[PHP] Aantal logins bijhouden + mysql

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knopper
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-09 23:05

knopper

Sander Knopper

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik heb een site met een inlog systeem dat gebruik maakt van sessies, maar nu wil ik graag het aantal logins bijhouden. Nu is het geen probleem om wat gegevens in de database te zetten bij het inloggen, het probleem zit em bij het uitloggen.

Als men handmatig uitlogt dan wordt de sessie vernietigd en is het ook niet zo lastig om de gegevens weer uit de database te verwijderen. Maar op het moment dat men niet uitlogt en gewoon de browser sluit of naar een andere pagina gaat dan verloopt op een gegeven moment de sessie wel maar de code die daarbij hoort wordt niet uitgevoerd met als gevolg dat de gegevens niet uit de database worden verwijderd en het aantal logins op den duur niet meer klopt.

Hoe kan ik dit het beste oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:28
Ik zou alle hits opslaan die een user genereert. Dan is de laatste hit als die langer dan de sessiontimeout gelden is meteen de logout pagina.

Wil je niet een leuke historie van de logins bijhouden? Of wil je alleen de actieve sessions tonen? Als het je eigen server is zou je eventueel ook de bestanden in de sessiondata map kunnen onderzoeken, bijvoorbeeld iedere minuut. Dan heb je meteen een hoop problemen opgelost maar ik denk niet dat die oplossing bij je hoster ook gaat werken.

[ Voor 61% gewijzigd door djluc op 17-04-2004 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knopper
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-09 23:05

knopper

Sander Knopper

Topicstarter
Het is mijn eigen server, dus wat dat betreft zijn er wat meer mogelijkheden.

Verder is het idee om voorlopig alleen openstaande logins te tonen en geen geschiedenis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft je webserver geen logfile waarin de remote host staat?
Je zou je in je sessie de remote host kunnen zetten en eens in de zoveel tijd je logfile analyseren en alle acties per remote host bijhouden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:12

Tux

Per login sessie bij elke pageview een UPDATE doen met de huidige timestamp. Dan kan je makkelijk alles trashen wat ouder is dan de timeout.

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.