Through meditation I program my heart to beat breakbeats and hum basslines on exhalation -Blackalicious || *BetuweKees was AFK; op de fiets richting China en verder
1
| pagina.php?optie1=dittu&optie2=dattuh&#link |
Let op de extra ampersand.
[ Voor 20% gewijzigd door Skaah op 17-04-2004 11:41 ]
1
| pagina.php#link?querystring |
Dit is toch volgens de RFC de enige juiste methode. Ik heb zelf ook inderdaad wel eens ruzie hiermee gehad met Opera en kon toen niet anders concluderen dan dat het een bug in Opera was.
Maak trouwens niet deze fout:
1
| <a name="#link"> |
in het name attribuut mag geen # zitten
[ Voor 20% gewijzigd door crisp op 17-04-2004 11:46 ]
Intentionally left blank
Verwijderd
En het name attribuut is prima te vervangen door een id attribuut, en je kunt dan beter een al bestaand element een id attribuut geven en daarnaar verwijzen, dan een element te gaan toevoegen speciaal voor dat doel.crisp schreef op 17 april 2004 @ 11:45:
Maak trouwens niet deze fout:
HTML:
1 <a name="#link">
in het name attribuut mag geen # zitten
Fatsoenlijke browsers ondersteunen dat gewoon, en al een hele tijd ook.
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2004 12:24 ]
Verwijderd
Weet je dat zeker? (Vooral omdat Mozilla een relatieve, '#idnaam' link achter de '?bar=foo' stopt.)crisp schreef op 17 april 2004 @ 11:45:
code:
1 pagina.php#link?querystring
Dit is toch volgens de RFC de enige juiste methode.
Verwijderd
Ik maak uit RFC 2396 eigenlijk ook op dat fragment identifiers aan het eind van een URI horen.Verwijderd schreef op 17 april 2004 @ 12:28:
[...]
Weet je dat zeker? (Vooral omdat Mozilla een relatieve, '#idnaam' link achter de '?bar=foo' stopt.)
Lijkt me dus duidelijk.URI-reference = [ absoluteURI | relativeURI ] [ "#" fragment ]
relativeURI = ( net_path | abs_path | rel_path ) [ "?" query ]
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2004 12:33 ]
ff verkeerd gelezen
ok op de hierboven geadviseerde manier (bestand?query#anchor) snapt lynx em wel. opera doet beetje moeilijk, maar heb meer het idee dat dat aan de linktoolbar ligt, aangezien ie het bij handmatige invoer wel snapt..
opgelost dus, mijn dank
[ Voor 159% gewijzigd door BetuweKees op 17-04-2004 13:04 ]
Through meditation I program my heart to beat breakbeats and hum basslines on exhalation -Blackalicious || *BetuweKees was AFK; op de fiets richting China en verder
come to think of it; de problemen die ik hier ooit mee heb gehad betroffen IE5 op de MAC bij een submit van een GET form met een fragment identifier in de action...In general, a URL has this form:
protocol//host:port/pathname#hash?search
Het probleem met Opera is dat je via scripting niet de hash property van het location object kan lezen of zetten, maar hopelijk is dat in latere versies alweer verholpen.
En inderdaad, id werkt prima ipv een name in de laatste versie browsers.
[ Voor 23% gewijzigd door crisp op 17-04-2004 13:54 ]
Intentionally left blank