[XP]Probleem mbt booten

Pagina: 1
Acties:

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03 23:04
Hoi,

Ik heb een nieuwe hdd en daar winxp op gezet, maar hij boot niet zonder de oude hdd. (stom, ik had natuurlijk die beter eerst eraf kunnen halen voor de install) Maar inmiddels staat er al heel wat data op en ik doe dus liever geen herinstallatie. Ik vond via de search wel een aantal mensen met dezelfde problemen maar niet echt een eenduidig antwoord op mijn vraag. Kan ik dit simpel doen door de boot.ini aan te passen en zo ja wat moet er dan veranderen, of kan ik ook een repair doen vanaf de windows cd?

• AMDathlonxp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-06-2024
kutkip schreef op 17 april 2004 @ 14:45:
Hoi,

Ik heb een nieuwe hdd en daar winxp op gezet, maar hij boot niet zonder de oude hdd. (stom, ik had natuurlijk die beter eerst eraf kunnen halen voor de install) Maar inmiddels staat er al heel wat data op en ik doe dus liever geen herinstallatie. Ik vond via de search wel een aantal mensen met dezelfde problemen maar niet echt een eenduidig antwoord op mijn vraag. Kan ik dit simpel doen door de boot.ini aan te passen en zo ja wat moet er dan veranderen, of kan ik ook een repair doen vanaf de windows cd?
Je moet gewoon je PC starten met een WIndows 98 bootflop bijv. . Als ie dan klaar is met laden, dan moet je intypen:
[code]
A:\>fdisk /mbr

Dan word je Bootsector opnieuw herschreven, en dan zal het probleem toch over moeten zijn. ;)

• DutchTux
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-04-2025

DutchTux

Plaatjeloos

Je kan het beste doen in de herstel console van Windows XP door Fixmbr in te tikken en als het nodig is FixBoot te doen.

Gebruik geen fdisk /mbr want dat werkt niet in Windows XP.

[ Voor 21% gewijzigd door DutchTux op 17-04-2004 15:04 ]

A random guy with a Computer.

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:40

momania

iPhone 30! Bam!

Je hebt natuurlijk windows op je slave drive geinstalleerd, maar dan zet windows de boot bestanden op de eerste actieve schijf.
Nu kan je wel die slave, master maken, alleen dan kloppen in windows de verwijzingen naar de HD niet meer.

Kleine kans dat je dit dus weer werkend krijgt en je zult waarschijnlijk na het omhangen van je schijf dus weer opnieuw moeten installeren.

Je kan nog proberen om na het omhangen van je schijf te booten van je windows cd, dan naar de recovery console te gaan en daar fixmbr en fixboot te draaien.
Eventueel nog bootcfg.

Zie ook Problemen met booten, hoe kan je ze oplossen. voor meer info :)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03 23:04
DutchTux schreef op 17 april 2004 @ 15:03:
Je kan het beste doen in de herstel console van Windows XP door Fixmbr in te tikken en als het nodig is FixBoot te doen.

Gebruik geen fdisk /mbr want dat werkt niet in Windows XP.
Dit heb ik gedaan maar helaas, geen resultaat :'(
momania schreef op 17 april 2004 @ 15:07:
Je hebt natuurlijk windows op je slave drive geinstalleerd, maar dan zet windows de boot bestanden op de eerste actieve schijf.
Nu kan je wel die slave, master maken, alleen dan kloppen in windows de verwijzingen naar de HD niet meer.

Kleine kans dat je dit dus weer werkend krijgt en je zult waarschijnlijk na het omhangen van je schijf dus weer opnieuw moeten installeren.

Je kan nog proberen om na het omhangen van je schijf te booten van je windows cd, dan naar de recovery console te gaan en daar fixmbr en fixboot te draaien.
Eventueel nog bootcfg.

Zie ook Problemen met booten, hoe kan je ze oplossen. voor meer info :)
Ik had ze alle 2 op master.

[ Voor 55% gewijzigd door kutkip op 17-04-2004 15:15 ]