Toon posts:

[XP]Probleem met CD branden (DVD Brander Lite-on) *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik een CD ga kopieren is er niks aan de hand (Data CD, Video CD geprobeerd zonder problemen)

Zodra ik bijv een audio CD wil maken van MP3 bestanden op m'n hdd gaat het mis. Ook een DVD branden met bestanden van de HDD lukt niet. Bij het branden van een Image van een audio CD (nrg file) krijg ik het volgende te zien in Nero:

1:04:07 LITE-ON DVDRW LDW-851S
Buffer Underrun Protection activated
1:04:08 Caching of files started
1:04:08 Caching of files completed
1:04:08 Burn process started at 24x (3.600KB/s)
1:04:16 LITE ON DVDRW LDW-851S
SCSI command aborted
LITE-ON DVDRW LDW-851S\H1 T0
1:04:25 Burn process failed at 24x (3.600 KB/s)

Ik gebruik de nieuwste Nero (6.3.1.6)

Ik heb een Chaintech 7NJS moederbord met een WD 160Gb schijf op het onboard IDE kanaal (secondary) en een DVD brander en DVDROM op het master kanaal.
Volgens mij heb ik de nieuwste drivers, ik heb ze van de chaintech site gedownload iig (kan ik ergens versienummers vandaan halen die hier mee te maken kunnen hebben?)

Iemand enig idee wat dit kan zijn?? Het lijkt alleen te gebeuren wanneer er vanaf de HDD gelezen moet worden om te branden.

Verwijderd

Probeer eens je Hd als primary master te zetten en de andere drives als secondary master en slave, misschien helpt dat

Verwijderd

Verwijderd.

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2004 17:01 ]

• Kheldar
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-03 22:39
Ik had laatst ook wazige problemen met m'n brander (hij wilde niet beginnen met data schrijven door een IDE error ofzo). Ik heb toen de wnaspi32.dll van Ahead gedownload en in mijn windows dir gezet en daarna waren de problemen over. Misschien kun je dat ook eens proberen.

• momania
  • Laatst online: 22:19

momania

iPhone 30! Bam!

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Topicstarter
Windows XP pro (helemaal up-to-date), het bovenstaande heeft helaas niet geholpen.

edit: ik ga me nu schamen, dit heb ik eerder gehad.. Het ligt aan de IDE driver van de Nforce2 chipset, zodra ik die niet install gaat het wel goed :D

Thnax voor de hulp iedereen!

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2004 11:30 . Reden: probleem opgelost :D ]

• momania
  • Laatst online: 22:19

momania

iPhone 30! Bam!

kleine titel fix maar en een verhuizing van Windows Operated Systems >> Opslagmedia & I/O Controllers daar kunnen ze je beter helpen denk ik :)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Pagina: 1