[USB][HDD] Traag

Pagina: 1
Acties:

• descon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:50
Ik heb sinds kort een hardeschijf in een usb 2.0 bracket. Deze is erg traag , met een benchmark komt ie uit op max 0.9 mb per sec.

Hij zit aangesloten op een Asus A7A266-E moederbord en windows 2000 herkend hem wel als een usb 2.0 mass storage device.

Waar kan het aan liggen ? ik heb al wel de win2000 service packs gedl.

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Heeft het moederbord wel USB 2 poorten?

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:56
AtleX schreef op 17 april 2004 @ 14:10:
Heeft het moederbord wel USB 2 poorten?
Ik kan in ieder geval nergens ontdekken dat ie USB2.0 heeft, dus daar zal het wel aan liggen :)

The devil is in the details.

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-03 09:21

tweakerbee

dus..?

En ik quote uit de specs van je moederbord:

Industrial Standard
PCI 2.2
USB 1.1

(als je er een probleem mee hebt en geen zin hebt in een nieuw moederbord kun je een USB2 PCI kaart overwegen, die zijn een stuk goedkoper)

[ Voor 46% gewijzigd door tweakerbee op 17-04-2004 14:23 ]

You can't have everything. Where would you put it?

• Tom_G
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-03 17:13
Aan die waarde te zien (0,9 Mb/s) zit je typisch op de maxium haalbare usb 1.1 snelheid.

Zijn juiste drivers voor usb 2.0 poorten wel geïnstalleerd?

• descon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:50
tweakerbee schreef op 17 april 2004 @ 14:22:
En ik quote uit de specs van je moederbord:

Industrial Standard
PCI 2.2
USB 1.1

(als je er een probleem mee hebt en geen zin hebt in een nieuw moederbord kun je een USB2 PCI kaart overwegen, die zijn een stuk goedkoper)
Vreemd dat windows hem wel detecteert als een usb 2.0 mass storage. Of doet ie dat altijd als je een 2.0 aparaat installeert op een 1.1 usb poort

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Als ik hier een USB 2.0 apparaat aansluit op een USB 1.1 poort begint Windows netjes te zeuren dat het apparaat niet op z'n volle snelheid draait, Windows kan dus wel USB 2.0 en USB 1.1 apparaten identificeren. Dat Windows wel aangeeft dat het een USB 2.0 apparaat is wil dus nog niet zeggen dat het op de USB 2 snelheid draait. :)

De oplossing lijkt mij voor de hand liggend; gewoon een USB 2.0 PCI kaartje kopen dus.
Pagina: 1