Toon posts:

PS2 game backuppen.

Pagina: 1
Acties:
  • 188 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hee mensen,

Ik heb een probleem met mijn ps2,
Laatst heb ik mijn spel Prince of Persia : Sands of Time geprobeerd te backuppen.
Dit deed ik met het brand-programma pinnacle, het branden ging goed.

Maar wanneer ik de gebrande dvd in mijn ps2 stop, komt deze wel voorbij het ps2-logo, maar daarna blijft de ps2 hangen.
Ik heb het idee dat dit een soort kopieer-beveiliging is...

Ik zou het heel fijn vinden als iemand weet hoe ik dit kan oplossen...
Ik zoek al enkele weken naar een oplossing.

M.v.g Robert de Vries.

P.S. Ik heb de FAQ gelezen, en denk dat ik dit wel mag posten aangezien ik het niet over het ombouwen van de console heb...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2004 15:09 ]

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-03 08:50

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Je kan niet zomaar een PS2 game kopieeren aangezien de meeste burn programma's er geen 1op1 kopie van maken. (trackinformatie gaat verloren, eventuele beveiliging wordt niet meegeburned, of zorgt voor fouten)

Al geprobeerd met andere burn programma's ? waar je zeker weet dat de kopie 100% hetzelfde wordt.. (zelf al zo lang niet meer gedaan..weet zo even geen namen)

DVD versie van CloneCD (CloneDVD ? :D) of blindwrite-achtige programma's (Blindwrite 5)

Edit: of windows nou exact hetzelfde aantal bytes geeft lijkt me niet zoveel uitmaken, aangezien er dan alsnog verschillen kunnen zijn. (track info e.d)

[ Voor 32% gewijzigd door Max|Burn op 17-04-2004 15:19 ]

ma ma ma ma ma macron one

Verwijderd

Topicstarter
Maar ik heb al eerder backups van mijn ps2 spellen gemaakt die het wel gewoon deden...
Als ik de beide dvd-roms in mijn pc stop, en controlleer op het aantal bytes zijn ze even groot... dus ik betwijfel of er wel informatie verloren is gegaan, ik denk eerlijk gezegd niet dat dat de oorzaak in dit geval is.

BTW. als ik telkens andere programma's ga proberen en het werkt steeds niet heb ik steeds meer lege dvd's aan de knoppen :|
Ik moet het toch echt met zekerheid weten...

Edit: Vraag me af of pinnacle exacte kopies maakt, weet je zeker dat BlindWrite het wel doet?)

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2004 15:25 ]

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-03 12:59
Verwijderd schreef op 17 april 2004 @ 15:07:
P.S. Ik heb de FAQ gelezen, en denk dat ik dit wel mag posten aangezien ik het niet over het ombouwen van de console heb...
Het gaat er niet over, maar het is wel een vereiste als je kopieen wilt draaien ;) Voorderest zou ik adviseren om een ander brandprogramma eens te proberen, DVD decrypter heeft een ISO mode waarmee je perfect PS2 spellen kan backuppen.

Verwijderd

Topicstarter
DVD decrypter hé?
En kan ik dan met bijv. alcohol120% vervolgens de image op dvd branden?
Weet je zeker dat dit altijd 100% succes heeft? :)

• Archie_T
Verwijderd schreef op 17 april 2004 @ 15:33:
DVD decrypter hé?
En kan ik dan met bijv. alcohol120% vervolgens de image op dvd branden?
Weet je zeker dat dit altijd 100% succes heeft? :)
Je kan met DVD Decrypter lezen en schrijven, dus je hebt alchohol niet nodig. En bij mij heeft het 100% succes maar dat zegt niets, hangt af van de PS2, de chip, de brander, de DVD's enz..

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-03 19:21

FastBunny

Give it the Works !

Denk dat je bij die vorige dvd's geluk gehad hebt dat ze niet beveiligd waren. Normaal gesproken zal de PS2 zonder modchip of iets dergelijks geen kopiegames booten. Waar denk je anders voor dat er modchips zijn ?

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Topicstarter
Oke bedankt jongens,

Ik zal het eens met die dvd decrypter proberen...
Had al geruchten gehoord dat die goed werkte, maar moest het wel even zeker weten.
Weet iemand misschien nog of je bij die dvd decrypter nog bepaalde instellingen moet instellen? Of staat alles na installeren al OK? :*)

Note: ja want bij de settings staat iets van: Remove RCP protection.
Maar als ik die beveiliging weg zou gooien dan is de copy niet meer 1:1, vandaar dat ik dit laatste nog graag zou willen weten :)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2004 16:16 ]

• toelet245
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-06-2024
Ik gebruik altijd Record Now Max om PS2 games te backuppen.
Deze werkt bij mij altijd en het is vrij simpel.
Maar volgens mij kun je met elk programma waar je een image mee kunt maken PS2 games backuppen :)

• Archie_T
Verwijderd schreef op 17 april 2004 @ 16:12:
Oke bedankt jongens,

Ik zal het eens met die dvd decrypter proberen...
Had al geruchten gehoord dat die goed werkte, maar moest het wel even zeker weten.
Weet iemand misschien nog of je bij die dvd decrypter nog bepaalde instellingen moet instellen? Of staat alles na installeren al OK? :*)

Note: ja want bij de settings staat iets van: Remove RCP protection.
Maar als ik die beveiliging weg zou gooien dan is de copy niet meer 1:1, vandaar dat ik dit laatste nog graag zou willen weten :)
RCP protection is voor Video-DVD's Region Code Protection dus. Hoef je niet uit te zetten, mag natuurlijk wel, ik heb er nog nooit wat mee gedaan iig.

• Pensmaster-B
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Het is onmogelijk om backups van PS2 games te spelen op een PS2.
Je moet deze PS2 ge-mod hebben of via een ander systeem.
En heb je hem dan ge-mod dan kun je gewoon een DVD Copy maken.

• dik_voormekaar
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-03 16:01
Dus je kunt met b.v. Nero ook geen ISO image branden en die afspelen op PS2 ?

• Pensmaster-B
  • Niet online
Niet gemod : Nee
Wel gemod : Ja

• Arie26
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-03 14:56
Maar waarom schijnt dit niet te werken met spellen van EA-games ?

Ik heb daar al een paar mensen over horen klagen dat de spellen van EA-games gewoon niet op starten of om de cd/dvd blijven vragen.

Ik wil zelg graag de "Slide-card" gaan gebruiken.

Teteringen

• FastBunny

FastBunny

Give it the Works !

Arie26 schreef op 20 april 2004 @ 15:13:
Maar waarom schijnt dit niet te werken met spellen van EA-games ?

Ik heb daar al een paar mensen over horen klagen dat de spellen van EA-games gewoon niet op starten of om de cd/dvd blijven vragen.

Ik wil zelg graag de "Slide-card" gaan gebruiken.
Omdat EA games bevieligd zijn. De Slide card omzeild dat. Overigens geloof ik niet dat je backup games kunt spelen op orginele/niet omgebouwde ps2's.

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD

• Pensmaster-B
  • Niet online
Ik zou niet gaan voor een slidecard. Vind het gebruik onhandig en is ook niet goed voor je PS2.
Beste is om de laatste versie van de messiah/dms ( en anderen ) chip te gebruiken.
Hiermee kun je elk spel op elke PS2 ( tot v11 dacht ik ) spelen.

Er zijn vroeger neo chips of iets dergelijk op de markt geweest die inderdaad niet de EA games backups konden draaien, maar met de messiah is dat geen probleem.

Maar een modchip gebruiken we natuurlijk alleen voor het spelen van geimporteerde spellen O-)

• Arie26
FastBunny schreef op 20 april 2004 @ 15:15:
[...]

Omdat EA games bevieligd zijn. De Slide card omzeild dat. Overigens geloof ik niet dat je backup games kunt spelen op orginele/niet omgebouwde ps2's.
met een "slide card" toch wel ?
heb ik zelf gezien dat dat goed werkt, alleen EA-games niet
Pensmaster-B schreef op 20 april 2004 @ 15:52:
Beste is om de laatste versie van de messiah/dms ( en anderen ) chip te gebruiken.
Hiermee kun je elk spel op elke PS2 ( tot v11 dacht ik ) spelen.

Er zijn vroeger neo chips of iets dergelijk op de markt geweest die inderdaad niet de EA games backups konden draaien, maar met de messiah is dat geen probleem.

Maar een modchip gebruiken we natuurlijk alleen voor het spelen van geimporteerde spellen O-)
Maar wat kost zo'n chip dan eigenlijk precies en waar doen ze dat dan ??

Teteringen

• FastBunny

FastBunny

Give it the Works !

Arie26 schreef op 20 april 2004 @ 15:56:
[...]

Dan heb je echt geluk dat ie het pakt. Lees: geen beveiliging op het spel. EA games zijn altijd beveiligd.

Met een slide card werkt het wel.
Daar kunnen we je op GoT niet mee helpen :)

• Pensmaster-B
  • Niet online
Probleem van zo'n slidecard is dat je veel handelingen moet verrichten voordat je daadwerkelijk aan het spelen kunt.

En bij deze handelingen kun je je PS2 beschadigen.

En het zoeken naar winkels die PS2 consoles modden is nie zo moeilijk.

[ Voor 40% gewijzigd door Pensmaster-B op 20-04-2004 16:11 ]

• cavey
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-02 19:31
FastBunny schreef op 20 april 2004 @ 16:03:
Daar kunnen we je op GoT niet mee helpen :)
Hmm, dan doe ik toch een verkapte spam bericht...

cryptisch verhuld.

Neem een overbekend cd-rom brander fabrikanten merk (vooral befaamd om zijn burn proof technologie en scsi cd fikkers) en plak daar de TLD achter van het land waar Balkenende op dit moment premier is. Daar hebben ze wat dingen, maar je kan natuurlijk ook google'n naar ps2 chipmod modchip chipmods you name it...

Zo, cryptisch genoeg? Zo niet, mod dan maar weg ^_^

• Arie26
alleen omdat de omschrijving zo goed is mag ie van mijn blijven staat >:)

maar idd ik had die site al eens gezien met mijn zoek toch naar de slide card.
ik al zal er nog eens naar gaan kijken. TH

Teteringen

• Arie26
Ik heb zo juist mijn vriendin aan de lijn gehad en die vertelde me, dat er een pakketje bezorgd is met mijn "slide-card" er in en een andere RGB-kabel.

Dus zal vanavond eens testen want ik heb op mijn HDD al een hoop "import-spellen"staan, ben benieuwd of ze allemaal werken.

Teteringen

• FastBunny

FastBunny

Give it the Works !

Arie26 schreef op 21 april 2004 @ 13:48:
Ik heb zo juist mijn vriendin aan de lijn gehad en die vertelde me, dat er een pakketje bezorgd is met mijn "slide-card" er in en een andere RGB-kabel.

Dus zal vanavond eens testen want ik heb op mijn HDD al een hoop "import-spellen"staan, ben benieuwd of ze allemaal werken.
Heb zelf ook zo'n slidecard en dat werkt prima :)

• Arie26
FastBunny schreef op 21 april 2004 @ 14:00:
[...]

Heb zelf ook zo'n slidecard en dat werkt prima :)
ook met Games van EA want daar schijnen nog al wat probleempjes mee te zijn.
zoals:
NFS-Underground
NHL2004

Teteringen

Verwijderd

Arie26 schreef op 20 april 2004 @ 15:56:
[...]

[...]

Rond de 50€ en het laten doen ongeveer 150€

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2004 19:40 . Reden: er ging iets fout ging ]

Verwijderd

sorry voor dit bericht.... 8)7 |:(

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2004 19:39 . Reden: foutje ]

• FastBunny

FastBunny

Give it the Works !

Arie26 schreef op 21 april 2004 @ 14:16:
[...]

zoals:
NFS-Underground
NHL2004
NFS-Underground checked.

Echter verbaast het me dat dit topic nog niet gesloten is, aangezien het al de hele tijd op het rande balanceerd :)

Hoe je verder de slidecard kunt verkrijgen, hoe het werkt, of het werkt, etc ga ik je niet verklappen, daar zijn andere websites voor :)

En wat een chip kost kun je op google opzoeken.

• Arie26
Heb die Slide card net binnen en het werkt prima met "import-games" ;)
net effe getest met:
Mortal Kombat: Deadly Alliance
Tekken 4
SOCOM II: U.S. Navy Seals
Need for Speed: Underground
Enter The Matrix

[ Voor 21% gewijzigd door Arie26 op 22-04-2004 08:20 . Reden: effe aangepast >:) ]

Teteringen

• Pensmaster-B
  • Niet online
Moral Combat ? Is dit een nieuw spel ?!

Cool waar kun je die halen ;)

oooh je bedoelde die game :P

[ Voor 18% gewijzigd door Pensmaster-B op 22-04-2004 09:25 ]

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-03 08:43
Ik had die slide card ook... op futumax.nl kan je die bestellen voor 30 euro, en dan krijg je de boot-cd en boot dvd erbij. (versie 3 trouwens)
Daar staat ook een mooie handleiding op die site :P

Van game-rips werkte ongeveer 10~20% en van de full dvd's werkte ongeveer 80~90%... met een nieuwe ps2 chip, 56000 ofzo?... Ik weet het allemaal niet meer precies, heb dat kreng verkocht :P

Maar die slide-card werkte wel heel relaxed.

57696520646974206c65657374206973206e657264

• Arie26
Sluuut schreef op 22 april 2004 @ 15:14:heb dat kreng verkocht :P

Maar die slide-card werkte wel heel relaxed.
maar waarom heb je hem dan verkocht.

Ik ben er zelf wel tevreden over

Teteringen

Verwijderd

Arie26 schreef op 21 april 2004 @ 14:16:
[...]

zoals:
NFS-Underground
NHL2004
Dan moet je zorgen dat ze gepatched zijn en dan werken ze prima. De meeste zijn al gepatched gelukkig.

En ombouwen is niet zo duur. Een goede is www.consolehardware.com in Rotterdam. Goedkoper dan de meeste en vriendelijke gast.

• Arie26
Verwijderd schreef op 22 april 2004 @ 15:32:
[...]
Dan moet je zorgen dat ze gepatched zijn en dan werken ze prima. De meeste zijn al gepatched gelukkig.
Is het ook mogelijk om ze zelf te patchen (of mag ik deze vraag niet stellen hierzo :X )
zo ja, hoe moet dat dan ??
Want ik had Hitman 2 en hitman 3 en die werkte niet bij mijn met de slidecard.

Teteringen

Verwijderd

branden op dvd-r is een pre
niet hoger dan 2 speed
en de copieer beveiliging eruit halen.
clonedvd zou misschien kunnen
reken er niet op!!!

• Archie_T
Verwijderd schreef op 29 april 2004 @ 18:40:
niet hoger dan 2 speed
reken er niet op!!!
Waarom kan ik dan op 4x +R branden?

• Arie26
Verwijderd schreef op 29 april 2004 @ 18:40:
niet hoger dan 2 speed
reken er niet op!!!
Ik heb tot op heden alles gebrandt op DVD+R wat perfect werkte hoor (althans niet met Hitman 2) maar wel met:
Tekken 4
Need For Speed Underground
Mortal Kombat – Deadly Alliance
Enter the Matrix
Socom U.S. Navy Seals 1
R-type Final
The Getaway
Looney tunes back in Action
Fight Night 2004
Gran turisma 3 A-spec
Smack Down here comes the PAIN
Winning Eleven 7
Hack quarantine
Destruction Derby
kingdom Hearts
World Rally championship

Deze werkte allemaal perfect, gebrand op 2,4 speed met DVD Decrypter op DVD+R

Maar hoe zou je de kopieer beveiliging er af moeten halen ? was bij de bovenstaande games ook niet van toepassing, hoor

Teteringen

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03 15:48

SkyStreaker

Move on up!

Hmm. Kan je DVD-lezer/brander RAW+Sub lezen? Da's wel zo belangrijk en voor softwarematige beveiligingen moet je alleen bij EA PS2 games zijn. Ik ben mij niet bewust van enige oppervlakte beveiligde ps2-dvd/cd's.

Je zou kunnen proberen (laatste versies): ClonyXL/XXL (ofzo)/ Nero 6.x / Alcohol 120% / BlindRead

Ik gebruik vaak Nero icm. het NRG-formaat met 100% succes.

DVD-R of DVD+R is bull, dat maakt de PS2 geen ruk uit. Waar je om MOET denken is A-merk te gebruiken. DVD RW typen of CD RW kan je vergeten. Enkele A-merken:
MAM-E, Memorex, FUJIFILM, TDK, Sony, Philips. Ik kan vooral Memorex aanraden.

[ Voor 26% gewijzigd door SkyStreaker op 29-04-2004 22:11 ]

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

• Arie26
Ik heb net geprobeerd om Shrek 2 te spelen op de PS2 met een slide card, maar het werkte niet.

Het spel starte wel gewoon op en dan krijg je een intro filmpje te zien van de makers van die film Shrek 2, en daarna komt er in eens in beeld te staan dat je er een Playstation 2 CD / DVD in moet leggen.

Is dit een nieuwe manier van beveiligen of niet ?

En kan je hier iets aanveranderen daar middel van een patch of zo iets ?

Teteringen

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:58
Probeer anders de ISO te downloaden, die je vervolgens gewoon met Nero weg kan branden.
Als ik een game wil hebben en niet op downloaden wil wachten huppel ik gewoon even langs Videoland, leg het schijfje in m'n DVD lezer, maak er een ISO van met dvddecrypter en brand vervolgens ook met dvddecrypter. Ik heb tot nu toe nog nooit problemen ondervonden.
Ik heb nu in totaal 48 Ps2 games, waarvan er 5 origineel zijn. Alles doet het :)

• Arie26
internetinfo schreef op 02 mei 2004 @ 01:36:
Probeer anders de ISO te downloaden, die je vervolgens gewoon met Nero weg kan branden.
Als ik een game wil hebben en niet op downloaden wil wachten huppel ik gewoon even langs Videoland, leg het schijfje in m'n DVD lezer, maak er een ISO van met dvddecrypter en brand vervolgens ook met dvddecrypter. Ik heb tot nu toe nog nooit problemen ondervonden.
Ik heb nu in totaal 48 Ps2 games, waarvan er 5 origineel zijn. Alles doet het :)
Ik heb de ISO gedownload en gebrand met DVDdecrypter, alleen het werkte niet met dit spel en nu heb ik wel eens ergens iets op gevangen over het "patche" van zulke bestanden maar hoe of wat zou ik nie weten hoor.

En ik heb er nu ook al iets van 16 stuks en allemaal werkend, behalve Hitman 2 / 3 die lukte ook nie.

Teteringen

• MacDokie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-03 19:06
[zaad]
Koop een pc heb je ook geen gezeik :Y)
[/zaad]

Je moet hem idd ombouwen anders kan je het vergeten.

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:56

netblade

Sunrise

Domus schreef op 02 mei 2004 @ 08:01:
[zaad]
[/zaad]

Je moet hem idd ombouwen anders kan je het vergeten.
Juistem jij hebt t door:)
Pc's zijn veel makkelijker met dit soort dingen :)
Nadeel is wel dat een goeie gfxcard al snel 250 euro kost.

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

• Arie26
Domus schreef op 02 mei 2004 @ 08:01:
[zaad]
[/zaad]
Dacht je dat ik nu met mijn PS2 zit te internetten 8)7

Maar op mijn Breedbeeld Philps TV en mijn DTS 5.1 installatie is het gewoon veel leuker gamen.
netblade schreef op 02 mei 2004 @ 08:11:
[...]

Juistem jij hebt t door:)
Pc's zijn veel makkelijker met dit soort dingen :)
Nadeel is wel dat een goeie gfxcard al snel 250 euro kost.
Ik heb niet te klagen met mijn ATI 9700 PRO :+

Teteringen

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-03 14:06
Dit gaat nu een heel andere kant op zo. Geloof dat 't zo wel duidelijk is :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.