Toon posts:

Probleem montage VGA Silencer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gisteravond de arctic vga silencer gemonteerd op mijn sapphire radeon 9600xt. De standaard fan maakt mij namelijk teveel herrie. Ik heb goed opgelet met de montage, heb netjes koelpasta aangebracht op de gpu, en de heatsink maakt netjes contact met de gpu.

Helaas is het niet helemaal goed gegaan: ik krijg totaal geen beeld meer via de videokaart. Bij het opstarten van mijn pc hoor ik af en toe de opstartpiep en soms helemaal niet...... De koeler daarentegen werkt goed: de fan draait netjes en de switch voor regelling snelheid werkt ook. Volgens mij ligt het dus niet aan de stroom....

Hebben jullie enig idee? Ik wordt namelijk gek van onzekerheid!
Kan ik de kaart evt. ergens ter reparatie aanbieden?

Hope you can help me.....

Verwijderd

Het lijkt er op dat je je kaart dus gewoon hebt gesloopt.

Probeer de kaart in een ander syeteem, probeer een andere kaart in jou systeem.

Oh en kijk dat je bij het aanbrengen van de pasta niet soms een beetje ergens teveel hebt tussen gesmeerd ofzo. Of bij het verwijderen van de oude koeler een condensator ofzo hebt logketikt (happend to me once :( )

• Timo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-03 02:52
Als je nou ins op de achter kant van de verpakking kijkt,
dan staat daar als het goed is op welke kaarten hij past:
ati9500 - ati9700 en 9800
en GF 4.

Hij past waarschijnlijk niet op je kaart, dat had ik ook, en heb je net zoals mij je kaart gemold .

Dit had ik ook heb gelukkig nieuwe gekregen van de winkel,
maar het kan ook zijn dat hij er wel op past en dan heb je denk ik gewoon wat verkeerd gedaan

Verwijderd

Topicstarter
Op de achterkant van de arctic verpakking staat dat hij compatible is met 9500 (pro), 9600 (pro), 9700 (pro) en 9800 (pro). Nu heb ik een XT echter hoort dat niets uit te maken, toch?

Is er een winkel in nederland die de kaart/gpu mogelijk kan testen en repareren?

• all_by_myself
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-06 13:31

all_by_myself

Per Ardua ad Astra

Nou, zo vreemd vind ik het ook niet hoor,... Ik heb van de week ook mijn Radeon (een 9700) gesloopt met die VGA Silencer... mobo piept en geen beeld... Ik weet niet hoe ik het voor elkaar heb gekregen... waarschijnlijk toch iets te hard aangedraaid, maar mijn Radeon is ook overleden.. De instructie geeft gewoon te weinig info over hoe strak dat allemaal aangedraaid moet worden...

.......... maar een Radeon 9800 Pro besteld.

AMD Ryzen 9 PRO 3900, 32GB, Win11 x64

Verwijderd

Je moet ZO ontzettend oppassen met je cooler vervangen. GPU's zijn vrij gevoelig, en, in tegenstelling tot CPU's, zijn ze niet gemaakt om koelers te verwisselen. Ik heb nu zelf een ZM80C-HP met ZMOP1 op m'n 9600Pro staan, en als je ziet hoe kwetsbaar die core is.

Ik hoop voor jou dat je je koelertje nog terug kan plaatsen, en wel zo dat de winkel niet ziet dat hij d'r af is geweest (controleren ze als het goed is, anders komt hij voor hun ook terug van RMA), anders heb je een mooie dure kaart gemold.

ELKE computerwinkel (kleinere voornamelijk) kan kaarten aannemen ter reparatie en om te testen, wat ze dan voornamelijk gaan doen is kijken of die koeler er GOED opzit (in het geval van bijv de zalman die ik ook heb kijken of de pluggen goed RECHT en gelijk aangedraaid gemonteerd zijn), en testen met andere koelertjes. Bijvoorbeeld de ThermalTake OrangeOrb, die op eigenlijk elke kaart probleemloos werkt. Overigens KAN een grafische kaart in het geval van een defecte core (elektronica d'r omheen zoals condensators zou misschien nog kunnen) niet gerepareerd worden. Kan zelfs ATI zelf niet. Dat zou dan nog eerder garantie zijn, waarover ik twijfel of je die krijgt.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2004 14:55 ]

• Bacosjaco
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-07 13:43

Bacosjaco

Under constuction

Ik heb er hier ook een gemonteerd op een 9500@9700(380/310)en gaat als de brandweer heeft me zelfs 30mhz meer coresnelheid gegeven.

Maar inderdaad uitkijken met monteren je cruched zo je core,en zeer weinig AS5 gebruiken spul geleid spanning.

• MaxPayne
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-01 22:15

MaxPayne

Supertweaker

Heb deze VGA Silencer nu op mijn CLUB3D Radeon 9800 PRO draaien, echter past hij eerst niet goed en heb ik wat aan het aluminium moeten wegvijllen (2-3 condensators achter elkaar waren wat te hoog...weet niet of dit kwam doordat ik waarschijnlijk een van de ALLEREERSTE revisie's van de Radeon 9800 PRO heb?). Verder moest ik een langere schroef met een klein moertje gebruiken omdat de klem aan de onderkant dan met 1 schroef niet in de schroefdraad van blok aluminium kwam van de koeler aan de andere kant (gevolg was ook dat de schroefdraad in het aluminium van de koeler snel doorgedraaid/slecht ingevreest waardoor ik een moertje moest gebruiken).

Was dus echt een rot klus om dat ding te monteren! Ook kreeg ik het framewerk om de core te beschermen onmogelijk los van de VPU processor core aangezien deze blijkbaar vreselijk goed zat vastgelijmt (Acceton hielp zelfs niet!). Snap ook niet waarom die lui van ARTIC-COOLING aan een kant van de koeler RUIMTE oplaten tussen het gaatje met schroefdraad erin en het PCB van je videokaart waar de schroef van de klem doorheen komt, gevolg is dat de schroef en te kort is en dat je hem niet goed even strak kan stellen!!!

Iemand die ook ervaring hier mee heeft of dit kan bevestigen? En eventueel meer tips geven voor betere installatie..

Overigens heb ik het over MOUNTING HOLE 2 die dus ruimte heeft tussen het PCB van je kaart en de koeler (ligt dus lager dan de rest van het koelblok!) op deze site:

http://www.arctic-cooling...ncer/compatibility_en.pdf

It's a plane, its a bird..no it's super tweaker

• Bacosjaco

Bacosjaco

Under constuction

Verwijderd schreef op 17 april 2004 @ 14:43:
Op de achterkant van de arctic verpakking staat dat hij compatible is met 9500 (pro), 9600 (pro), 9700 (pro) en 9800 (pro). Nu heb ik een XT echter hoort dat niets uit te maken, toch?

Is er een winkel in nederland die de kaart/gpu mogelijk kan testen en repareren?
Zoals je hier kan lezen heb je voor de 9600xt revision 3 nodig van de silencer.

http://www.arctic-cooling...ncer/compatibility_en.pdf

Ik hoop voor je dat de verkoper goed verteld hebt wat voor kaart je had mischien kun je hun dan verantwoordelijk stellen.

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij heb ik rev.3 geinstalleerd: achterop de doos staat dat hij compatible is met de radeon 9500 (pro), 9600(pro), 9700(pro) en 9800(pro). De gpu maakt netjes contact met de heatsink en de fan draait.. Ik krijg alleen geen beeld meer.....

Ik ben bang dat ik de gpu core mogelijk iets te hardhandig heb schoongemaakt met wc papier dan wel de cooler te hard heb aangedraaid :(

Iemand anders nog suggesties?

• Bacosjaco

Bacosjaco

Under constuction

Verwijderd schreef op 17 april 2004 @ 16:02:
Volgens mij heb ik rev.3 geinstalleerd: achterop de doos staat dat hij compatible is met de radeon 9500 (pro), 9600(pro), 9700(pro) en 9800(pro). De gpu maakt netjes contact met de heatsink en de fan draait.. Ik krijg alleen geen beeld meer.....

Ik ben bang dat ik de gpu core mogelijk iets te hardhandig heb schoongemaakt met wc papier dan wel de cooler te hard heb aangedraaid :(

Iemand anders nog suggesties?
Als je de revisie 3 hebt staat het duidelijk op de verpakking en ook op de sticker van de koeler. :|
Maar als ik het goed begrijp staat er dus niet 9600XT op de verpakking dit is pas bij rev.3.
Nogmaals heb je de verkoper van de koeler gezegd dat het voor een 9600XT was?

[ Voor 14% gewijzigd door Bacosjaco op 17-04-2004 16:35 ]

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 00:21
Een GPU core kan best wel wat hebben. Bij mijn 9600 pro is er ook een klein stukje af(stugge slang, wc blok...), maar kaart werkt nog perfect. Maakt de silencer niet ergens contact met de kaart, waar dat niet zou moeten?

iRacing Profiel

Verwijderd

Die pdf is niet echt duidelijk hier een mooi overzicht en een review.

Hier een Review: http://www.ocfaq.com/reviews/ArcticCooling/VGASilencer_Rev3/

Afbeeldingslocatie: http://www.stonewoodlelystad.nl/temp/VGA-Silencer.gif

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2004 22:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
Yes! de kaart werkt nog. Vanochtend heb ik de oude/originele koeler weer gemonteerd van de videokaart en nu doet zij het weer naar behoren.

Ik heb inderdaad niet de juiste revisie van de vga silencer gemonteerd waardoor hij waarschijnlijk ergens anders ook contact maakte op de kaart.

Komende week zorg ik voor de aankoop van Rev3!

Thanks!

• Bacosjaco

Bacosjaco

Under constuction

Verwijderd schreef op 18 april 2004 @ 12:48:
Yes! de kaart werkt nog. Vanochtend heb ik de oude/originele koeler weer gemonteerd van de videokaart en nu doet zij het weer naar behoren.

Ik heb inderdaad niet de juiste revisie van de vga silencer gemonteerd waardoor hij waarschijnlijk ergens anders ook contact maakte op de kaart.

Komende week zorg ik voor de aankoop van Rev3!

Thanks!
Nou je hebt geluk ;) .
Veel succes met rev.3 het is een fijn coolertje die silencer.

Verwijderd

Topicstarter
NU alleen nog even een shop vinden waar zij rev3 aanbieden!
Ben ze nu systematisch aan het aflopen via pricewatch.

Any suggestions?

• MaxPayne
  • Laatst online: 15-01 22:15

MaxPayne

Supertweaker

Iemand die er ook net zoals ik problemen had met de montage van deze koeler?

It's a plane, its a bird..no it's super tweaker

• ginkgo
  • Laatst online: 14-07 17:23
Verwijderd schreef op 18 april 2004 @ 13:06:
NU alleen nog even een shop vinden waar zij rev3 aanbieden!
Ben ze nu systematisch aan het aflopen via pricewatch.

Any suggestions?
Ik hoop dat je wel even laat weten, welke winkels je gevonden hebt.

• ManOfWar
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-12-2025
Hoi beste mensen !

Heb vandaag mijn Arctic Cooling VGA Silencer ontvangen en bevestigd aan mijn kaart. Maar ik krijg allemaal witte puntjes als ik bv een film kijk....en als ik een spel ga spelen of 3D mark draai dan word het erger ...dan zie ik allemaal strepen op mijn scherm.

Ik neem aan dat het een hitte probleem is, als het niet zo is dan hoor ik het graag.

Heb de Arctic cooler er een aantal keer afgehaald en er weer op gezet, dus het monteren gaat goed zit ook goed vast.....ook geprobeerd om hem wat strakker en minder strak te zetten op de kaart

Heb geprobeerd om met een dun laagje "Arctic silicone heatsink compound" (<---- deze kreeg ik met de koeler) en met een wat dikkere laagje te spelen, maar niks helpt.

Hiervoor deed mijn kaart het perfect, en bij het afhalen van de originele koeler heb ik niks beschadigd.

Dus mijn vraag = herkent iemand dit probleem ? .....weet iemand hier ook een oplosing voor ?
Hij is niet overgeclocked
Pagina: 1