Beste mensen,
(even tussendoor, ik heb gezocht op forums kon er niks over vinden)
Ik heb een AMD64 3200+ met een Gigabyte K8VT800
met 2 x 512 Corsair PC3200 (400 mhz) CS2 (met die ledjes)
Nu had ik dit systeempje lekker draaien, ram draaide op 400 mhz (2x200mhz)
niks aan de hand. Toen d8 ik, ik koop nog 1 extra module van 512 voor dat
3de lege dimmslot. Ik geinstalleerd en kwam er toen helaas achter dat door de
momerycontroller op de AMD64 mijn geheugen geklockt was op 333mhz ipv 400mhz omdat de CPU geen 3 banken kan aansturen op 400mhz.
Opzich jammer, dus ik had mijn 3de module teruggebracht naar de winkel.
Nu kwam ik er vandaag achter dat mijn ram nogsteeds op ddr333 draait ipv ddr400. En ik heb nu dus maar 2 ram modules (zie boven).
Dus waarom pakt hij nu niet weer gewoon ddr400 zoals eerst?
( Ik heb zelf al de modules eruit gehaald, erin gedaan, andere banken geprobeerd, bios geupdate, en ik kan in mijn bios geen ram settings instellen btw)
(Met 1 module erin draait hij wel op ddr400, maar dat deed hij eerst ook met 2 modules!)
Iemand hetzelfde probleem gehad of die weet hoe ik weer 2 modules (zoals voorheen) op 400 mhz kan laten draaien?
Bij voorbaat dank!
(even tussendoor, ik heb gezocht op forums kon er niks over vinden)
Ik heb een AMD64 3200+ met een Gigabyte K8VT800
met 2 x 512 Corsair PC3200 (400 mhz) CS2 (met die ledjes)
Nu had ik dit systeempje lekker draaien, ram draaide op 400 mhz (2x200mhz)
niks aan de hand. Toen d8 ik, ik koop nog 1 extra module van 512 voor dat
3de lege dimmslot. Ik geinstalleerd en kwam er toen helaas achter dat door de
momerycontroller op de AMD64 mijn geheugen geklockt was op 333mhz ipv 400mhz omdat de CPU geen 3 banken kan aansturen op 400mhz.
Opzich jammer, dus ik had mijn 3de module teruggebracht naar de winkel.
Nu kwam ik er vandaag achter dat mijn ram nogsteeds op ddr333 draait ipv ddr400. En ik heb nu dus maar 2 ram modules (zie boven).
Dus waarom pakt hij nu niet weer gewoon ddr400 zoals eerst?
( Ik heb zelf al de modules eruit gehaald, erin gedaan, andere banken geprobeerd, bios geupdate, en ik kan in mijn bios geen ram settings instellen btw)
(Met 1 module erin draait hij wel op ddr400, maar dat deed hij eerst ook met 2 modules!)
Iemand hetzelfde probleem gehad of die weet hoe ik weer 2 modules (zoals voorheen) op 400 mhz kan laten draaien?
Bij voorbaat dank!