Toon posts:

Gek van TV-Out probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
eerst even de specs: Win XP,amd2400,1024,geforce5700

Ik krijg het niet voor elkaar. Beeld van de pc (htpc) en vervolgens ook beeld van films met ondertitels. Afzonderlijk is het geen probleem. Overlay op de tv en dan via bsplayer de ondertitels er ook bij, of alleen het beeld van de pc. Maar samen ??

Als ik film via bsplayer draai en ik force de ondertiels via de overlay gaat alles goed. Maar als ik vervolgens via mijn ab een nieuwe film wil openen zie ik het "open" schermpje niet. Zie ik het beeld van de pc wel dan is de film weer zwart.

Ik wordt er zo moe van. Ik heb via Nview alle opties geprobeerd en met tvtool uren gespeeld om het goed te krijgen maar ik krijg het niet voor elkaar. Kan het eventueel aan mijn tvout liggen. Ik had hier voor een GF4 en dan had ik dit probleem niet. Of stonden toen toevallig mijn instellingen wel goed?.

Is er anders eventueel een andere oplossing zoals de televiewer van Trust.(ik heb gegoogeld maar kan eigenlijk niks verglijkbaars vinden) dat er voor zorgt dat ik gewoon het beeld inc films van mijn pc op mijn tv krijg ??

btw ik heb de tvoutfaq meerdere keren uitgeplozen en je zal je nog verbazen hoeveel hij tevoorschijn komt als je googeld op dit probleem.

• kNarf_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-09-2024
Oudere drivers geprobeerd? Overlay werkt bij mijn Ti4200 ook niet meer met de nieuwste drivers. Ik heb nu 45.32 en dat werkt allemaal prima alleen weet ik niet of jouw kaart daarin al wordt ondersteund..

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Als je opstart met alleen je tv aangesloten, dan heb je zeker beeld daarop en heb je geen problemen, maar dan heb je geen monitor. Misschien vind je dat niet erg.

Verwijderd

Probeer eens om NView helemaal uit te zetten. Je gebruikt immers TVTool!
En zet 'extend windows desktop' uit bij de display properties in Windows.

Stel je TVTool zo in (bij het tabblad nview):

non-tv mode:
primary device: analog monitor
secondary: disable

entertainment mode:
primary device: tv
secondary device: clone analog monitor

PS Dit is TVTool 9.0

Zo heb ik het, en werkt prima.

Verwijderd

Ik had een keer iets soortgelijks. Ik kreeg ook steeds die irritante overlay op m'n tv waardoor ik niet met bsplayer kon zoomen. Ook tijdje bezig geweest en uiteindelijk kwam ik erachter dat er ergens (sorry ik weet niet meer waar) in je nvidea instellingen je overlay INDIRECT moet uitschakelen. Dus niet de standaard functie overlay aan/uit. Maar ergens in een subinstelling die indirect je overlay regelt. Je hoeft niet met je bsplayer instellingen te googelen (probeerde ik ook in het begin), probleem zit in de nvidea instellingen.

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Gebruik je vobsub?
Als ik de subtitle de zelfde naam geef als de film (letterlijk) en dan met een willekeurige speler de film afspeel krijg ik gewoon subtitles (ook in de overlay)

Verwijderd

Topicstarter
ALs nview op single display zet heb ik via tvtool helemaal geen beeld. Dus dat werkt al niet.

Ja ik gebruik VobSub, alleen dat is het probleem niet. Film inc subs krijg ik wel op tv. Alleen is het dan via de overlay en dan heb ik weer geen pc beeld meer. Dus als ik dan van film wil wisselen moet ik weer naar boven (waar de pc staat) ipv de ab

Ik zet anders eventueel te kijken naar zoiets als een trust televiewer. Ik heb nog een pc en ik geloof dat je op zoiets meerder ingangen hebt. Weet iemand nog zoiets (dus behalve van Trust) of heeft iemand hier goede ervaringen mee?

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2004 18:09 ]

Pagina: 1