Toon posts:

CD ontploft

Pagina: 1
Acties:
  • 152 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heej,
Er is een cd van me ontploft toen ie in de cd speler zat terwijl ik em niet gebruikten. Dit is niet zo heel erg want k weet dat t over t algemeen wel vaker voorkomt maar ik had t nog nooit gehad. Maar nu is mijn vraag. Hoe groot is de kans op herhaling als ik deze cd-rom speler blijf gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:17
Als je cdromspeler het al overleeft heeft zou ik het risico niet nemen om het nog een keer te laten gebeuren. Zeker als het een cdromspeler van een wat minder merk is en een snelheid van 52x/56x heeft kan ie best link zijn :P

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
T is een Aopen van 52x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-09 20:30
Das een known bug bij de aopen's en gewoon garantie (anders via fabriek)

if broken it is, fix it you should

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mag/kan ik dan een nieuwe eisen? Heb em pas sinds Augustus en k heb de doos nog :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 22:17
Wat denk je zelf? Daar is garantie voor ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-05-2024
Verwijderd schreef op 17 april 2004 @ 15:10:
Mag/kan ik dan een nieuwe eisen? Heb em pas sinds Augustus en k heb de doos nog :*)
Dan zit er dus nog garantie op, gewoon teruggaan naar waar je hem hebt gekocht, anders via de fabriek ;). Bel anders eerst dat bedrijf even, anders kan je het altijd nog proberen via de importeur of fabriek.
edit:
December, wees eens niet zo snel :P.

[ Voor 6% gewijzigd door Bobje op 17-04-2004 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar moet ik dan terug naar de winkel of moet ik AOpen e-mailen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobje
  • Laatst online: 26-05-2024
Verwijderd schreef op 17 april 2004 @ 15:12:
Ja maar moet ik dan terug naar de winkel of moet ik AOpen e-mailen :/
Eerst de winkel proberen, je kan altijd nog via de fabriek regelen. Als je het niet weet, kan je dus even de helpdesk bellen van AOpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idd je hebt over het algemeen een Jaar garantie. En wat betreft die cd-speler. Die kun je vergeten. Ik heb het ook heel af en toe op mijn werk. Er liggen nu nog z'n 100 stukjes plastic in je cd-rom speler. En je laser heeft het nu begeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
  • Laatst online: 22-09 17:04
Tsja.... hierover heeft eens een keer een stuk in de CID gestaan. bij een snelheid van 52x en hoger kan dit gebeuren. Tuurlijk kun je een nieuwe eisen!

Maarre, plaatje? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
http://home.wanadoo.nl/pijpers80/plaatjes/000_0167.JPG

Dit is lang niet alles want de rest ligt op de grond want heb alles eruit geschud alleen moek nog opzuigen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Takkie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-06 21:59
Probeer het eerst even in de winkel, want als je meteen naar aopen toe stapt heb je kan op een levertijd van 2 weken?

#edit: dang, wat zijn we snel :S

[ Voor 15% gewijzigd door Takkie op 17-04-2004 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik heb dit ook een keer gehad, maar dat kwam ook omdat er kleine scheurtjes in die binnenring van de cd zaten (waardoor hij door de snelheid gewoon uitelkaar 'gescheurd' cq ontploft was). Kijk dus uit welke cd je erin doet :)
Misschien is er iets om de snelheid van die cdrom-speler te limiteren tot bijv 40x ? Zoveel verschil qua performance zit er niet echt in imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hij is nu toch kapoet en k ga ook nie probere of ie t doet ook :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-08 22:42

Madrox

Oh, Pharaoh!

kheb dit es gezien , gewoon de speler opengeschroeft, alle rommel eruit en draaien maar wel . Wel met cd-bremse natuurlijk :)
Doet het nog steeds btw.

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat is cd-bremse :-$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-09 22:41

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

even een kleine vraag en mischien kan ik gelijk het antwoord geven.

als servicemonteur heb ik in het verleden wat reparaties gehad van cd's in spelers die stukgeslagen waren

het probleem zat in het etiket wat met zon setje op de cd geplakt kon worden dit schijnt zo nauwkeurig te moeten gebeuren omdat anders de cd in onbalans raakt en stuk kan slaan in de cdrom speler omdat hij ronddraait met een behoorlijke snelheid

met als resultaat kapotte cdspeler en natuurlijk de cd ik hoop dat je speler vergoed word in de regel is dat namenlijk niet zo

computer voor alle werkzaamheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het was een gewone cd zonder stikkers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Ik ben ook nieuwsgierig :P

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy
  • Laatst online: 18-09 17:39

swampy

Coconut + Swallow = ?

Kijkt omhoog in den hemel der internet en denkt "google waar bent gij"

CD-bremse is een programma om CD/DVD-roms spelers in snelheid te limiteren. Dan kun je dus je 56x drive-je limiteren om op 32x speed te draaien ( sneller dan 32x speed..is ECHT niet nodig )

BTW, nero heeft onder utils ook zo'n tooltje....

[ Voor 12% gewijzigd door swampy op 17-04-2004 16:19 ]

There is no place like ::1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikenl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-11-2023

mikenl

BMW 730i

Nou... Bremse is duits voor 'rem' ...

Who the *&#@ is PEER and why does he reset my connection all the time ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-09 02:20
Nero DriveSpeed is veel makkelijker en zit al bij het Nero pakket :)

Je kan het hier ook downloaden: www.cdspeed2000.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edwin van Cleef schreef op 17 april 2004 @ 15:29:
even een kleine vraag en mischien kan ik gelijk het antwoord geven.

als servicemonteur heb ik in het verleden wat reparaties gehad van cd's in spelers die stukgeslagen waren

het probleem zat in het etiket wat met zon setje op de cd geplakt kon worden dit schijnt zo nauwkeurig te moeten gebeuren omdat anders de cd in onbalans raakt en stuk kan slaan in de cdrom speler omdat hij ronddraait met een behoorlijke snelheid

met als resultaat kapotte cdspeler en natuurlijk de cd ik hoop dat je speler vergoed word in de regel is dat namenlijk niet zo
ik wil niet lullig doen ofzo maar als ik in mijn oude bak een cent op een cd plak speelt hij nog goed af (aopen) is wel een oudje had hem gekocht op goede recensies uit pcm blad (hadden het ook zo getest) en die test heb ik ook gedaan toen hij toch was afgeschreven >:)

verder gewoon dvd spelertje kopen die gaan toch maar tot 40 speed met een cd en zijn toch niet zoveel duurder...

nog even voor de topic starter:

wat is dat een wazige foto zeg... heb je liggen photoshoppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01:07

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Wordt dit niet eerder veroorzaakt door een CD die in onbelans is ? Tenminste daar kan ik mij iets bij voorstellen. Zoals hierboven al reeds is genoemd, kan een CD in onbelans raken door fout geplakte CD-stickers of gewoon een goedkoop CDtje :P

Overigens meende ik dat Aopen juist er om bekend stond, goede CD-ROM spelers te maken die schokken en CD die in onbelans zijn goed op te vangen, daarom ben ik toen der tijd overgegaan op allemaal Aopen CD-ROM spelers.

[ Voor 32% gewijzigd door _Dune_ op 17-04-2004 16:27 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
  • Laatst online: 26-09 20:36
_Dune_ schreef op 17 april 2004 @ 16:25:
Wordt dit niet eerder veroorzaakt door een CD die in onbelans is ? Tenminste daar kan ik mij iets bij voorstellen. Zoals hierboven al reeds is genoemd, kan een CD in onbelans raken door fout geplakte CD-stickers of gewoon een goedkoop CDtje :P
cd's met een slechtgeplakt label leveren in een gewone tray niet al te veel problemen op...

maar in autoradio's moet je er pas echt mee gaan uitkijken
die zijn én flink warm vanbinnen én er zit meestal een slede in ipv een tray
en daar kan je label flink op kapot gaan (met als gevolg dat je ook je cd en je autoradio kan slopen)

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01:07

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Chillz schreef op 17 april 2004 @ 16:47:
[...]

cd's met een slechtgeplakt label leveren in een gewone tray niet al te veel problemen op...

maar in autoradio's moet je er pas echt mee gaan uitkijken
die zijn én flink warm vanbinnen én er zit meestal een slede in ipv een tray
en daar kan je label flink op kapot gaan (met als gevolg dat je ook je cd en je autoradio kan slopen)
Dat klopt inderdaad, als ik een CD met papieren label in mijn Pioneer autoradio stop ben ik bang dat de label in brand vliegt als het ware. Zo ontzettend heet worden die CD's 8)

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
_Dune_ schreef op 17 april 2004 @ 16:25:
Overigens meende ik dat Aopen juist er om bekend stond, goede CD-ROM spelers te maken die schokken en CD die in onbelans zijn goed op te vangen, daarom ben ik toen der tijd overgegaan op allemaal Aopen CD-ROM spelers.
AOpen staat net bekend voor de vreselijk slechte kwaliteit van hun cd-romspelers (wat overigens niet geldt voor heel wat ander AOpen materiaal). De snelste drives vertragen niet voldoende wanneer een slecht gebalanceerde cd gedetecteerd wordt met alle gevolgen van dien (zie deze thread :)). De drives hebben een absoluut onbetrouwbare C2-foutdetectie waardoor ze waardeloos zijn voor snelle audio-extractie gebruik makende van C2. Enkel de trage Secure Mode zonder C2 van Exact Audio Copy levert betrouwbare foutvrije rips op. Omdat de drives enorme problemen hebben met herpositionering van de laser unit (synchronisatie - soms ook wel foutief aangeduid als jitter) zijn de drives bovendien nog eens abnormaal traag in EAC omdat deze software elke sector tweemaal inleest enzo bij elke sector moet herpositioneren.

En zo zijn er nog tal van problemen met de AOpen series cd-romspelers. Deze gebreken doen zich reeds voor sinds de 36x cd-romspeler en AOpen heeft na alle opvolgende modellen niet de minste intentie getoond er iets aan te verbeteren.

Tools als de eerder vernoemde CD Bremse en consoorten zijn erg aan te raden bij cd-romspelers sneller dan 40 - 48x. Deze programma's beperken de rotatiesnelheid tot een ingestelde waarde (bv 40x). Op die manier is de kans op exploderende cd's al flink verkleind en het kleine verschil in snelheid is negeerbaar. Cd's zijn nooit ontworpen om op deze snelheden rond te draaien.
Chillz schreef op 17 april 2004 @ 16:47:
Als de cd-romspeler niet voldoende vertraagt bij ongebalanceerde cd's, dan bestaat wel degelijk de kans op beschadiging van de hardware.

Overigens is het kleven van labels op cd's, hoe nauwkeurig ook, ten stelligste af te raden. Het gerenomeerde computertijdschrift c't magazine für computer technik schrijft er hetvolgende over:

Om dvd's en ook cd's te beschrijven moet je geen labels gebruiken - ook al ben je nog zo nauwkeurig bij het plakken. Dit komt door de verschillende uitzettingseigenschappen van papier, lijm en het polycarbonaat van de schijf. Zij zetten bij een veranderende luchtvochtigheid en temperatuur (en dat laatste doet zich zeker in de speler voor) in verschillende mate uit, waardoor verwringingen in het materiaal ontstaan en de dvd fysiek verbuigt. De leesoptiek van dvd-spelers [en cd-spelers] is hier erg gevoelig voor omdat zij de microscopische kleine gegevenssporen niet meer kan volgen en de laser niet goed kan focusseren - dan zijn de gegevens dus niet meer te lezen. Papieren stickers zijn dus funest voor een dvd [en cd]. Je moet de cd's dus met een zachte viltstift beschrijven die geen agressieve oplosmiddelen bevat of met een speciale printer die direct op het schijfopperlak print.

Met dank aan mahi voor de quote

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er ook nog een DVD speler erin hange en dat is dus niet het probleem.
En wat betreft die foto da is in een prullenbak. Zou zo in een museeum voor moderne kunst kunnen ;) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-08 22:42

Madrox

Oh, Pharaoh!

ben het helemaal een s met SAT=pc :)

AOpen Atapi's komen er bij mij voorlopig niet in :(
2x een kapotte CDRW binnen 14 maanden (waarvan 3 maanden wachten op rma), exploderende CD's en soms helemaal geen orginele! cd kunnen lezen 8)7

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacDokie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-09 19:23
Klopt allemaal wat hier wordt gezegd. Het is een bekend probleem bij mevrouw Aopen

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superbikkel
  • Laatst online: 21-09 13:33
Ik ben van mening dat het merk CD-speler er niet toe doet. Ik heb dit fenomeen gezien bij diverse merken (AOpen, Lite-On, Cyberdrive, Plextor etc).

Dit wordt volgens mij veroorzaakt door een CD/DVD die in de binnenring beschadigd is (klein scheurtje). Dat ding wordt vervolgens als een gek in de rondte geslingerd, waardoor dat scheurtje onder druk komt te staan, en het uiteindelijk begeeft. De hele CD/DVD is dan gescheurd, en je drive gaat als een blender werken :)

Die scheurtjes in de binnenring komen (wederom volgens mij) door CD en DVD doosjes die de CD/DVD te "strak" vasthouden, je weet wel: die dingen waarbij je de CD/DVD helemaal krom moet trekken om hem uit het doosje de krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nieuws: 'Etiketten kunnen zelfgebrande dvd's onbruikbaar maken'

Waar heb ik dat eerder gelezen.... ;) :D

Marja k ga ermee terug naar de winkel en dan ga ik een nieuwe vragen :*)

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2004 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZoo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-08 13:59

TheZoo

Animals Behind Bars

Ligt ook aan de kwaliteit van de CD's.
Ik heb bij een cd-fabrikant gewerkt, en die dingen die daar de fabriek uitrolden, waren best broos: de cd's konden geen 90 graden gebogen worden zonder te breken, terwijl cd's van andere fabrikanten gewoon zonder problemen dubbel gevouwen konden worden.
We hebben idd wel eens klachten gehad van ontploffende cd's.

We may be humans, but we are still animals.
We are immortal for a limited time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Welke cd fabrikant was dat dan :*) ?
Mij is t nog nooit gelukt een cd dubbel te vouwe trouwes hihi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZoo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-08 13:59

TheZoo

Animals Behind Bars

Verwijderd schreef op 18 april 2004 @ 13:47:
Hehehe, geen namen, maar als er in de binnenring de IFPI code LF31 of LF32 staan dan komen ze daarvandaan. O-)
In de tijd dat ik daar werkte werd daar best veel gedraaid van Adobe, McAfee en Sun.
Ennuh, we hadden daar natuurlijk nogal het nodige aan afval CD's waar we mee konden knippen en plakken >:)

We may be humans, but we are still animals.
We are immortal for a limited time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacDokie
  • Laatst online: 21-09 19:23
Verwijderd schreef op 18 april 2004 @ 13:47:
Ik zou het ook niet proberen. Als je het wel doet, doe dan een veiligheidsbril op anders heb je splinters in je ogen :Z

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

Pagina: 1