Toon posts:

a2000 over netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 160 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wie kan mij helpen aan de info om a2000 (chello) internet te delen over 2 pc's, dus met 2 netwerkkaarten in 1 pc'tje en een cross cable naar de 2de pc.
Kan je daar nog gekke problemen bij tegenkomen? Tenslotte is a2000 er niet echt blij mee :)

Verwijderd

Via tucows.a2000.nl een proxyserver downen. Broswegate@work ofzo. Het instellen is een kaasie.

Verwijderd

Topicstarter
proxy server gebruik ik ook al voor mijn eigen netwerk via Casema, maar die werkt via je com poort en niet via netwerk kaart
want je moet natuurlijk wel die 2 netwerkaarten in dat hoofd systeem met elkaar laten praten

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-08 21:28

MaxxMark

HT is Tof!

Je moet dan WinRoute draaien (weet ff snel geen link) daarbij kan je instellen op welk device de NAT (network adres translation) word toegepast! (dus op modem of netwerkkaart of op weet ik wat je wilt) Dit is een erg handig progje! je moet alleen precies de QuickGuide volgen (op de DHCP server na als je zin hebt om zelf t heft in handen te nemen :) ) ik wou zelf te veel opties instellen en dus werkte het niet :)

Maar dit is wel gewoon een degelijk en nuttig programa! weinig instellen veel bereiken :)

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18-06 00:01

SiGNe

Ook hoi!

D'r word hier erg moeilijk gedaan volgens mij.
Ik heb zelf sygate gebruikt, je hoeft niet eens iets in te stellen.
Je geeft je 2e netwerkkaart gewoon IP 10.0.0.1 en die in de andere pc 10.0.0.2
Gateway en DNS hoef je geloof ik niks aan te veranderen (het is alweer een tijd geleden dus ik weet het ook niet precies meer)

Niet?
[Specs]

Verwijderd

precies SiGNe, je moet niet moeilijk gaan zitten doen met proxy-servers, gewoon een gateway installeren (als je toevallig een oud pctje hebt staan dat je zowat niet gebruikt kun je daar b.v. linux op installeren en die als gateway gebruiken, is dat te moeilijk dan kan het ook gewoon op 1 van de computers in je netwerk met SyGate of WinGate ofzo)

Enne, A2000 zal er weinig van kunnen maken, omdat de bandbreedte gewoon verdeeld wordt over je netwerk: je gaat dus niet meer vragen dan je toegewezen krijgt.

Greetz,
Wouter

• morpheus
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19:22
helaas, het is als ze willen WEL te controlleren of je er meerdere pc's aan heb hangen. En dan is het verder dus eigenrisico aangezien je voor iedere pc moet betalen voor zover ik weet.

Hoe ze dat kunnen zien???? Alle data gaat dus via de gateway/router. Die pakt het pakketje van het netwerk in een nieuwpakketje alsof het van hem komt. Gaat A2000 dat pakketje nu goed bekijken, dan zien ze in dat pakketje dus een hoger netwerkadres en tadaaa, er moet dus een netwerk achter zitten.

Maargoed, dit is over het algemeen alleen te zien als je er op gaat letten.

3kwp pvoutput

Verwijderd

morpheus hoe kom je er zo bij dat dat zomaar te zien is, de enige manier waarop a2000 dit kan zien is als ze via jou server jou netwerk op gan en dat is helaas bij de wet verboden en kan dus niets aan worden gedaan,
kom op zeg wees niet zo bang, de meeste tweakers hier hebben via hun eigen verbinding de bureb akkang van kabel voorzien.

bovendine had je misschien beter eerst naar ee gelijksoortijge thread kunnen zoeken aangezien die er zat zijn geweest

• WarMaster
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

WarMaster

Nosce te ipsum

Dat klopt niet helemaal van dat hogere adres.

Het IP achter de proxy/firewall/NAT wordt NIET meegezonden. Alleen in HEEEEEL enkele gevallen.

Normaal gesproken opent een NAT een poort om te communiceren met een bepaalde server en houdt die poort aan om alles door te sluizen naar de client computer.

VB: Je gaat surfen, je maakt verbinding met www.blabla.com , die stuurt zijn data over poort 1022 (oid). De NAT weet dat de client een poort 80 naar buiten naar dat IP heeft gegeven, en verwacht iets terug. De poort vermelding komt terug, vervolgens stuurt de NAT alle data van poort 1022 door naar de client. Totdat de time-out bereikt is. Dan begint het hele gedoe weer opnieuw.

Het enige waarbij ik heb gezien dat er een hoger adres wordt verzonden is de PASV transfer van een FTP server op een client.

We live in a primitive time don't we, neither savage nor wise. Half measures are the curse of it; any rational society would either kill me or put me to some use.

• wiho
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-08 10:32

wiho

Certified Nerd

Ik heb hiervoor ook eerst Winroute gebruikt vanwege de bescheiden memory-footprint, maar kreeg (onder Win98 SE) voortdurend netwerk-vastlopers. Heb toen Internet Connection Sharing van Win98SE zelf geprobeerd, en dat werkt (tot mijn verbazing :)) tot nog toe voortreffelijk. Ook de ICS van Win2k werkt prima.

Als je daarnaast een firewall wil gebruiken, kun je beter een commercieel NAT programma nemen, maar als het je alleen om het delen van je internetverbinding gaat, werkt ICS van Windows prima.

"Pas als het proces gecrashed is, dumpt men de core"

• morpheus
Ik wil ook niet zeggen dat je het NIET moet gaan doen, ik zeg alleen dat het mogelijk is om eventueel getraceert te worden.

Enne Warmaster, correct me if I am wrong.
Je zegt zelf dat de client pc via een bepaalde poort via de server het internet opgaat. Stel je heb nu 3 computers achter die server. Alle 3 hebben ze dus een verschillende poort die ze gebruiken zodat de server weet welke de data heeft verstuurd. Als de server wil weten welke data voor welke pc is, moet er ook in het teruggestuurdepakketje een header zitten die verwijst naar die pc.

Er moet dus wat in zitten in het pakketje zodat de server ziet welke client het wil hebben of heeft gestuurd, anders kan de server het NOOIT uit elkaar houden.

3kwp pvoutput

• wiho

wiho

Certified Nerd

Sorry, morpheus, you're wrong. :-)

Iedere verbinding met een andere computer via TCP/IP verloopt via een eigen poort op je PC. Als je bijvoorbeeld tegelijk Netscape, ICQ en bijvoorbeeld een FTP-client gebruikt zullen die alledrie een eigen poort open hebben op jouw PC.

Wanneer een client machine via je server een verbinding met internet wil openen, zal het NAT programma op je server een nieuwe poort reserveren. Al het verkeer dat van het internet binnenkomt op die poort wordt doorgestuurd naar de client. Je provider kan dus niet zien of het verkeer naar die poort bestemd is voor een tweede computer, of gewoon voor bijvoorbeeld Netscape op je server (al dat verkeer is immers geadresseerd aan het IP adres van je server).

Wordt het zo wat duidelijker?

• morpheus
mag je mij uitleggen hoe de server pc dan zelf kan achterhalen wat voor hem bestemd is of voor client1 of client2 of client3

3kwp pvoutput

• wiho

wiho

Certified Nerd

Door naar het poortnummer te kijken! Het NAT programma op je server houdt een lijstje bij met (externe) poortnummers en het bijbehorende adres (en intern poortnummer) van de client. Iedere verbinding die een client naar buiten opzet wordt zo bijgehouden, en al het binnenkomende verkeer wordt middels dit lijstje doorgestuurd naar de client die de verbinding had opgezet.

Daarom werkt NAT dus alleen voor verbindingen die vanuit de client worden geinitialiseerd. Het is niet mogelijk om bijvoorbeeld een webserver te draaien op een client en die (direct) vanaf het internet te benaderen. Daarom gaat passive FTP ook fout, omdat hierbij de data-verbinding wordt opgezet vanaf de FTP-server (ergens op het internet) naar de FTP-client (die achter jouw internet-server hangt). Jouw server kan dan niet weten dat dat verkeer bestemd is voor een van de clients. (Dit probleem is overigens wel op te lossen, maar het gaat wat ver om daar dieper op in de gaan.)

Pagina: 1