Toon posts:

amd-64 probleem met core center msi

Pagina: 1
Acties:
  • 157 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een:
-amd-64 bit 3200+
-msi k8t neo fisr2

Nou staat op de moederbord cd-rom het progamma (het is de laaste versie van dit progamma) Core Center.

Je kunt real live zien wat je fsb en je muliplier is in windows.
Ik heb dan ook cool en quiete aan staan.

Nou het probleem:
Als ik een zwaar progamma opstart dan zie je dat de fsb heel even naar 412 gaat of 240 of iets daar tussenin.
Maar als ik dan even wacht en dan gaat de fsb weer naar 200 mhz en de multiplier naar 10 en zo zou het ook moeten werken en niet met de fsb.

Ligt nou gewoon aan het progamma core center van msi ( een bug of iets dergelijks) of aan me processor?

Verwijderd

Dit ligt niet aan je proccesor hoor anders zou deze wel in de fik vliegen bij die
waarden die dat progje uitleest, zal wel een bug zijn, mischien een update?

Verwijderd

Topicstarter
jah ik heb al gekeken naar een update op internet maar ik heb zeker weten de laatste versie

oftopic:

Maar gister was ik aan het kijken naar dat progamma en toen zette ik perongeluk de op fsb 201(in plaats van 200) en toen vloeg me pc uit....

Ik dacht van oe... nou is er iets goed mis maar ik direct ff 3mark 03 gedraait en ff farcry en cpu burn gedraaid en hij doet het gelukkig nog steeds goed (weet iemand hier iets meer van?)
oftopic

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op 17 april 2004 @ 13:29:

Maar gister was ik aan het kijken naar dat progamma en toen zette ik perongeluk de op fsb 201(in plaats van 200) en toen vloeg me pc uit....

Duidelijk dat progje dus. Ik draai op fsb 215 zonder problemen, 220 is ook nog te doen maar dan gaat de audigy over z,n nek.
Probeer maar eens een ander tooltje.

• Flippie Flink
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-08 10:19
Onzin dat het het progje is. Waarschijnlijk zit er een onderdeel in je pc (geheugem?) dat de wisseling van de fsb niet leuk vind en daarom crasht ie. Staat dynamic overclocking aan? In de eerste (oudste) versie van je bios is het niet mogelijk om cool"n"quit te draaien (moet je hem eerst voor updaten).

Verwijderd

Topicstarter
GNIFFEL schreef op 17 april 2004 @ 13:44:
Onzin dat het het progje is. Waarschijnlijk zit er een onderdeel in je pc (geheugem?) dat de wisseling van de fsb niet leuk vind en daarom crasht ie. Staat dynamic overclocking aan? In de eerste (oudste) versie van je bios is het niet mogelijk om cool"n"quit te draaien (moet je hem eerst voor updaten).
Ik ben ook niet van plan hem over te klokken het ging gewoon perogeluk (ja echt !)
Maar hij is nu verder nog steeds niet gecrasched
Dus hij hoeft hierdoor niet kapot te zijn ?

• Flippie Flink
Nee, als hij voor de rest goed werkt is ie niet kapot. Bij "echt' overclocken doe je dat ook, net zo lang doorgaan tot ie crasht/instabiel loopt.

Verwijderd

Topicstarter
Ja 3dmark 03 komt die zonder moeite door en verder werkt alles nog naar behoren bedankt !!

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-08 13:19
heeft dit moederbord goede oc-potentie's ?

Verwijderd

Topicstarter
GNIFFEL schreef op 17 april 2004 @ 13:44:
1 belangrijke vraag nog! :
crashed mijn pc omdat dynamic overcloking niet aan staat ?(1 van de redenen)

Verwijderd

Topicstarter
1 belangrijke vraag nog! :

Kan mijn pc crashen omdat dynamic overcloking niet aan staat ?(1 van de redenen)

Kan messchien iemand mij nog antwoord geven op mijn laatste vraag?
_/-\o_

Verwijderd

Niemand? nou vooruit dan maar....
Aangezien je toch niet van plan bent om te overclocken heb je die optie niet nodig.
Dat je PC er van zou crashen lijkt me onwaarschijnlijk maar, probeer het eens zou ik zeggen en, probeer eens een stukje te overclocken met de optie aan, weet je gelijk of je mem een beetje stabiel blijft boven de 200 mhz. suc6

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 april 2004 @ 14:27:
Niemand? nou vooruit dan maar....
Aangezien je toch niet van plan bent om te overclocken heb je die optie niet nodig.
Dat je PC er van zou crashen lijkt me onwaarschijnlijk maar, probeer het eens zou ik zeggen en, probeer eens een stukje te overclocken met de optie aan, weet je gelijk of je mem een beetje stabiel blijft boven de 200 mhz. suc6
Ja oke....

Maar ik bedoel te zeggen dat ik perongeluk de fsb met 1 mhz hoger had gezet in windows zelf ! (dat heet toch dynamic overcloking) en omdat ik dat in de bios had uitstaan........... ...dat die dan daarom was gecrasched omdat die optie uitstond.

• Arieke
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-05-2022

Arieke

live your life, dont waste it.

ik gebruik msi core center ook. Maar ik heb een P4 en met de oudere versie had ik ook daar last van van die fsb maar pc freezed ni. Ik denk eerder omdat die core center nog niet aan de AMD64 is aangepast? Aan de Prescott is deze wel aangepast maar ben niet zeker over de AMD64 ja kan even zien op www.msi.com.tw dacht ik.

• Add version information for Live Update
• Merge MS-7003
• New mainboard : MS-6758 v2.0 (ClockGen :ICS 952611BF, Linear over clock, watch-dog, SouthBridge: Intel 82801EB, NorthBridge:INTEL 875)
• AP Version: 1.6.1.0

dit staat op hun website over de core center. intel 875 en die andere misschien ligt het daaraan.?

[ Voor 36% gewijzigd door Arieke op 18-04-2004 16:30 ]

P4 2.4Ghz @ 3.5Ghz l MSI 875P Neo FIS2R l 512MB 400Mhz @ 466 Corsair x2 l WD 120 Gb 7200 | Sapphire 9700Pro 128Mb DDR 399/714Mhz l Benq 52/32/52 | Chieftec MX-01BLD-S l Hercules Fortisimo III 7.1 | Air Cooling all the way

Verwijderd

Topicstarter
oke bedankt

Maar als je wilt overclocken in windows zelf, dan moet je toch dynamisch overcloken hebben aan staan in de bios ?

• Flippie Flink
Nee, hoeft niet. Als hij dynamisch overlclockt doet hij dat automatisch op momenten dat er veel van de cpu wordt gevraagd. In Windows met core center is het gewoon altijd zo als je het anders insteld.

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik heb inmiddels core center ff geupdate van de msi website: versie 1.6.4 heb ik nu. Volgens mij klopt de fsb egt niet. Als mijn proc zwaar belast word dan gaat die van 800 naar 2000 mhz en dan zie je fsb 1 a 2 seconde schommelen, maar de fsb kan toch nooit 400 ofzo worden ? 8)7

Dus mij vraag: Is dit nu bug of wat anders.

plaatjes:

( Klikbaar )

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/roy.rosink/54rtgfvs.JPG

Verwijderd

Topicstarter
niemand ?

• SoundWave729
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:07
Een duidelijke bug.

• NLuna
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-06-2023
Verwijderd schreef op 28 april 2004 @ 20:34:
Ok ik heb inmiddels core center ff geupdate van de msi website: versie 1.6.4 heb ik nu. Volgens mij klopt de fsb egt niet. Als mijn proc zwaar belast word dan gaat die van 800 naar 2000 mhz en dan zie je fsb 1 a 2 seconde schommelen, maar de fsb kan toch nooit 400 ofzo worden ? 8)7

Dus mij vraag: Is dit nu bug of wat anders.

plaatjes:

( Klikbaar )

[afbeelding]
Das de Hypertransport ;) en waarde's van 800 MHz idle tot 2000 MHz stressed is heel normaal hoor met dat Cool 'N Quiet gebeuren.

Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf

Verwijderd

Topicstarter
NeoGames.nl schreef op 29 april 2004 @ 21:37:
[...]

Das de Hypertransport ;) en waarde's van 800 MHz idle tot 2000 MHz stressed is heel normaal hoor met dat Cool 'N Quiet gebeuren.
Huh Hyper transport ?

• NLuna
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-06-2023
Verwijderd schreef op 29 april 2004 @ 21:59:
[...]

Huh Hyper transport ?
Jep, een soort wannabe Intel's Quad Pumped BUS... dus als de bus 200 was, vind Intel 800 MHz leuker klinken zeg maar :P

AMD 64'jes gebruiken dus ook zo iets, wat heel erg hoog lijkt, maar het niet is. Maar ik weet niet hoeveel bijv. 240 Mhz HTT ( Hyper Transport iets ) in echte Megahertzen is. Maar ik denk dat het iig geen errors zijn of zo. Want die HyperTransport waarde's lopen idd wel tot 400 "MHz" of hoger.

Hypertransport was d8 ik de transfer tussen het Geheugen en CPU. Maarja ik ben ook net nieuw in dat 64 Bits AMD wereldje. Dus vraag me er niet meer over.

[ Voor 15% gewijzigd door NLuna op 29-04-2004 22:48 ]

Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf

• Flippie Flink
Ik denk dat Neogames gelijk heeft. Heb hier namelijk hetzelfde, dus ook soms kort een fsb van 460 ofzo.

• heintjeput
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:34
Ik denk toch dat dat programmaatje niet helemaal klopt, aangezien hij na een paar seconde weer terug springt naar 200x10.
Daarom zou ik ook eens CPU-Z downloaden Linkje Hiermee kun je ook zien op welke snelheid je FSB en je CPU draait. Ik zou dan eens allebei de programma's tegelijkertijd aan zetten en hem dan vanuit cool 'n quiet terug laten komen naar de gewone modus en eens kijken of dat er veel verschillen zitten tussen de 2 programma's. Is dit zo, dan klopt er ergens in iedergeval niet, CPU-Z is ook niet 100% betrouwbaar, maar misschien toch wel betrouwbaarder dan "Core Center"

Verwijderd

Topicstarter
heintjeput schreef op 30 april 2004 @ 13:05:
Ik denk toch dat dat programmaatje niet helemaal klopt, aangezien hij na een paar seconde weer terug springt naar 200x10.
Daarom zou ik ook eens CPU-Z downloaden Linkje Hiermee kun je ook zien op welke snelheid je FSB en je CPU draait. Ik zou dan eens allebei de programma's tegelijkertijd aan zetten en hem dan vanuit cool 'n quiet terug laten komen naar de gewone modus en eens kijken of dat er veel verschillen zitten tussen de 2 programma's. Is dit zo, dan klopt er ergens in iedergeval niet, CPU-Z is ook niet 100% betrouwbaar, maar misschien toch wel betrouwbaarder dan "Core Center"
klopt je hebt gelijk cpu-z geeft betere waardes aan. bedankt voor de reacties.

Ik heb nog 1 vraag waarvoor staat quickboot in de bios ? hij staat nu op normaal boot. Wat veranderd er dan aan het opstarten ?

• TimmyUt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:21
@Thunderbird,

Je kan in je bios het Dynamic Overclocken aanzetten, gevolg is dan ook dat als je een programma draait dat 100% van je processor gebruikt je moederbord automatisch de FSB iets verhoogt (vandaar ook dat MSI borden vaak #1 staan op prestaties, eigenlijk een beetje oneerlijk maarja) vandaar dat veranderen van je FSB in Core Center.
Je kan dit uitzetten in je Bios, ik raad sowieso aan om dit te doen en om gewoon de FSB automatisch al een procent of 5 hoger te zetten (210) dan normaal (kan je proc en je geheugen namelijk makkelijk aan...)..
Pagina: 1