Toon posts:

[Draadloos] Wel verzenden niet ontvangen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem.
Ik heb mij shuttle toegevoegd aan mijn draadloze netwerk wat al bestond uit 2 laptops, beide windows 98 en hebben beide verbinding met de alcatel wireless router die ook het internet voorziet.

De shuttle heeft windows xp en draait met een sweex wireless netwerk kaart.
Nu heb ik keurig de WEP-key ingevoerd, windows xp geeft daarna aan dat ie verbinding heeft, ik stel mijn internet instellingen in, vervolgens wil ik een pagina opvragen waarna hij pakketten wel verstuurd maar niks ontvangt.

Ik heb ookal geprobeerd mijn ip te releasen en te renewen, maar dat wil die niet, want hij blijft gewoon keurig staan op

hij geeft wel aan als ik renew doe dat hij geen contact met de dhcp server kan krijgen, omdat de aanvraag verlopen is.

169.254.121.0

Daarna heb ik geprobeerd de kaart opnieuw te instaleren maar dit had ook geen succes.

De dhcp server van de router staat wel aan want de laptops hebben beide wel een ip adres en een gateway gekregen en werken wel perfect op internet

wie kan mij met dit probleem helpen

bvd

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2004 10:57 ]

Verwijderd

Dat is dus een automatic private address. Je krijgt dus sowieso geen IP adres aangewezen door de server. Ga eens naar "View available networks", selecteer je netwerk, voer WEP in en druk op connect. Om de een of andere reden moet ik dat ook altijd doen voor ik een IP adres toegewezen krijg.

• LinuZZ
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:21
kijk eens naar het kanaal. als dit anders staat kan het fout lopen.
is de afstand misschien te groot?
MAC acces ingesteld? als jouw mac er nog niet bij staat dan krijg je ook geen ip

enphase 8300wp (3460 ZO, 2740 ZW, 2100 NO), 2x20 vacuümbuizen op 300l SWW, Panasonic WH-MXC12J9E8, gasloos sinds Juni 2022 Stromer st3 voor woon-werk

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

I&T -> NT

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR