Hoi Tweakers...
Ik heb een probleem met een wireless verbinding tussen mijn pc en een laptop.
Ik heb al de hele ochtend op het forum zitten zoeken, maar ik ben de oplossing nog niet tegen gekomen.
Zover ben ik al:
PC: PRISM 802.11g Wireless Adapter
Laptop: IEEE 802.11b wireless LAN (Acer Aspire 1307LCI)
Voor zover ik heb begrepen zijn deze samen te gebruiken, mits de 802.11g ingsteld wordt op 11Mbps
De verbinding (Ad.Hoc) zou ook moeten werken.
Bij de instellingen voor de laptop heb ik gekozen:
-Auth. alg. Open system
-Channel 1
- Network Type Ad.Hoc
De geadvanceeerde instellingen voor de pc heb ik NIET kunnen vinden.
(mogelijk ligt hier dus het probleem).
Verder staan alle2 de verbindingen ingesteld op " Draadloos netwerk automatisch configuren" en "Alleen computer-tot-computer netwerken (tijdelijke netwerken)".
Beide zijn ingeschakeld (ik heb ook al geprobeerd om ze even uit te schakelen, vervolgens weer in te schakelen, maar dit helpt niet).
Laptop en PC draaien onder XP Home
Nu is mijn vraag: Is dit eigenlijk wel mogelijk??? En zo ja: HOE?
Alvast bedankt, misschien dat als iemand mij kan helpen aan de instellingen voor de pc kaart (dus waar ik kan instellen Adhoc, en kanaal) dat ik al een heel eind geholpen ben.
ps. pingen ook geprobeerd, ook al wist ik dat dit niet zou werken omdat ze elkaar niet zien.
Ik heb een probleem met een wireless verbinding tussen mijn pc en een laptop.
Ik heb al de hele ochtend op het forum zitten zoeken, maar ik ben de oplossing nog niet tegen gekomen.
Zover ben ik al:
PC: PRISM 802.11g Wireless Adapter
Laptop: IEEE 802.11b wireless LAN (Acer Aspire 1307LCI)
Voor zover ik heb begrepen zijn deze samen te gebruiken, mits de 802.11g ingsteld wordt op 11Mbps
De verbinding (Ad.Hoc) zou ook moeten werken.
Bij de instellingen voor de laptop heb ik gekozen:
-Auth. alg. Open system
-Channel 1
- Network Type Ad.Hoc
De geadvanceeerde instellingen voor de pc heb ik NIET kunnen vinden.
(mogelijk ligt hier dus het probleem).
Verder staan alle2 de verbindingen ingesteld op " Draadloos netwerk automatisch configuren" en "Alleen computer-tot-computer netwerken (tijdelijke netwerken)".
Beide zijn ingeschakeld (ik heb ook al geprobeerd om ze even uit te schakelen, vervolgens weer in te schakelen, maar dit helpt niet).
Laptop en PC draaien onder XP Home
Nu is mijn vraag: Is dit eigenlijk wel mogelijk??? En zo ja: HOE?
Alvast bedankt, misschien dat als iemand mij kan helpen aan de instellingen voor de pc kaart (dus waar ik kan instellen Adhoc, en kanaal) dat ik al een heel eind geholpen ben.
ps. pingen ook geprobeerd, ook al wist ik dat dit niet zou werken omdat ze elkaar niet zien.