Toon posts:

[fujifilm s602z] probleem met foto's downloaden naar pc

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey! :)

Alvorens dit topic te openen heb ik de search gebruikt, maar ik kon niets vinden dat echt relevant voor me was.

Ik heb een Fujifilm s602z digitale fotocamera en draai een pc met winxp pro. Normaal gesproken herkent xp de camera als externe harde schijf wanneer ik hem aansluit op de usb-poort, maar sinds kort lijkt dat niet meer te werken. Ik heb alle drivers opnieuw geinstalleerd (zowel van de bijgeleverde cd als van de fujifilm website) en hij herkent de camera ook wel, maar ik kan op geen enkele manier toegang krijgen tot het geheugen van de cam en zo de foto's naar m'n computer overladen. Dus: hij herkent wel degelijk de camera, maar in windows explorer krijg ik nergens de camera als externe drive te zien.

De camera staat gewoon op DSC, dus daar kan het niet aan liggen.

Heeft iemand enig idee wat ik hieraan kan doen?

Alvast bedankt!
Rob

Verwijderd

Werkt de camera op een andere PC wel goed? Test dat eerst, om een defect binnen de camera vast te stellen of uit te sluiten. Als hij op een andere computer wel werkt, moet je de fout binnen je PC zoeken, anders is je camera kapot.

Verwijderd

kan je niet van iemand ff een reader lenen? kan je direct (mits het dan wel werkt) een defect aan het kaartje ook uitsluiten. En misschien is het de usb kabel...weet niet of het bij de fuji zon universele mini-usb kabel is? Anders even langs een winkel en testen met een andere kabel.

• -W0kk3L-
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-12-2025
Heb je toevallig iets gewijzigd aan je USB drivers? Ik denk namelijk dat je hier eerder het probleem moet zoeken. Wellicht even de drivers van je PC afmikken, en USB uit je hardware profiel mikken en USB opnieuw laten detecteren.

Ik heb dezelfde cam, maar heb dit nog nooit meegemaakt. Sluit je de kabel aan alvorens de cam aan te zetten?

• McFlipp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-04-2023

McFlipp

24...

Ik heb dit ook met de IXUS 400 van m'n vader. Op mijn pc (win xp pro) is ie voor geen meter aan de praat te krijgen. Je hoort wel zo'n bliepje dat ie nieuwe hardware gevonden heeft, maar vervolgens staat ie niet in explorer en het meegeleverde programma zegt ook dat ie niets kan vinden.
De software heb ik ook al 200x overnieuw geinstalleerd, maar niets helpt... en op de pc van m'n vader (win98) werkt ie prima...

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

Verwijderd

Als er al TWEE camera's zijn die op jouw PC niet werken, dan is het duidelijk... installeer eerst Windows eens opnieuw, voordat je je camera's gaat verdenken. Probeer direct eens jouw camera op de PC van je vader, dan weet je het helemaal zeker.

Verwijderd

Topicstarter
Zowel op mijn pc, de laptop van een ander (daar herkende hij uberhaupt niets) en een andere pc (ook winxp pro) herkent hij niets. Ik heb de USB-driver al vaak opnieuw geinstalleerd maar ook dat werkt niet.
Nogmaals: hij herkent de camera wel degelijk maar ik krijg hem gewoon niet als drive in m'n explorer te zien en kan hem op geen enkele manier benaderen.

En ja, ik sluit eerst de kabel aan en zet daarna pas de camera aan ;)

Nogmaals bedankt!
Rob

Verwijderd

Topicstarter
Ok, aangezien ik toevallig op bezoek was bij m'n ouders heb ik zojuist even geprobeerd de cam op de pc van m'n vader aan te sluiten. Ik heb, ook al is dat niet echt nodig in xp, de usb-drivers én het programma exifviewer geinstalleerd. Beiden staan op de support-sectie van de Fujifilm-site.
WinXP herkende nieuwe hardware (USB Mass Storage) en ik kreeg een melding dat alles goed geinstalleerd en het apparaat klaar voor gebruik was. Maar helaas...ik heb nog steeds het zelfde probleem. Nu al op 4 computers waarvan ik weet dat ze allemaal in orde zijn. Een heeft zelfs sinds gisteren een schone XP installatie, dus ook daar kan het niet aan liggen.

Iemand een idee? :)

Verwijderd

hoe staan de instellingen op je cam,het moet usb mode zijn ,dacht ik toch,anders het andere ff proberen.

Mvg.

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2025

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

usb cable nog heel? probeer een andere of wissel het om

www.casarodriguillo.com

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 april 2004 @ 20:22:
hoe staan de instellingen op je cam,het moet usb mode zijn ,dacht ik toch,anders het andere ff proberen.

Mvg.
usb mode= dsc of pc cam

ik zou ook idd proberen hem op een andere pc aan te sluiten,
en zo verder en verder uitsluitsel proberen maken van wat er stuk zou kunnen zijn.

Ikzelf heb dezelfde cam, super tevreden over.
Heb 'n card reader in m'n case ingebouwd zitten en heb daarom nog nooit
de usb verbinding met de cam gebruikt.
Voor op m'n laptop heb ik een pcmcia CF card rdr, hier ook weer geen usb
nodig dus...

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2004 21:53 ]

Verwijderd

Controleer ook de opslagmedia die gebruikt eens, en gebruik als je kan een ander kaartje.

Verwijderd

Topicstarter
Een ander USB-kabeltje heb ik niet extra...dit is namelijk usb naar 'mini-usb' (naam effe kwijt). En het kaartje verwisselen hoeft volgens mij niet echt. Ik kan alle foto's en filmpjes namelijk wel bekijken op het scherm van de cam. Het enige dat niet werkt is downloaden naar de pc :(

Verwijderd

Die camera heeft toch niet toevallig een beveiliging tegen downloaden van pics die je per ongeluk hebt aangezet of zoiets raars?

Het laatste dat je kunt doen is een nieuw USB kabeltje kopen, en zien of het daarmee werkt. Werkt het dan nog niet, dan moet je de fabrikant maar eens bellen en/of mailen.

Is dit probleem dus "zomaar ineens" begonnen ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 april 2004 @ 22:41:
Een ander USB-kabeltje heb ik niet extra...dit is namelijk usb naar 'mini-usb' (naam effe kwijt). En het kaartje verwisselen hoeft volgens mij niet echt. Ik kan alle foto's en filmpjes namelijk wel bekijken op het scherm van de cam. Het enige dat niet werkt is downloaden naar de pc :(
mini usb is overal verkrijgbaar, ga naar een shop op een rustig moment en ze helpen je heus wel even

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 april 2004 @ 23:31:
Die camera heeft toch niet toevallig een beveiliging tegen downloaden van pics die je per ongeluk hebt aangezet of zoiets raars?

Het laatste dat je kunt doen is een nieuw USB kabeltje kopen, en zien of het daarmee werkt. Werkt het dan nog niet, dan moet je de fabrikant maar eens bellen en/of mailen.

Is dit probleem dus "zomaar ineens" begonnen ?
Yep, het is zomaar ineens begonnen. Eerst heb ik een keer meegemaakt dat een ik een filmpje van m'n cam wilde downloaden maar ik alleen geluid had (terwijl hij op het lcd-scherm van de cam wel degelijk beeld heeft), daarna zag hij de camera uberhaupt niet meer. Erg vervelend :(

Verwijderd

Dan moet je toch eens mee langs de winkel... misschien heb je nog garantie ?

Verwijderd

Is dit probleem al opgelost? Ik heb momenteel pcies t zelfde met mn dsc p72 sony camera.
Pagina: 1