Toon posts:

Emule en 'servers' ?

Pagina: 1
Acties:
  • 136 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een nieuwe gebruiker van EMule .Ik gebruik nu v04.2e
Ik heb het programma na veel zoeken op fora faq's lezen en de geweldige NL handleiding op http://members.ams.chello.nl/e.vanleeuwen13/faq/index.htm (!)aardig onder de knie, maar wat ik toch niet helemaal begrijp is het verhaal rondom de 'servers'..

1. Wat is nu de beste manier om te werk te gaan?Hoe weet ik welke server ik moet kiezen? Dát vat ik nog steeds niet. Aan de namen van servers te zien lijkt de ene server Software aan te bieden en de andere Foto's. Maar ja..dat is ook weer niet consequent zo...
2. Ik begrijp dat je diverse .met bestanden kunt d/l met servers , maar hoe importeer ik die dan in emule?
3. In deze nieuwe versie zit een nieuwe optie , begreep ik die zelf een server pakt, 'KAD' ...klopt dat? Hoe zit het daarmee?

Verder Gaan mijn downloads erg traag en veel komt in een wachtrij.
Ik lees overal dat naarmate je meer aanbiedt je 'credits' krijgt, waardoor je download snelheid en hoeveelheid hoger wordt.
Maar hoe zit dat nu precies.

4. Wát bepaalt nu precies je credits-toewijzing? Je hoeveelheid aangeboden materiaal, of alleen de daadwerkelijke upload?
5. Werkt dit alleen pér server? Dus als ik nu connected ben met server a en heb daar aardig wat credits opgebouwd en ga over naar B, ben ik ze dan kwijt?
6. Worden de credits 'opgeslagen'? Maw: als ik over een week terugkom, begin ik dan weer bij af of....?

IK ben heel benieuwd of iemand dit allemaal weet.
dank voor de reacties alvast.

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 31-08 19:09

UTM

Voor een groot gedeelte van je vragen kan je hier terecht: eMule opensource eDonkey, deel 11
  • Pak gewoon de server met de grootste hoeveelheid mensen erop en met de laagste ping. Dit zijn meestal de beste servers
  • Dont ask me :P
  • Zou het niet weten
  • Je credits toewijzing wordt bepaalt door hoeveel jij upload. Als jij ontzettend veel upload (dus het daadwerkelijk verzenden, en dus niet alleen het aanbieden) krijg jij meer credits. Hoe meer credits jij hebt opgebouwd, hoe sneller jij kan downloaden en hoe minder lang je in een wachtrij hoeft te staan
  • De credits werken bij alle server, het is je nick gebonden
  • Jep, de credits worden opgeslagen. Jouwn credits worden bij meerdere personen opgeslagen, ik zei al: Nick gebonden. Dus als je inlogt met je nick, krijg je je credits weer terug

[ Voor 87% gewijzigd door UTM op 17-04-2004 10:56 ]

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-08 22:21

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Beetje aanvullen ;)

1) Met welke server je verbind boeit gewoon helemaal 0,0. Connect er gewoon met een en je bent klaar. Ze zijn onderling namelijk ook 'verbonden' en je komt vanzelf iedereen tegen die hetzelfde bestand al aan het downloaden is (of al compleet heeft).
2) Je kunt geen .met bestanden downloaden ;) Of eigenlijk, ik kan me alleen indenken dat je server.met bedoeld (een bestand waarin de servers opgeslagen liggen) maar dat kun je laten zitten. Zodra je met 1 server connect krijg je automatisch andere servers in je lijst en de lijst houd zich zelf ook up to date (en zoals ik bij 1 al zei, welke server boeit niet :P)
3 ) KAD staat een beetje los van servers ;). KAD (Kademlia) is een protocol dat geen gebruik maakt van servers. Elke client is een 'beetje' server om het maar zo te zeggen. Op dit moment lopen KAD en ed2k gewoon naast elkaar. Ik kan je iig aanraden om wel met KAD te verbinden (gaat ook automagisch ;)). Het levert alleen maar voordelen op (voornamelijk snellere source exchange).
4) Credits krijg je idd door te uploaden.
5) Credits zijn niet nick maar hash gebonden ;) Die hash wordt op je pc opgeslagen en aan de hand daarvan wordt je geidentificeerd (en dus herkend).
6) Credits worden opgeslagen bij de persoon naar wie je upload. Stel ik upload 10 mb naar jou dan houd jouw client bij dat ik 10 mb naar jou geupload heb. Als jij vervolgens in mijn wachtrij komt lever je die credits weer in (min of meer en natuurlijk automagisch ;)).

En voor al je andere vragen, zie het eMule topic ;)