[Perl en ASP] ASP sessie gebruiken in Perl

Pagina: 1
Acties:

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-05 16:23
Hallo,

Als ASP-gebruiker zit ik nu toch met een probleem. Search op GoT heeft mij niet kunnen helpen en mijn Perl kennis is bijna 0. Zoeken op 'asp session in perl' levert niks concreets op in Google.

Ik heb een website die gebruik maakt van ASP. Een functionaliteit daarvan is dat gebruikers kunnen inloggen. Dat hou ik dan bij in een ASP session variabele. Daar staat in dat de gebruiker is ingelogd (of niet).

Nu heb ik een functionaliteit nodig op die website en ik heb daar een heel mooi script voor gevonden. Dat is helaas in Perl geschreven. Dat script werkt goed, geen enkel probleem. Nu wil ik echter dat het script alleen aan te roepen is als de gebruiker ingelogd is, dus dat er een bepaalde ASP Session aktief is. Als dat niet het geval is moet er een redirect plaats vinden naar een andere pagina.

Kan ik vanuit Perl die ASP sessie opvragen? Zo nee, kan ik dan in die *.php pagina die naar de Perl interpreter gaat een stukje ASP script opnemen die die controle doet?

Het stukje ASP script zou iets zijn als:
code:
1
<% if session("login") <> "ok" then redirect "/oeps.html" %>

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

• Arnaud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-05 22:25
Dat hangt ervanaf waar je de sessie opslaat. In ASP is dit standaard in het geheugen op de server, en daar kunnen Perl en PHP jammer genoeg niet bij.

Je kunt de sessie ook opslaan in een File, Cookie, Recordset of database en dan kunnen Perl en PHP er wel bij.

Als je naar voorbeelden hiervan zoekt kun je het beste zoeken op ASP.NET, Session en Database.

• Pogostokje
Arnaud schreef op 17 april 2004 @ 14:15:
Je kunt de sessie ook opslaan in een File, Cookie, Recordset of database en dan kunnen Perl en PHP er wel bij.
Als je naar voorbeelden hiervan zoekt kun je het beste zoeken op ASP.NET, Session en Database.
Oke, dat is een goede tip. Helaas zou ik dan waarschijnlijk hele stukken van die site opnieuw moeten doen.

Is het dan niet mogelijk om in 1 bestand meerdere interpreters aan het werk te zetten?

• j_du_pee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09-2024

j_du_pee

du pain, du vin, du pee

Pogostokje schreef op 17 april 2004 @ 14:09:
Zo nee, kan ik dan in die *.php pagina die naar de Perl interpreter gaat een stukje ASP script opnemen die die controle doet?
Ik mag hopen dat .php niet naar een perl interpreter gaat, want php is toch echt iets anders dan perl ;)

Wat wil je met dat perl/php script dat niet met ASP kan? en overigens kun je in een ASP pagina ook perl als scriptingtaal gebruiken, dus dan kun je bij de ASP-session en toch je perl script gebruiken
(waarschijnlijk moet je dan wel dingen aanpassen, en niet teveel gebruik maken van perl-modules)

kaart != map && bottel != fles
Wacht op antwoord

• Arnaud
Pogostokje schreef op 17 april 2004 @ 14:36:
[...]
Is het dan niet mogelijk om in 1 bestand meerdere interpreters aan het werk te zetten?
Ja, dat kan zonder problemen in ASP. Je kunt zowel VBScript als een ander taal gebruiken. Dit was de eerste hit hierover in google.

• Pogostokje
Arnaud schreef op 17 april 2004 @ 15:19:
Ja, dat kan zonder problemen in ASP. Je kunt zowel VBScript als een ander taal gebruiken. Dit was de eerste hit hierover in google.
Da's mooi! Heb je ook zelf op die link gekeken? Want daar staat dus niks daarover voor zover ik kan zien. Wat mis ik?

@ j_du_Pee:
Ik mag hopen dat .php niet naar een perl interpreter gaat, want php is toch echt iets anders dan perl
Sorry, *.pl bestanden uiteraard. :)
Wat wil je met dat perl/php script dat niet met ASP kan? en overigens kun je in een ASP pagina ook perl als scriptingtaal gebruiken, dus dan kun je bij de ASP-session en toch je perl script gebruiken.
Wat dat script in Perl doet, kan ook prima in ASP. Alleen is het script wat ik gevonden heb nou eenmaal in Perl. ;) Het zijn geen 10 regeltjes ofzo, het is een heel pakket met een stuk of 30 perl scripts. Bij elkaar 200KB. Dat ga ik dus echt niet zitten vertalen in ASP als het eventjes niet hoeft. ;)

Hoe stop je een perl script in ASP? Volgens mij heb je maar keuze uit VBScript en JScript. Hoe verwijs je naar de interpreter? Ik heb trouwens liever een ASP script in Perl ipv andersom, want dan hoef ik niet al die files aan te passen (en dat elke keer als er een CVS update is geweest).

Iemand?

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-02 23:50
kan ASP dat script niet als cgi aanroepen gewoon?

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

• Arnaud
Pogostokje schreef op 17 april 2004 @ 16:37:
[...]

Da's mooi! Heb je ook zelf op die link gekeken? Want daar staat dus niks daarover voor zover ik kan zien. Wat mis ik?
en
Hoe stop je een perl script in ASP? Volgens mij heb je maar keuze uit VBScript en JScript. Hoe verwijs je naar de interpreter?
Blijkbaar heb je toch echt geleze dat je zowel VBScript als JScript kunt gebruiken. Dat stond ook duidelijk op de link die ik je gaf (<%@ LANGUAGE="VBScript" %> OR
<%@ LANGUAGE="JScript" %> at the top of the page to set the default language. <SCRIPT LANGUAGE="JScript" RUNAT="server"> ..... </Script> OR <SCRIPT LANGUAGE="VBScript" RUNAT="server"> ..... </Script> later in the page).

Blijkbaar trek jij hieruit de conclusie dat je alleen VBScript en JScript kunt gebruiken en dat is jouw fout. Uit je taalgebruik maak ik op dat jij denkt dat je in ASP programmeert, terwijl je waarschijnlijk VBScript bedoelt. ASP heeft slechts een aantal beperkte (maar wel belangrijke) mogelijkheden. De rest (zelfs het simpelste if...then...else) is geen ASP.

Als je zelf even googlet kom je vanzelf alle informatie tegen die je zoekt, http://www.precisium.com.au/perl/docs/perl-win32-asp-faq.htm en http://p2p.wrox.com/topic.asp?TOPIC_ID=7302 bijvoorbeeld.

• Pogostokje
Arnaud schreef op 17 april 2004 @ 18:10:
Blijkbaar trek jij hieruit de conclusie dat je alleen VBScript en JScript kunt gebruiken en dat is jouw fout.
[...]
Als je zelf even googlet kom je vanzelf alle informatie tegen die je zoekt
Ok, sorry, ik dacht dat je reactie was om alleen maar naar Google te verwijzen. Die mensen zijn er genoeg namelijk op GoT.

Ik heb veel gelezen op die sites die je aanwijst en van alles geprobeerd, maar het script wil niet draaien als ik hem in ASP stop en dan server side met PerlScript wil laten parsen. Perlscript staat uiteraard wel geinstalleerd en simpele scripts werken ook goed, maar dit script krijgt opeens allemaal fouten. Zelfs als ik 'strict' uit-comment blijft hij klagen over bepaalde zaken. Zo kent hij opeens de $Querystring enzo niet meer (syntax error). Datzelfde script draait probleemloos als ik hem rechtstreeks aanroep.

Ik heb inmiddels de Win32::ASP geinstalleerd, dat hielp een beetje.

Enig idee waar ik dit zoeken moet? De links van jou gaan er van uit dat het gewoon moet werken als je ofwel de scriptlanguage op PerlScript zet of vooraan in de ASP pagina de standaard scriptengine op PerlScript zet. Er wortd niet gesproken over dat dat misschien wel eens niet kan werken. ;)

Het gaat overigens om awstats, de bekende statistieken generator. Ik wil zorgen dat niet iedereen zomaar altijd de statistiekjes kan opvragen.

• Arnaud
Pogostokje schreef op 18 april 2004 @ 14:06:
[...]

Ok, sorry, ik dacht dat je reactie was om alleen maar naar Google te verwijzen. Die mensen zijn er genoeg namelijk op GoT.
Lekker is dat. Jij vraagt om hulp, ik neem de tijd om je die te geven en jij gaat ervanuit dat ik je alleen naar Google verwijs :(.

Neem eens contact op met de schrijver van awstats, of met deze partij (Ook alweer gevonden met Google) die het blijkbaar wel voor elkaar heeft gekregen.

• Pogostokje
Arnaud schreef op 18 april 2004 @ 15:04:
[...]
Lekker is dat. Jij vraagt om hulp, ik neem de tijd om je die te geven en jij gaat ervanuit dat ik je alleen naar Google verwijs :(.
Relax! Dit is een flame, en dat bedoel je vast niet zo.

Je hebt mij op het goede spoor gezet, maar verwijzingen naar Google zijn niet wat ik zoek. Ik had (zie openingspost) zelf al flink op Google zitten zoeken, ook naar aanleiding van je volgende postings. Je doet voorkomen alsof ik niet weet wat Google is. Ik draai al heel wat jaren mee in de IT wereld, mijn postinghistory op GoT had je dat kunnen vertellen. Louter verwijzingen naar Google helpen niet, ik heb zelfs aangegeven dat de daar gevonden oplossingen bij mij om een onbekende reden niet werken. Helaas is mijn kennis van Perl niet groot genoeg om te snappen waar het mis gaat.

Nogmaals, bedankt voor het in de juiste richting zetten. Jij weet het antwoord kennelijk ook niet, dat is geen ramp. ;)

Misschien dat iemand anders herkent wat hier aan de hand is?

Geinstalleerd is ActivePerl 5.8 (nieuwste versie) met Perlscript. Voer ik dat script op de commandline of via de webbrowser uit dan werkt het goed, gebruik ik een ASP script waarin ik serverside het script als Perlscript wil laten uitvoeren klaagt hij dat dit script vol met fouten zit. Hij geeft bijvoorbeeld aan dat in deze regel code, die dus goed loopt buiten ASP, een 'syntax error' zit.

code:
1
2
    if ($width == 70 && $QueryString =~ /buildpdf/i)
 { print "<table class=\"aws_data $class\" border=\"2\" bordercolor=\"#$color_TableBorder\" cellpadding=\"2\" cellspacing=\"0\" width=\"796\">\n"; }

Pagina: 1