Toon posts:

XML inlogscript en subdomain

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik loop tegen het volgende probleem aan. Ik heb een webpagina lopen op een Windows Server 2003 bak (Small Business Edition). Voor die webpagina heb ik een inlogscript geschreven dat inloggegevens checked met behulp van ASP/XML. Wanneer ik nu de pagina open via het ip adres van de server dan werkt het script uitstekend en kan ik ook inloggen. Wat ik heb gedaan is een redirect naar de server gemaakt mbv een subdomain zoiets als http://test.domain.com als ik dat nu open in mijn browser laat hij wel de pagina zien, ik kan ook username/password invullen, maar bij alle logins wordt ik nu doorgestuurd naar de login failure pagina. Weet iemand waardoor dit komt?? Mijn subdomein doet toch niks meer dan alleen doorsturen? Dit is een irritant probleem want een domeinnaam staat nou eenmaal mooier dan een ipadres met poortnummer e.d.

Please advise

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:24
Je vertelt niets over de gebruikte logintechnieken :X Als het koekjes zijn dan moet je deze even goed instellen zodat ze ook voor subdomeinen geldig zijn.

Wat heeft XML eigenlijk met je login te maken? Het klinkt misschien interessant en vernieuwend maar met het inloggen zie ik geen handig gebruik van XML eerlijk gezegt. Of gebruik je het als template engine in combinatie met XSL om een login formuliertje te tonen?

[ Voor 96% gewijzigd door djluc op 17-04-2004 12:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
djluc schreef op 17 april 2004 @ 12:18:
Je vertelt niets over de gebruikte logintechnieken :X Als het koekjes zijn dan moet je deze even goed instellen zodat ze ook voor subdomeinen geldig zijn.

Wat heeft XML eigenlijk met je login te maken? Het klinkt misschien interessant en vernieuwend maar met het inloggen zie ik geen handig gebruik van XML eerlijk gezegt. Of gebruik je het als template engine in combinatie met XSL om een login formuliertje te tonen?
Inloggegevens van users worden gecheked tegen een XML file op de server. Ik heb een backend app, waarmee heel makkelijk usergegevens kunnen worden weggeschreven naar die XML file. Die dan bij het inloggen weer gecheked wordt. Geen cookies verder.

• faabman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08-2024
Verwijderd schreef op 17 april 2004 @ 12:26:
Inloggegevens van users worden gecheked tegen een XML file op de server. Ik heb een backend app, waarmee heel makkelijk usergegevens kunnen worden weggeschreven naar die XML file. Die dan bij het inloggen weer gecheked wordt. Geen cookies verder.
ik hoop wel voor je dat die xml file buiten de webroot staat :X

ontopic:
laat eens wat code zien... misschien zit er ergens een referrer check die niet helemaal klopt...

Op zoek naar een baan als Coldfusion webdeveloper? Mail me!