Toon posts:

NTSc naar pal

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik een NTSC film omzet naar MPEG1, lijkt het beeld kleiner te worden. Met andere woorden, aan zowel de linker als rechterkant valt een stuk van het beeld weg. Hierdoor loopt ook de ondertiteling uit.

Ik heb begrepen dat er eem mogelijkheid is om NTSC om te zetten naar PAL. Dit heb ik gedaan, maar probleem blijft. Iemand een oplossing?

• UltimateB
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

UltimateB

Pomdiedom

Volgens mij is het verschil tussen pal en ntsc de hoogte van het beeld in beeldlijnen en niet de breedte. Ik denk dat je het probleem dus in een andere hoek moet zoeken.

Edit:
Hmm, zou kunnen dat het bij fullscreen op de pc op die manier wordt gecompenseerd... speel je het af op de pc of via een dvd spelen?

[ Voor 30% gewijzigd door UltimateB op 17-04-2004 13:55 ]

"True skill is when luck becomes a habit"
SWIS

Verwijderd

Topicstarter
Speel af op m'n PC mbv BSPlayer. Ook fuul screen heb ik dit probleem. Op de DVD heb ik het nog niet geprobeerd. ALs de PC al geen goede weergave geeft, dan zal de DVD wel hetzelfde probleem geven.

Wat zou dan het probleem kunnen zijn. Divx met 25.000FPS geven geen probleem. Ik gebruik altijd dezelfde wijze van converteren nar MPEG. Ligt denk ik toch aan die Amerikaanse NTSC.