Toon posts:

WLAN probleem (AdHoc tussen laptop & PC)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Tweakers...

Ik heb een probleem met een wireless verbinding tussen mijn pc en een laptop.
Ik heb al de hele ochtend op het forum zitten zoeken, maar ik ben de oplossing nog niet tegen gekomen.

Zover ben ik al:

PC: PRISM 802.11g Wireless Adapter
Laptop: IEEE 802.11b wireless LAN (Acer Aspire 1307LCI)

Voor zover ik heb begrepen zijn deze samen te gebruiken, mits de 802.11g ingsteld wordt op 11Mbps

De verbinding (Ad.Hoc) zou ook moeten werken.
Bij de instellingen voor de laptop heb ik gekozen:
-Auth. alg. Open system
-Channel 1
- Network Type Ad.Hoc
De geadvanceeerde instellingen voor de pc heb ik NIET kunnen vinden.
(mogelijk ligt hier dus het probleem).

Verder staan alle2 de verbindingen ingesteld op " Draadloos netwerk automatisch configuren" en "Alleen computer-tot-computer netwerken (tijdelijke netwerken)".

Beide zijn ingeschakeld (ik heb ook al geprobeerd om ze even uit te schakelen, vervolgens weer in te schakelen, maar dit helpt niet).

Laptop en PC draaien onder XP Home

Nu is mijn vraag: Is dit eigenlijk wel mogelijk??? En zo ja: HOE?

Alvast bedankt, misschien dat als iemand mij kan helpen aan de instellingen voor de pc kaart (dus waar ik kan instellen Adhoc, en kanaal) dat ik al een heel eind geholpen ben.

ps. pingen ook geprobeerd, ook al wist ik dat dit niet zou werken omdat ze elkaar niet zien.

Verwijderd

hmm, op zo'n manier heb ik het nog nooit geprobeerd en kan je daar dan ook niet mee helpen.

Je kan IpMesh een keer proberen te installeren op beide pc's. Dat is een shareware proggie dat heel makkelijk ad-hoc netwerken maakt. Je hebt hiervan ook een windows versie maar vergeef me dat ik even niet weet hoe die heet.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2004 17:46 ]

Verwijderd

Ik heb op dit moment ook een wireless verbinding gemaakt tussen een pc en een laptop ( adhoc). De pc is de aldi 8083. De pc is 54Mb. De laptop 11 Mb.
Ook heb ik wep encryption ingeschakeld.
Dit werkt dus. Op de PC heb ik internet delen ingeschakeld. Ip adressen statisch ingesteld. Ik heb die pc dus niet ingesteld op 11 mb zoals je vertelde.

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:46

HellBeast

Oh My GoT!

Zitten beide PC's in dezelfde werkgroep?
Hebben ze ip adressen in dezelfde range?

Beauty is in the eye of the beerholder

Verwijderd

Topicstarter
Ja beide pc's staan ingesteld onder dezelfde werkgroep en ip ingesteld onder dezelfde range.

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02:58
Dit is zeker mogelijk, heb zo'n opstelling ook eens aande praat gehad. Heb het alleen een jaar geleden voor het laatst aangeraakt dus weet niet echt meer hoe het precies zat. Maar dat het mogelijk is is in ieder geval zeker.

Zit er trouwens geen eigen config tooltje bij de software van die kaartjes? Wil ookwel eens makkelijker werken

Roomba E5 te koop

Pagina: 1