Toon posts:

mysql_db_query doorgeven aan volgende pagina

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb een tijdje zitten zoeken maar kan het niet gevonden krijgen of ik zit er gruwelijk overheen te lezen! ;-)

In een pagina ken ik een waarde toe aan de variabale msg doormiddel van de volgende code:

code:
1
$msg=mysql_db_query($dbtable, "SELECT * FROM guestbook ORDER BY id DESC") or die (mysql_error());

Deze $msg wil ik graag doorgeven aan een volgende pagina en er acties op doen zoals mysql_fetch_array. Als ik echter deze actie doe op de doorgegeven $msg variabele krijg ik de volgende foutmelding:

mysql_fetch_array(): supplied argument is not a valid MySQL result resource

Hoe kan ik de variabele, verkregen uit de mysql_db_query aanroep, doorgeven aan een volgende pagina zodat toch acties kan doen zoals een mysql_fetch_array.

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-05 14:14
Je zou 't met sessies kunnen proberen, maar 't is imho ranzig, waarom voer je die query niet op die andere pagina opnieuw uit?

|>

• coubertin119
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-05 19:01
Sessions?

Skat! Skat! Skat!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:12

MBV

gaat (denk ik/hoop ik) niet werken, omdat php de databaseverbinding sluit zodra het script is afgesloten. Zodra je dus naar de volgende pagina gaat, kan je die pointer (want dat is het in feite) niet meer gebruiken, omdat hij nergens naar wijst.

Je zal dus de query opnieuw moeten doen. wat is daartegen jouw grote bezwaar? De query uitvoeren zal (als je een index op id hebt) 0,00* sec duren, vermoed ik. ook al staan er 10.000 meldingen in...

Verwijderd

Topicstarter
Oke dan voer ik de query opnieuw uit. Ik had gehoopt dat het pass bij value was zodat ik de waarden van die hele query gewoon door kon pasen. Maar het is net pasen geweest dus dat zal dan wel niet gaan vandaag ;-)