Toon posts:

Speedtouch portmapping*

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ahoj,

Bijna alle FAQ´s en google links doorgespit ben nu achter veel gekomen. Maar veel kan ik er toch nu toe niet mee.

Het verhaal zit zo, ik deel met 7 huisgenoten internet (die andere checken alleen hun email) en de aansluiting zit bij de huisbaas in de winkel beneden ons (hij gebruikt internet ook nauwelijks tot nooit). Nu probeer ik met bittorrent iets te downloaden en haal ik max 30 kb/sec (er staat een geel lampje naast, terwijl ik op de universiteit makkelijk 160 KB/sec haalde met dezelfde link) en kan ik bijvoorbeeld met messenger niet praten met andere.

Dus waarschijnlijk staan niet alle poorten open :? Beetje alles nagelopen en bij het intypen van mijn eigen IPadres kom ik er achter dat we een speedtouch 510 hebben....verder staat er in de winkel ook een 3com hub 8/tpc 3c16701 en hebben we ook een splitter staan in onze huiskamer......

Maar hoe zet ik nu die poorten open...bittorrent bijv. gebruikt poort 6881-6999
In het scherm van Speedtouch kan ik dan bij NAPT properties gewoon INSIDE IP 6881 en bij OUSTIDE IP 6999 intypen?

Ben nu een beetje confused over hoe het verder moet- hoop dat iemand mij kan helpen,

mijn dank is groot :)
broes

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Niet lullig bedoeld hoor maar hoe je een poort openzet -> forward naar je pc is toch heel gedetailleerd uitgelegt in de FAQ.

Op een rijtje:

portmap programma´s uit gids:
Auto Port Mapping v2.60
http://www.xs4all.nl/~bmborsje/apm/

howto voor de speedtouch:
Alcatel Speedtouch 510 FAQ

Google image result voor "speedtouch nat"
Afbeeldingslocatie: http://www.adslguide.org.uk/images/reviews/st510v4/st510v4-web1.jpg
Let wel op dat jouw interne IP waarschijnlijk niet in de 192.x range ligt maar in de 10.0.0.150+ range.

Verder weet ik niet welke poorten Bittorent gebruikt maar meestal is een poort genoeg, maar dat moet je maar even voor de zekerheid nog even opzoeken in een bittorent faq.

Verwijderd

Topicstarter
thanx---dit wist ik wel
maar nu wil ik poort 6881-6999 open hebben .... moet ik nu voor al deze poorten een nieuwe regel aan maken..

toch bedankt! :)
----------

dus ik bedoel dan.... inside/outside 6881/6881 tot en met inside/oustide 6999/6999 aanmaken?

broes :)

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2004 14:18 ]

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Portmappen

Eigenlijk is dit heel simpel met de 510 series.
Open in je browser de SpeedTouch webbassed management; meestal zal dat http://10.0.0.138 zijn.

Vervolgens ga je naar Advanced kies hier uit de lijst voor NAT
Vervolgens zie je een lijst van al je NAPT settings (als je die al hebt).
Wil je een nieuwe portmap / forward aanmaken klik je simpelweg op NEW;

Protocol: TCP of UDP al naar gelang wat voor type port je forward

Inside IP: vul hier het IP adres in de van PC uit je LAN waar je naartoe wilt forwarden.
start -> cmd -> ipconfig verteld het IP van je computer in netwerk(iets van 10.0.0.150 en hoger)

Inside Port: Vul hier de destination port nummer in die je wilt forwarden.
6881 voor de eerste van je 118 rules

Outside IP: Deze kun je of default op 0.0.0.0 laten staan , of je vult hier het externe vaste ADSL IP adres (in het uitzonderlijke geval je namelijk meerdere IP adressen zou hebben).
0.0.0.0 invullen dus

Outside Port: Vul hier de source portnummer in waarnaar geluister moet worden.
6881 voor de eerste van je 118 rules

Als je dit handmatig doet moet je dus 118 rules aanmaken en dat is dus pokke werk. vandaar dat ik auto portmap tooltjes links gaf in de hoop dat die een range kunnen poortmappen.
Omdat ik gok dat je niet zoveel poorten hoeft te forwarden moet je even in een FAQ opzoeken precies hoeveel en welke poorten je moet forwarden(waarschijnlijk is het er een uit die range welke je dan ook verteld in het programma)

edit:
oh en ik ga je niet meer verder helpen. Dit is TWEAKERS.net en eigenlijk is de vraag die je stelde voor een te laag niveau voor deze forums aangezien er genoeg FAQ´s voor zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door SSH op 17-04-2004 14:50 ]

Verwijderd

Alhoewel SSH het nogal confronterend brengt heeft hij wel gelijk, dit is geen vraag voor Tweakers.net aangezien hij al vele malen behandeld is :)

Gezien het nut van dit topic voor de search pas ik de titel nog even aan zodat hij makkelijker te vinden is.

En hier wat keywords:

port
speedtouch
portmap
portforward
portforwarding

Dit topic is gesloten.