Wat zal ik 'ns kopen?

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• roelkw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:48
Ik ben op zoek naar een nieuw systeem, dat wil zeggen: ik wil een nieuwe kast, monitor heb ik nog wel staan.
Met die nieuwe PC wil ik 'gewone' applicaties draaien, geen spelletjes dus. Maar ik wil ook normaal kunnen Photosjoppen en zeker normaal kunnen Dreamweven.
En dat alles natuurlijk zo goedkoop mogelijk, maar wel een beetje normaal systeem.
Geen CD-RW, wel een normale geluidskaart (voor MP3tjes :)), niet te kleine harde schijf...
Wat ik me vooral afvraag is welk mobo ik moet nemen en welke proccesor. Zelf zal ik te denken aan een AMD, omdat deze toch wel een stukje goedkoper zijn dan Intel.
Bedankt! (en dus geen monitor)

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:50

sus

is druk :+

Abit KT7 (RAID)
AMD TBurd 1GHz
SB Live!
HD 40GB (Maxtor)

Okee?? Kijk voor de goedkoopste prijzen in Dè pricewatch

• wacko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-07 12:12
Lijkt me een beetje overdreven...
Ik zou zeggen:

800 mhz cpu'tje
128 mb RAM (minimaal)
20 à 30 gig HD
SB Live!

Verwijderd

aangezien je gaat photoshoppen zou ik gaan voor de pIII 800, die is daar toch een stuk sneller in, al kost het iets meer (meer dan 100-150 piek kan het niet zijn vergeleken met amd 800).
128 ram, of 256 want ram = goedkoop nu.
matrox g450 32mb dh als videoplankje.
en een sb live! 1024 met een fps1000 set.
maxtor of ibm 20 gb haadeetje en vwalaa!

Verwijderd

MSI K7T Pro 2a
256MB strip
nu Duron 600 (ƒ160,--), straks TB 1200 (ƒ299,--):Z
maxtor ata100 HD

• roelkw
Ben een beetje naar moederborden aan 't kijken; heeft er iemand goede/slechte ervaringen met een Chaintech 7AJA mobo? Lijkt me wel een interresante kaart (lekker goedkoop, veel mogelijkheden, evt. voor overklokken)!

Verwijderd

wil je 'kunnen' photoshoppen?
om te kunnenphotoshoppen voldoet eigenlijk alles wat nu te koop is wel, zou allen voor veel geheugen gaan, 256 ofzo.
PS is geoptimaliseert voor de P3 maar met de snelheden van tegenwoordig is het verschil in performance niet echt merkbaar.

Duron 600 of 800
MSI mobotje
256 mem
sb live/5.1 geluid
als je geen 3D hoeft neem dan een Matrox, dat is heel prettig voor PS en Dreamweaver.

• roelkw
Ik denk dat ik toch voor de AMD-processoren ga; ik gebruik Photosjop niet zóveel dat ik het nodig vind om daar veel meer geld voor uit te geven.
Een 800MHz CPU lijkt me een mooie middenweg. Wat is dan handiger om te nemen: een Athlon of een Duron? Wat is precies 't verschil trouwens?

Verwijderd

duron is zeg maar de 'budget cpu'.
een duron 800 is ongeveer 10% langzamer(of minder snel:)) dan een athlon 800.
de duron heeft een stuk betere prijs/kwaliteit verhouding en is ook nog eens veel beter te overklokken.
als je dat van plan bent te gaan doen, dan zou ik je aanraden een abit kt7 of een msi pro 2(a) te kopen, in combinatie met een duron 700 (die moet je toch wel op 1 gig kunnen laten lopen, en met een 800 is het bijna onmogelijk om hem niet op 1 gig te laten draaien:))

• roelkw
als je dat van plan bent te gaan doen, dan zou ik je aanraden een abit kt7 of een msi pro 2(a) te kopen, in combinatie met een duron 700 (die moet je toch wel op 1 gig kunnen laten lopen, en met een 800 is het bijna onmogelijk om hem niet op 1 gig te laten draaien)
Bedankt! Hier help je me een aardig eindje op weg.

Wat zouden jullie me voor videokaart aanraden? Ik hoef dus geen spelletjes te spelen

Verwijderd

als je geen spelletjes speelt, wil je gewoon een goede beeldkwaliteit in 2 en 3 d. Daar is de Matrox G450 32 mb DH erg goed in. Ook de ATi Radeon 32 mb sdr of ddr is erg goed, en is een stuk beter in...spelletjes:)

• roelkw
Is dit redelijk voor ƒ1892,= (incl. verzk. en BTW)?

MidiTower ATX 350W
MSI K7T Socket A mobo
AMD Duron 700
128MB SDRAM PC133
PowerColor Sniper, TNT2, 32MB AGP
Creative Soundblaster 128 PCI PnP
Maxtor 30,7GB UDMA/100
LG CDR-8520B, 52 Speed IDE"
Sony 3,5" FD
Misumi Win98 Toetsenbord
Logitech Pilot Mouse 3-Wheel
1 jaar Carry-In garantie
Rembourskosten
Incl. Assembleren

Verwijderd

tsja, het is niet duur, maar de prijs zegt natuurlijk ook wat over het systeem. niet echt _je van het_ dus.
ik weet niet of je wilt overklokken, maar dan moet je toch echt de msi k7t pro 2 nemen.
die videokaart is ook al erg verouderd. als soundcard zou ik toch een soundblaster live 1024 nemen ipv de 128.
zeg anders ff wat je ongeveer wilt besteden aan je pc, da's wat makkelijker.
voor een kleine 3000 heb je al een heeeel aardig systeem wat weer een tijdje meekan.

/edit
je had al een monitor zag ik...
edit/

• roelkw
Nou je 't zegt, 't is geen Pro 2 mobo. Da's wel jammer.
En deze:

SocketA MSI K7T Pro-2
SocketA AMD Duron 700 200FSB Tray + cooler
AOpen 48 speed IDE Bulk
SDRAM 128mb PC133 Brand/3rd
Maxtor 20,4 Gb 7200rpm UDMA 100
Rainbow ATX Midi MH4-2 300Watt
3.5" 1.44 FDD Samsung
PowerColor TNT2 Pro M128 32Mb AGP

Assembleren systeem

Prijs bovenstaand systeem fl 1650,- Incl BTW

Verwijderd

da's wel een aardig systeem.
alleen die videokaart, ;( om te janken.
waarom neem je geen geforce 2 mx ofzo?

ik zou als ik jou was ook speakers, CreAtive fps1000 bv, kopen.
(geluidskaart zit al on-board bij mobo, tenzij je beter wilt (sblive!))

• roelkw
Op woensdag 20 december 2000 20:15 schreef Da_man het volgende:
da's wel een aardig systeem.
alleen die videokaart, ;( om te janken.
waarom neem je geen geforce 2 mx ofzo?

ik zou als ik jou was ook speakers, CreAtive fps1000 bv, kopen.
(geluidskaart zit al on-board bij mobo, tenzij je beter wilt (sblive!))
Ach, die videokaart maakt me niet zo heel veel uit. Ik heb nu eentje gevonden met TNT2 chipset en 32MB en tv-out. Leek me wel een aardige kaart opzich.
Speakers heb ik al, dus die hoef ik niet meer!

Verwijderd

Toch zou ik als ik jou was geen tnt2 maar een geforce mx nemen, scheelt misscien 100 piekjes, maar je hebt meer plezier (correctie: ik zou meer plezier hebben ;)).
Verder wel aardig!
Pagina: 1