Toon posts:

Ervaringen met verschillende headsets

Pagina: 1
Acties:
  • 532 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Na een aantal uurtjes flink gezocht te hebben op allerlei forums naar Headset topics ben ik tot de conclusie gekomen dat deze topics over het algemeen heel klein en beperkt zijn qua informatie. Dus wil ik dus voor iedereen die een nieuwe headset zoekt dit topic openen.

Aangezien mijn Microsoft Sidewinder headset kapot aan het gaan is (rechteroor afgebroken, microfoon bevestiging is slap geworden) ben ik opzoek naar een nieuwe degelijke headset met de volgende eisen:

- Mooi geluid (Goeie bass, Goeie speakers)
- Goeie microfoon (Geen ruis etc...)
- Maximaal 50€
- Comfortabel (Ik zit namelijk vaak en lang achter de computer dus is het voor mij belangrijk dat het geen pijn gaat doen aan men oren/hoofd)
- Moet Hoofdband hebben (Geen irri nekband)
- Liefste over de oren heen vallende speakers (Zou eventueel ook op de oren mogen, als het maar comfortabel zit)
- Duurzaam, Stevig Materiaal (Ik vind het niet erg om een bedrag voor een headset uit te geven maar wil wel dat hij dan lang mee gaat)
- Liefste Standaard soundcard plugjes, Usb is over het algemeen toch een stuk duurder

Nou dat waren de eisen dus, ik zie graag al jullie reacties en headset-bevindingen tegemoet. Ik hoop dat er veel posts komen zodat ook andere mensen dit topic in de toekomst kunnen raadplegen.

Alvast bedankt voor de moeite _/-\o_

Verwijderd

Ik heb een logitech premium stero headset , koste 35 euro , ruisonderdrukkende microfoon en hij voelt heel degelijk aan is 1 met volume regeling in het snoer , gebruik hem enkel voor webmeeting of multiplayer games op muzikaal vlak is hij best goed maar daar gebruik ik hem nooit voor daar heb ik men Sennheiser koptelefoon voor ;)

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2025

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

door gebrek aan goede winkels hier in de stad die merkartikelen verkopen op pc gebied (Tiel) heb ik bij dixons een trust headset gekocht type 620 silverline

over het algemeen een lichte headset doet een beetje gammel aan maar functioneerd naar behoren voor waar ik hem gekocht heb (gamen)

enigste nadeel is wanneer ik zit te gamen de geluiden van de game ook bij de andere te horen zijn klein voorbeeldje

ik speel veel deltaforce en dat soort games wanneer ik lig te snipen in het water kunnen de andere horen dat ik in het water zit dat vind ik wel een nadeel zal wel te maken hebben met de isolatie van de koptelefoon zelf

maar goed het ding koste mij €24,95 dus daarzal het wel inzitten denk ik :)

computer voor alle werkzaamheden

Verwijderd

Iemand al ervaring met de Sennheiser PC 130 (van rond de 50 euro) of Sennheiser PC 150 (rond de 80 euro)?? Ook ik ben op zoek naar een goede headset. Voornamelijk voor VoIP, maar ik wil ook nog wel eens gamen/film kijken met headset . Ik weet dat ze verkrijgbaar zijn, maar heb ze alleen nog maar gezien in web-shops. Ik ben al een x aantal winkels afgelopen hier in Arnhem, maar niemand kent ze.

Punt is natuurlijk dat ik ze eigenlijk wel es zou willen proberen voor ik een keuze maak.

Ik was touwens in eerste instantie op zoek naar een draadloze oplossing, maar dat is vooralsnog geen echt haalbare kaart. Logitech heeft ooit eens een draadloze pc headset uitgebracht, maar alleen in de US http://www.mwave.com/mwave/skusearch.hmx?SCriteria=AA22000 . Andere mogelijkheid is een bluetooth-oplossing. met usb-adapter en een bluetooth headsetje. Helaas staat dat voor de pc nog in de kinderschoenen en kan je (ik???) op dit moment eigenlijk alleen gebruik maken van een gsm-headsetje (mono, muziek klinkt niet). Dit is wel weer een optie voor diegenen die ook een bluetooth gsm toestel hebben. Let in dat geval wel op dat zowel usb-adapter als headset en drivers de headset-profielen ondersteunen. Zie ook VoIP mogelijk met een bluetooth headsetje voor gsm's? voor meer info.

Laatste optie is natuurlijk de "gewone" (draadloze) hoofdtelefoon met een losse microfoon, maar dat werkt naar mijn mening toch lang zo goed niet als een fatsoenlijke headset.

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2004 12:44 ]

• Mizitras
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
@Huub; bedankt, was interessante post :)

Anyway, idem hier, ik zoek ook headset, degelijk kwaliteit, maar geen high-end studio model van vele tientalle boven de honderd pleuro.

Ik heb op het oog:

Logitech (non-uSB) headset. Waarom ? Omdat itt DSP500 het altijd kiezen is tussen speakers OF headset. Als dit is opgelost bij iemand, of bij 'driverupdate' of wat dan ook, POST HET NU OF IK NEK JE !!! :P

pLANTRONICS 0.70, maar eerder de 0.90

Aleen: Istie closed ? Zoja, zonee, als ik die opzet, wat hoor ik nog van omgevingsgeluid ?
En gaat die ook alleen iets door de microfoon jagen wanneer ik ook effectief iets zeg, fluister, of zing ? of is het weer zo'n zwakke noise-canceling-systeem ?

Dit lijkt me een goede thread, voor een up-date van de gang van zaken in headset-wereldje.

Ps, die sennheiser HD570 waar sommige het over hadde, ik ken het type niet vanbuite dat ik zag vorige week in die winkel; maar was wel een vrij GROTE (log?) en raar ogend microfoontje dat er aan hing. En die HD570 klinkt mij érg duur voor een "headsetje".

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

• Mizitras
  • Niet online
bumptiebumpt...

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-01 10:09
Mizitras schreef op 23 april 2004 @ 11:25:
@Huub; bedankt, was interessante post :)

Anyway, idem hier, ik zoek ook headset, degelijk kwaliteit, maar geen high-end studio model van vele tientalle boven de honderd pleuro.

Ik heb op het oog:

Logitech (non-uSB) headset. Waarom ? Omdat itt DSP500 het altijd kiezen is tussen speakers OF headset. Als dit is opgelost bij iemand, of bij 'driverupdate' of wat dan ook, POST HET NU OF IK NEK JE !!! :P

pLANTRONICS 0.70, maar eerder de 0.90

Aleen: Istie closed ? Zoja, zonee, als ik die opzet, wat hoor ik nog van omgevingsgeluid ?
En gaat die ook alleen iets door de microfoon jagen wanneer ik ook effectief iets zeg, fluister, of zing ? of is het weer zo'n zwakke noise-canceling-systeem ?

Dit lijkt me een goede thread, voor een up-date van de gang van zaken in headset-wereldje.

Ps, die sennheiser HD570 waar sommige het over hadde, ik ken het type niet vanbuite dat ik zag vorige week in die winkel; maar was wel een vrij GROTE (log?) en raar ogend microfoontje dat er aan hing. En die HD570 klinkt mij érg duur voor een "headsetje".
Ik heb sinds een paa dagen de Plantronics audio .90

-perfecte bass
-mooi geluid, hoor meer dan uit mijn B&W 's komt
-zit zeer comfortabel
-oren zitten er bijna in, teminste zo voelt het
-je hoort de omgeving nog wel iets
-fijen hoofdband en echt goede ruisloze microfoon

If it aint broke, fix it till it is!

Verwijderd

Ik heb de Plantronics audio.90 nu al een jaartje ofzo en ik kan alleen maar beamen wat Venxir zonet kwam te zeggen ;) ,..... een aanrader !
Hij klinkt gewoon héél goed en heeft mij al meerdere malen suisende oren bezorgd 8)7
Héél goede geluidskwaliteit, héél goede bass-weergave, zowel voor games als voor audio, microfoon is inderdaad héél zuiver, de audio.90 ruled gewoon _/-\o_

Prijs ligt hier in Belgie net boven de 50€ als ik mij niet vergis ;)

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-01 10:09
had em voor €45,50 binnen @ Atro.nl, hij is het dubbel en dwars waard, hij vervormt gewoon niet, je oren gaan eerder bloeden :P

[ Voor 57% gewijzigd door Venxir op 25-04-2004 02:25 ]

If it aint broke, fix it till it is!

• dartbord
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-10-2025
heb laatst een logitech premium stereo headset gekocht, super dingetje nix op aan te merken en hij was €39,95 bij dynabyte.

Ideaal voor internetgaming, voicechat, • online-vergaderen of spraakopdrachten • Dynamisch stereogeluid • Ruisonderdrukkende microfoon • Volume- en dempregelaars op het snoer • Zachte, schuimrubberen oorstukjes • Eersteklas hoofdband • Zachte rubberoppervlakken voor superieur comfort • Microfoon kan gemakkelijk links of rechts • geplaatst worden • 24 Maanden garantie

Afbeeldingslocatie: http://www.dynabyte.nl/plaatjes/1696100.jpg

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Mizitras schreef op 23 april 2004 @ 11:25:

Dat wil nogal.. De HD570 is een Full-Size Hi-Fi headphone, geen simpel headsetje. D'r hoort ook helemaal geen microfoon aan te zitten.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Omdat het helemaal niet nodig is een topic "Het grote" te noemen >> Titelchange :)

• Mizitras
  • Niet online
Ik zit nog altijd een beetje met de kwestie van:
- USB headset (MET adapterstuk natuurlijk!!!) ja of nee.

Pro:
- Signaal
- Gemak

Con:
- Boxen + headset niet tegelijkertijd (tenzij extra tussenstuk, of dit of dat...)
- Kost nogal veel voor wat er extra bijzit (???)

offtopic:
Dus:
- Sennheiser met adapterstuk OF Logitech
anders
- Plantronics (volledig analoog)
is zowat mijn keuze :-/

• Mizitras
  • Niet online
dubbelpost

• RonaldMade
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-12-2025
Mizitras schreef op 03 mei 2004 @ 02:07:
Ik zit nog altijd een beetje met de kwestie van:
- USB headset (MET adapterstuk natuurlijk!!!) ja of nee.

Pro:
- Signaal
- Gemak

Con:
- Boxen + headset niet tegelijkertijd (tenzij extra tussenstuk, of dit of dat...)
- Kost nogal veel voor wat er extra bijzit (???)

offtopic:
Dus:
- Sennheiser met adapterstuk OF Logitech
anders
- Plantronics (volledig analoog)
is zowat mijn keuze :-/
Sinds een tijdje is er de Sennheiser PC-155, het beste op headset gebied voor de pc wat Sennheiser heeft. Deze kan je zowel analoog aansluiten als idd met een adapter (die je er bij krijgt) op usb.

Afbeeldingslocatie: http://www6.alternate.nl/prodpic/200x200/k/kh-s87.jpg

de specs:
Voorzien van een USB-adapter met geïntegreerde Sound-Card-chip, een inline volumeregelaar, microfoon-mute-schakelaar en 2 x 3,5 mm pluggen voor gebruik bij CD-/DVD-/MP3- spelers
Geschikt voor alle bekende spelcomputers
Noise-cancelling microfoon
Frequentiebereik hoofdtelefoon : 18 - 22.000 Hz
Speciale oprolclip voor de kabel

Het is een hele dure, (139 euro) voor 79 euro heb je zijn goedkopere broer de PC-150, maar dit is dan helaas ook weer zonder adapter, oprolclip en ziet ie er gewoon zwart/zilver uit.

Sennheiser maakt toch hele goede headsets tegenwoordig, ik zelf heb de PC-130 en was eerst sceptisch, dat het geluid zou tegenvallen. Grote fout van mij, het klonk juist er goed. Logitech lijkt me verder een slechte keuze, die kan je alleen maar op de usb aansluiten en is daarom ook minder makkelijk bruikbaar.

Tjsa met de Plantronics heb ik geen ervaring, ze zeggen dat het een goede is voor zijn geld, maar itt tot sennheiser zou ik niet weten welke er beter is.

Verwijderd

Het is dan wel geen headset.. en nauwelijks geschikt voor muziek :) ... maar wel handig!!
Star Trek here we come!
http://www.vocera.com/products/products.shtm

(zal ook nauwelijks goedkoop zijn)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2004 14:44 ]

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-12-2025

Ook

Yes I can!

Even een klein kickje.
Ik heb sinds kort de Plantronics DSP-300 (€77,50 bij Alternate) en hij bevalt me echt prima!

Afbeeldingslocatie: http://www.speakingsolutions.com/images/DSP300big.jpg
(Clickable)

De koptelefoon is zeer licht (over-het-hoofd-model; geen nekband) en de microfoon is vrij stevig door het metalen bevestigingsarmpje (wat 360° kan draaien). Ook het geluid is echt mooi zuiver en ook de stem opnames (Teamspeak) zijn van zéér strakke kwaliteit. Ik maakte voorheen gebruik van een onboard geluidskaartje icm cheap-ass headsetje dus vandaar mijn keuze voor de USB versie (icm externe geluidskaart). "Vroeger" had ik nog wel eens last van het fenomeen dat ik het scrollen van m'n muis door het geluid heen kon horen (piepend geluid, volgens mij veroorzaakt door interne elektrische velden), maar daar is nu geen spoor meer van te bekennen.

Enige nadeel is idd wel dat je steeds moet swappen dus headset of 'normale speakers' maar daar zit ik niet zo mee aangezien ik het eigenlijk alleen voor gamen gebruik.
Al met al wel een rib uit m'n lijf, maar tot nu toe wel een goede aanschaf geweest(incl ledje in de afstandsbediening tijdens mute :P)

BTW, op pcheadsets.nl vind je een handig overzichtje van alle Plantronics headsets.

[ Voor 7% gewijzigd door Ook op 19-05-2004 13:12 ]

Wees consequent, maar niet altijd

• XhaiKhaL
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-12-2025
Ik zoek ook een headset, ook niet al te duur, ik zat aan max 40 euro te denken, deze headset lijkt mij erg fijn: http://www.tomshardware.p...mages/20040129-hq1300.jpg, er zit alleen geen microfoontje op... Ook moet de microfoon goed zijn en ruis onderdrukking hebben. De Plantronics Audio 90 lijkt me erg fijn maar wel een aardig prijskaartje... Een behind-the-neck headset lijkt me ook wel fijn (wat adviseren jullie? Behind-the-neck of gewoon?). Wat denken jullie van de volgende (behind-the-neck headsets):
http://www.hbit.nl/productinfo.php?ProductID=1594
http://www.perfect-systems.nl/info.asp?Info=54101
Ze hebben beide een erg mooi prijskaartje, misschien wel te mooi...?

• XhaiKhaL
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-12-2025
Was me trouwens ook erg fijn lijkt zijn schuimrubberen oordoppen, en 5.1 heaset (ik heb een 5.1 kaart) deze bijvoorbeeld: http://www.allesvoorjepc.nl/prodmem.odb?artcod=1021, hier zit alleen geen mic bij, weet iemand of er net zo'n headset is maar dan met mic, en ook voor ongeveer dezelfde prijs? Bvd

• cyruzz
  • Laatst online: 07-09-2023
Ook schreef op woensdag 19 mei 2004 @ 13:11:
...Enige nadeel is idd wel dat je steeds moet swappen dus headset of 'normale speakers' maar daar zit ik niet zo mee aangezien ik het eigenlijk alleen voor gamen gebruik.
...
Vreemd, ik heb de DSP500 en kan spraak en gamegeluid wel scheiden; instellen in "geluiden en audioapparaten"...

Dunhill

Verwijderd

Hoi dit topic is misschien een beetje oud maar ik ben zelf nu ook op zoek naar een headset omdat ik zag dat battlefield 2 ook met headset gaat werken - dat lijkt me wel leuk.

Dus ik naar azerty en meteen viel mijn oog op:
Canyon CN-HS2 2 x 3,5 mm mini-jack € 6,-
Canyon CN-HS1 3,5 mm mini-jack [u€ 4,-[/u]

Heeft iemand onder jullie ervaring met deze goedkope dingen?? :)

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-12-2025

Ook

Yes I can!

cyruzz schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 21:12:
[...]

Vreemd, ik heb de DSP500 en kan spraak en gamegeluid wel scheiden; instellen in "geluiden en audioapparaten"...
Om hier nog ff op terug te komen; dat kan idd, maar ik wil soms het geluid via m'n boxen horen en soms via m'n headset, en dan moet je dus wel de settings menutjes induiken op hem te (de)activeren. Op zich geen ramp, maar tijdens het gamen ff van output wisselen is er dan natuurlijk nog steeds niet bij :)

Wees consequent, maar niet altijd

• RonaldMade
Verwijderd schreef op maandag 13 juni 2005 @ 17:58:
Hoi dit topic is misschien een beetje oud maar ik ben zelf nu ook op zoek naar een headset omdat ik zag dat battlefield 2 ook met headset gaat werken - dat lijkt me wel leuk.

Dus ik naar azerty en meteen viel mijn oog op:
Canyon CN-HS2 2 x 3,5 mm mini-jack € 6,-
Canyon CN-HS1 3,5 mm mini-jack [u€ 4,-[/u]

Heeft iemand onder jullie ervaring met deze goedkope dingen?? :)
Als je niet teveel geeft om goed geluid en je al snel tevreden bent, voldoen die goedkopere dingen waarschijnlijk al snel. Echter kwaliteit van de microfoon zal niet super zijn, maar dat merk je in de praktijk pas. Verder zal het materiaal zoals hoofd/nekband ook wel fragieler zijn dan bij de duurdere (Volgens mij waren er vroeger veel mensen die Trust headsets kochten die vrij snel in 2en brak :? ).

Maar het beste kan je proberen en als je niet tevreden bent teruggaan met de headset en alsnog een andere proberen :)

[ Voor 6% gewijzigd door RonaldMade op 13-06-2005 18:31 ]

Verwijderd

Ik ben zelf niet heel erg gericht op superkwaliteit geluid dus ik ga het denk ik wel proberen.

Kan iemand mij uitleggen wat het voordeel is van 2 x 3,5 mm mini-jack interface ipv gewoon 3,5 mm?

• RonaldMade
Verwijderd schreef op maandag 13 juni 2005 @ 18:45:
Ik ben zelf niet heel erg gericht op superkwaliteit geluid dus ik ga het denk ik wel proberen.

Kan iemand mij uitleggen wat het voordeel is van 2 x 3,5 mm mini-jack interface ipv gewoon 3,5 mm?
Bij 2× neem ik aan dat er 1 voor de microfoon aansluiting is en 1 voor de hoofdtelefoon, zoals de meeste dus hebben. Snap ook daarom niet waarom die andere er maar 1 heeft, dan zou het alleen microfoon of een hoofdtelefoon zijn :?

Verwijderd

Volgens mij is dat niet geval , want waar geen 2x staat zie je op het plaatje ook gewoon een headset met microfoon en geluid.

Er is overigens ook een headset met zelfs 3x mm mini-jack..
Pagina: 1