crash ? of iets met mijn monitor tijdens gamen?

Pagina: 1
Acties:

• marcelsmit
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-11-2025
Ik heb al met een aantal spellen hetzelfde probleem gehad,nu dus ook met farcry.
als het spel begint en ik loop een stukje wordt mijn scherm zwart,(Iiyama vision master 452) en krijg ik de witte letters/zinnetjes te zien van mijn monitor als je normaal de pc uitzet ,die zie je als de pc helemaal uit is,ik blijf wel geluid horen,dus het lijkt me eigenlijk niet dat de pc zelf crasht maar mijn monitor stopt ofzo,weet niet zo goed hoe ik het moet uitleggen en hoop dat iemand dit herkent en er een oplossing voor heeft.

ik heb het spel al met de minimale instellingen opgestart maar ook dat helpt niet,ik heb mijn desktop naar 72 hz gezet i.p.v de gebruikelijke 85 hz die ik normaal gebruik,maar dit hielp ook niets.

iemand?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:23
Zet alle instellingen bij Energiebeheer eens op 'nooit', dan kan het ook niet zijn dat je monitor op standby gaat :)

The devil is in the details.

• marcelsmit
dat heb ik standaard allemaal al uit staan

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:32
Het zou best een videokaart driver probleem kunnen zijn. Ik had een tijdje geleden iets dergelijks. Ik had nieuwe drivers voor mijn videokaart geïnstalleerd en vervolgens als ik een tijdje UT2004 speelde ging het beeld op zwart (monitor gaf aan no signal), maar het geluid hoorde je nog wel gewoon dus de pc crashte niet. Ik heb toen de drivers een keer helemaal verwijderd en opnieuw geïnstalleerd waarna het probleem weg was.

• marcelsmit
wat jij beschrijft lijkt op mijn probleem idd,maar ik heb dit probleem al langer en dus ook emt verschillende drivers gehad,maar ik ga proberen de laatste driver van asus zelf te instaleren i.p.v de detonator van nvidia

• marcelsmit
nu werkt het,ik heb gewoon de laatste driver gedownload van de asus site,die doet het wel goed,die nvidia drivers is dus ook niet alles :f

• marcelsmit
hmm toch niet,hij heb het nog steeds :( ,heb al een andere voeding besteld,eens kijken wat er dan gebeurt

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Persoonlijk gok ik op een niet goed werkende videokaart...

Forget your fears...
...and want to know more...

Verwijderd

Misschien een keer proberen je moederbord drivers te updaten.

Wel je oude drivers altijd verwijderd?

• marcelsmit
oude drivers verwijderd ja,met driver cleaner enzo,en volgens mij heb ik de laatste moederbord drivers al.

maargoed,ik heb nu een andere voeding (antec trueblue 480 watt) en mijn gf4 is verkocht,daar lag het iig niet aan werd al snel duidelijk,ik heb nu even een geforce3 erin zitten tot ik de asus x800 pro heb,en dan nog maar eens testen.

[ Voor 54% gewijzigd door marcelsmit op 14-07-2004 21:38 ]

Verwijderd

haha zon topic ben ik eergister begonnne
als het geluid doorloopt ligt het aan je monitor
als die ook stopt dan is je cpu overhit

• blckbrd
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-04-2025
Ik heb een IIYAMA VISION MASTER 404 en ook ik heb dat probleem wel eens gehad
zelfs dat ik 3 maal mijn desktop naast elkaar op het scherm was gestampd. :?

Ben er nooit achtergekomen wat het is dus misschien ligt het bij het beeldscherm dan.
Pagina: 1