Toon posts:

[vb.NET] Datagrid waardes uit columns halen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Misschien een domme vraag, maar ik heb een datagrid gevuld met 2 columns. Nu wil ik dat wanneer je op een row klikt, dus vooraan op dat grijze vlakje, dat hij de gegevens van die rij (dus uit column1, column2) er uit haalt en door stuurt naar een andere pagina. Maar ik heb geen idee hoe ik deze waarde eruit moet halen.

Lucas

• pjvandesande
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-05 14:59

pjvandesande

GC.Collect(head);

Questa denkt dat je best even hier kan kijken.

Verwijderd

Topicstarter
questa schreef op 17 april 2004 @ 13:09:
Questa denkt dat je best even hier kan kijken.
Sorry het is geen webcontrol, ik ben een applicatie aan het bouwen die gegevens uit outlook adresbook haalt in de datagrid zet en dan door te dubbel klikken moet hij de gegevens in een excel document zetten.

Ik gebruik trouwens ook een DataTable om de datagrid te vullen.

• pjvandesande
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-05 14:59

pjvandesande

GC.Collect(head);

Verwijderd schreef op 17 april 2004 @ 13:11:
[...]
Sorry het is geen webcontrol, ik ben een applicatie aan het bouwen die gegevens uit outlook adresbook haalt in de datagrid zet en dan door te dubbel klikken moet hij de gegevens in een excel document zetten.

Ik gebruik trouwens ook een DataTable om de datagrid te vullen.
Dat kijk je even hier.

De datagrid heeft een dubbel click event, die wire je en in de method die dan aangeroepen wordt controleer je gewoon welke row geselecteerd is en kun je zo de data pakken. Met een beetje search is het wel te doen.

[ Voor 3% gewijzigd door pjvandesande op 17-04-2004 13:26 . Reden: Gaf ik weer een link naar een webcontrol ]

Verwijderd

Topicstarter
questa schreef op 17 april 2004 @ 13:24:
[...]

Dat kijk je even hier.

De datagrid heeft een dubbel click event, die wire je en in de method die dan aangeroepen wordt controleer je gewoon welke row geselecteerd is en kun je zo de data pakken. Met een beetje search is het wel te doen.
Oke, dat is nu gelukt..ik kan naar voren krijgen welke row geselecteerd is maar hoe geeft ik nu aan dat ik de data uit column 1 en de data uit column 2 wil?

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik niet mijn datatable koppelen aan een dataset om zo de rijen uit te lezen?

Dim text = ds.Tables(0).Row(0)
Of werkt dat niet?
Want ik heb nu mijn gegevens in een datatable staan die ik dan koppel aan de datagrid

• The Lord
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:43
Je vraagt een aantal zaken die wel heel erg basis-kennis zijn. By Microsoft en honderden .NET sites kun je hier vele tutorials over vinden.

Mijn mening is dat je toch een beetje meer zelf moet zoeken of gewoon naar de boekwinkel gaan en een boek kopen.

geeft geen inhoudelijke reacties meer

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:32
Waarom zou je een dataset gebruiken? Een dataset kan datatables en datarelations bevatten.

Een DataRow bevat gegevens die in columns zijn opgeslagen.:
code:
1
string naam = MyDataTable.Rows[0]["naam"].ToString()

Heb je eigenlijk de .NET help al eens bekeken?

https://fgheysels.github.io/

Pagina: 1