder wil bestaan komt alleen voort uit het feit dat je graag altijd wil bestaan. Maar dat kan niet. Druist in tegen de natuur.
Contradictie van de eeuw, graag voort willen bestaan druist in tegen de natuur... :?
Leef dit leven, omdat het je enige leven is. Leef het niet in het teken van iemand of iets anders. Je leeft niet als slaaf of dienaar, maar om je eigen grenzen te weerleggen.
Kan het niet meer met je eens zijn, maar als je je leven niet in het teken van iets of iemand anders wil leven, dan stel ik voor dat je nu meteen afscheid neemt van je studie. Mensen werken gemiddeld 40 jaar lang 40 uur per week in het teken van iets of iemand anders....

Gelukkig is deze discussie al duizenden keren eerder gevoerd en heeft niemand bewijs kunnen voeren voor wel, maar dus ook GEEN leven na de dood.

En dat gebeuren van zuurstof tekort van de hersenen veroorzaakt het witte licht verschijnsel enz enz, vind ik geen bewijs tegen. Dat is alleen maar het matteriële waarnaar gekeken wordt...Maar ik denk dat dat weer een heel andere topic is...

• Elvhenk
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:12

Elvhenk

Madam Mikmak

Elvhenk komt bij iedereen hier spoken als ze dood is, dan zullen ze wel anders piepen! ;)

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Kun je dat uitleggen?...ben serieus nieuwsgierig..
In de "Bestaat God"-topic vroeg een of andere Christen, ik weet niet meer wie, of er niet eens iemand van een ander geloof wou komen, want hij wou ook wel eens een godsdienst 'afzeiken'. Ik heb toen een godin verzonnen die niet almachtig, niet alwetend, niet algoed etc. is, genaamd Lilith. Lilith is immuun tegen alle argumenten die nu zo mooi in de topic "Ben het niet eens met de FAQ-stellingen over God" staan.

Hoewel ik natuurlijk stiekem toch niet 100% serieus was, mag je dat niet doorvertellen.. :) Ik claim dat Lilith meer recht op aanbidders heeft dan Jahweh of Allah, omdat Haar bestaan waarschijnlijker is. Bovendien stelt Zij mij in staat om religieuze taal te gebruiken (wat toch wel enigszins in character is), god als Haar te bestempelen en is Zij een goede running gag en metafoor voor van alles en nog wat. Als je wilt kun je nu je ondertitel veranderen naar 'Priest of Lilith', 'Acolyte of Lilith' of 'Initiate of Lilith' :)

Lord Daemon

• Elvhenk
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:12

Elvhenk

Madam Mikmak

Hoewel ik natuurlijk stiekem toch niet 100% serieus was, mag je dat niet doorvertellen..
De oplettende W&L bezoeker had dit natuurlijk al kunnen opmerken :P

Ik vind het toch ook geestig LD, dat je met dat "verzinnen" (?) van Lilith nou net een al bekende naam hebt genomen. Als je nou bijv. godheid Chantal als non-wetende entiteit had gekozen, dan had je haast zeker kunnen weten dat dat correct zou zijn...

Verwijderd

hustla >>>
En arrogant om te denken dat er leven na de dood is ? Ik vind het ook arrogant om te denken dat we alleen in het universum zijn, maar tot voor kort dacht 99% van de westerse wereld toch echt zo...
Ja en zoals Maraih Carrey de achtelijkste dingen eisen bij opnames is ook arrogant! Maar wat heeft dat er nou mee te maken? Bovendien geloven ontzettend veel mensen in de westerse wereld in ufo's of achten het niet onwaarschijnlijk dat in dit enorme universum elders nog leven is. Je argument gaat dus helemaal nergens over.
Kan het niet meer met je eens zijn, maar als je je leven niet in het teken van iets of iemand anders wil leven, dan stel ik voor dat je nu meteen afscheid neemt van je studie. Mensen werken gemiddeld 40 jaar lang 40 uur per week in het teken van iets of iemand anders....
Wat een volslagen onzin. Ik kan dat allemaal voor mezelf doen. Ik leer en werk omdat ik dat leuk vind, en niet omdat het voor iemand anders moet. :? :?
Gelukkig is deze discussie al duizenden keren eerder gevoerd en heeft niemand bewijs kunnen voeren voor wel, maar dus ook GEEN leven na de dood.
Ja, dan krijgen we weer dat roze olifantjes verhaal op Jupiter. We kunnen niet bewijzen dat ze er wel maar ook niet dat ze er niet zijn. En zo kun je nog wel meer onzinnigheden verzinnen. Het is niet de taak van ons hier om te bewijzen dat er geen leven na de dood is, toon maar aan dat er iets is dat er op duidt dat er wel leven na de dood is. (het enige dat mij nog hoop zou kunnen geven, is dat uit het lichaam tredingen echt waar zouden zijn, maar hoe bewijs je dat?)
En dat gebeuren van zuurstof tekort van de hersenen veroorzaakt het witte licht verschijnsel enz enz, vind ik geen bewijs tegen. Dat is alleen maar het matteriële waarnaar gekeken wordt...Maar ik denk dat dat weer een heel andere topic is...
Het is geen bewijs tegen leven na de dood, maar het werlegt wel het aangeleverde bewijs voor leven na de dood.

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Elvhenk, ik wist wel dat Lilith een bestaand figuur was. Tja, het is gewoon een koele naam. Ik had Haar ook Desdemona of Eleanora of Astaroth kunnen noemen :P

Lord Daemon

Verwijderd

Wat een volslagen onzin. Ik kan dat allemaal voor mezelf doen. Ik leer en werk omdat ik dat leuk vind, en niet omdat het voor iemand anders moet. :? :?
Ik vind werken en leren niet erg, maar ik kan me toch heeel wat leukere bezigheden voor de rest van mijn leven voorstellen,
helaas is het zo, dat als je geen geld hebt in deze maatschappij je weinig mooie huizen kunt bouwen en weinig monden kunt voeden.
Ja, dan krijgen we weer dat roze olifantjes verhaal op Jupiter. We kunnen niet bewijzen dat ze er wel maar ook niet dat ze er niet zijn. En zo kun je nog wel meer onzinnigheden verzinnen.
Ik weet niet of jij ook wiskunde krijgt, maar de hele moderne wiskunde is gebaseerd op dit principe.
Het is geen bewijs tegen leven na de dood, maar het werlegt wel het aangeleverde bewijs voor leven na de dood.
Welk aangeleverde bewijs ?
Ik kan me niet herinneren dat iemand ooit ECHT dood is geweest en even heeft verteld hoe het nu allemaal verder gaat.

• RallyPatrick
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-01-2021
GAME OVER :P

Verwijderd

hustla >
Ik vind werken en leren niet erg, maar ik kan me toch heeel wat leukere bezigheden voor de rest van mijn leven voorstellen,
helaas is het zo, dat als je geen geld hebt in deze maatschappij je weinig mooie huizen kunt bouwen en weinig monden kunt voeden.
Nou, ik denk niet dat ik me intellectueel gezien erg bevredig zou voelen als ik 80 jaar alleen maar gezopen etc heb. Anders egzegd: als ik morgen 200 miljoen in de lotto win dan zie ik geen enkele reden om te stoppen met mijn studie, of om later neit te gaan werken.
Ik weet niet of jij ook wiskunde krijgt, maar de hele moderne wiskunde is gebaseerd op dit principe.
In de wiskunde wordt in principe alles bewezen. Er zijn wel eens van die stellingen waarvan men sterk vermoedt dat ze waar zijn zonder dat men ze kan bewijzen, maar meestal gebeurt dat uiteindelijk wel. Zelfs zaken als 1+1=2 zijn wiskundig bewezen. (en dat is ee nstuk moeilijker dan je denkt)
Welk aangeleverde bewijs ?
Ik kan me niet herinneren dat iemand ooit ECHT dood is geweest en even heeft verteld hoe het nu allemaal verder gaat.
Ooit van eht fenomeen "bijna-dood ervaring" gehoord?

• LoneRanger
  • Niet online
Op dinsdag 19 december 2000 20:09 schreef Trancer het volgende:
Bijna maar niet voordat ik mijn bescheiden mening wereldkundig heb gemaakt. :)

Allereerst vind ik het hemel/hel principe niet kloppen.
Puur omdat ik mijzelf ontwikkel en daarbij mijzelf niet kan vinden in het god-principe moet ik maar naar de hel?
Frapant aan het geloof vind ik wel dat zoveel mensen het doen zij het in verschillende vormen.
Misschien zit het wel in de mens overal verklaringen voor te zoeken.

[even tussendoor] voor de gelovigen onder ons, waar/wat ben je voor je geboorte?[/even tussendoor]

Voor mij en of volgens mij is er geen leven na de dood hetzij in de herrindering van anderen.
Op dinsdag 19 december 2000 20:09 schreef Trancer het volgende:
Ja :)

Only fools are enslaved by time and space.

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-01 13:57
voordat ik priest of lilith word wil ik eerst precies weten van wie ik dan priester ben ik.

Verwijderd

Ik denk in principe dat er geen leven is na de dood. Want je geest is toch gebouwd in je lichaam.. zonder je lichaam is je geest echt niet meer hetzelfde. Als iemand hartstikke lelijk is en wordt daardoor heel verlegen enzo.. dan kan/moet het niet zo zijn dat als hij dood zijn geest zich in andere zin gaat ontwikkelen, juist omdat die geest in zijn leven zo is ontwikkelt als hij nou is. Maar waar zou die geest heenmoeten?
Hemel en Hel bestaan zoiezo niet, die zijn in de middeleeuwen bedacht door bepaalde mensen om anderen proberen op het goede pad te houden.
Jezus was een heel slimme man, ook wel psycho maarja, hij heeft geprobeert de bevolking van iets te overtuigen, nl, dat hij iets heeft meegemaakt wat niet letterlijk te waarnemen is. Snel genoeg merkt hij al dat niemand het er mee eens is, en dat hij ter dood veroordeelt zal worden.. en dat hij ineens verdwijnt als hij dood is zijn gewoon een aantal mensen geweest die of honger hadden, of geintereseerd waren in anatomie..

Misschien bestaat er wel iets bovenaards maar dan denk ik dat het geen overledenen zijn.. eerder geesten die gewoon altijd geesten zijn geweest. Dat er dus eigenlijk gewoon een mensen wereld is waar mensen leven en daarnaast een geesten wereld, die opzich nix met elkaar te maken hebben maar wel met elkaar in contact kunnen worden gebracht..

Verwijderd

Op dinsdag 19 december 2000 21:11 schreef Apoc2 het volgende:

Ooit van eht fenomeen "bijna-dood ervaring" gehoord?
Ik zei: ECHT dood, niet bijna dood.
Heel dat 'bijna dood' gebeuren heeft niemand niets aan, behalve dan de persoon in questie misschien.

Ik geloof zeker wel dat dat licht in een tunnel effect komt door zuurstof gebrek.
Sterker nog ik weet het bijna wel zeker, kijk maar naar piloten die een G-kracht test moeten ondergaan, als ze teveel G moeten doorstaan krijgen ze ook tunnelvisie door gebrek aan zuurstof in de ogen, denk hier even wat licht bij en je hebt een 'bijna dood' ervaring.

Maar daarmee is nog geen bewijs 'weerlegd' wat te maken heeft met leven na de dood.

Er is gewoon geen bewijs, omdat niemand het ooit na heeft kunnen vertellen.

Verwijderd

Hustla >
door gebrek aan zuurstof in de ogen
[zeur modus] volgens mij doro zuurstofgevrek in de hersenen [/zeurmodus]
Er is gewoon geen bewijs, omdat niemand het ooit na heeft kunnen vertellen
Volgens mij is het een keer gelukt om een chimpanse in te vriezen en na 5 uur weer tot leven te wekken. Dit zou dus in principe ook met een mens moeten kunnen lijkt mij. En dan denk ik dat je wel degelijk kan spreken over "echt dood zijn".

• Xion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-01 22:05
Ik heb deze topic niet geheel doorgelezen dus het kan dat dit een dubbele post wordt.

Mijn theorietjes:

[b]1.[/b] Je gaat dood, ademen, bloed pompen stopt.
Je hersenen krijgen geen zuurstof meer waardoor er misshien na een bepaalde tijd stoffen worden geproduceerd waardoor je verbeeldingen krijgt van bv een tunnel of witte lucht (in deze situatie ben je nog te redden). Bam, hersendood, ben je echt dood, nietz meer.

[b]2.[/b] Je gaat dood, als het ware stijgt je "ziel" - of hoe dat ding ook mag heten - op en je komt in een nieuwe wereld.

Om verder te kunnen breien ga ik een verhaaltje van iemand gebruiken die een doods ervaring heeft gehad.

Euuh, nieuwe wereld, ok.
Je komt dan bij een huis(school) terecht waar allemaal (dode) mensen naar binnen gaan, een soort van hersenspoeling krijgen en terug naar de aarde worden gestuurd(misschien wel andere planeet).

[b]3[/b]. Je gaat dood en vervolgens word je wakker in een nieuw lichaam wakker, alsof je hebt geslapen, maar van het andere leven weet je niets meer. (En we kunnen weer gaan feesten, zuipen, roken en het milieu vervuilen)

4. Tweakertje is stout geweest en gaat voor eeuwig de duisternis in >:)

Verwijderd

Ik kom terug, als pantoffeldiertje of als nieuwe baas van microsoft. daar moet ik nog ff over nadenken

Verwijderd

Let's face the facts : niemand weet wat er hierna komt, dus stel jezelf gewoon neutraal op.

Verder vind ikzelf het wel een goed idee om uit te gaan van het meest negatieve : na de dood houdt alles op. Op die manier blijf je wel gemotiveerd om van je huidige leven te genieten.

Maar goed, nog even wat hersenspinsels op een rijtje:

-Er is 1 ding waar we zeker van zijn : OF iets bestaat voor eeuwig, OF ergens komt een einde aan. Nu zijn de meesten huiverig dat het al ophoudt als je sterft, maar is het eigenlijk ook niet heel erg eng om altijd maar door te moeten blijven bestaan?

-Het is niet gezegd dat echt alles eindigt na de dood. Ik vind zelf de stelling 'dit leven is om te leren voor je volgende leven' best wel wat hebben. Het past prima in het plaatje van 'ervaring opdoen voor de volgende stap'. Want zo doorloop je eerst de basisschool, om te leren rekenen en schrijven. Daarna naar het voortgezet onderwijs, om wat uitgebreidere dingetjes te leren. Daarna (als je er dan nog zin in hebt) ga je een gespecialiseerde studie doen. En soms zal je zelfs stage lopen, om ervaring op te doen voor wanneer je *echt* gaat werken.

-Op dezelfde manier zou je een mens voor de aardigheid eens met een computer kunnen vergelijken (ik als informaticus kan daar echt niet aan ontkomen). Nu weet ik ook wel dat een mens geen ijskoude ijzeren kap om z'n lijf heeft, maar even serieus : ik kijk even naar de overeenkomsten die wel overeenstemmen.

Zo heeft een pc een cpu (hersenen), een RAM-geheugen (korte termijngeheugen), een Harde Schijf (lange termijngeheugen), een keyboard (waarneming/zintuig... voor input van gegevens). De gehele computer zelf is de hardware (het lichaam), die de software nodig heeft om op te draaien (en software zou dan de menselijke geest moeten representeren).

Maar als de computer met het oud vuil meegaat, hoeft de software nog niet aan zijn einde te komen. Die kan gewoon op een opslagmedia gezet worden en zo weer op een andere computer gezet worden (denk hierbij aan reincarnatie).

Ik zeg er even bij dat ik niks *weet* net als de rest van de wereldbevolking. Het zijn slechts wat gedachtenkronkels. Je hoeft het er niet mee eens te zijn.

Verwijderd

Maar als de computer met het oud vuil meegaat, hoeft de software nog niet aan zijn einde te komen. Die kan gewoon op een opslagmedia gezet worden en zo weer op een andere computer gezet worden (denk hierbij aan reincarnatie).
Er zijn ook wel wat vage theoriën over het uploaden van je verstand naar een computer om zo digitaal verder te leven.

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

voordat ik priest of lilith word wil ik eerst precies weten van wie ik dan priester ben ik.
De koelste Godin ooit. :) Gewoon doen... het is gratis en je hoeft er niets voor te doen. Bovendien wordt je niet neergezapt als je van het geloof af valt.

Lord Daemon

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

He, nog een Lilith-page :)

ccat.sas.upenn.edu/~humm/Topics/Lilith

Pagina: 1